Przeróbka napedu DVD na silnik ...

Witam !
posiadam zepsuty napęd DVD - ROM firmy LG. Jest to model GDR - 8162 B. Data na napędzie to 2003 rok. Czy jest jakaś szansa na przeróbkę takiego napędu
na jakiś silnik bezszczotkowy czy szczotkowy ??
Pozdrawiam Tomek

Witam, Chyba tutaj http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewforum.php?f=2&sid 3bb80f02c600feb7b54c667560a1a5
znajdziesz największy zbiór informacji na ten temat. Pozdrawiam TS

B.
napędu
Tak szczegółowej wiedzy pewnie nikt nie ma. Kiedyś zacząłem zbierać bazę danych silników z CD, ale okazuje się że nawet w tym samym typie napędu produkowanym w różnych okresach czasu potrafiły być różne silniki. Mnie udało się zebrać coś takiego: http://www.pitlab.pl/cdromy.html Kilka z nich nawet przerobiłem. Przede wszystkim zobacz jak to się rozbiera (i później składa), jak mocuje się wał (czy nie bedzie uciekał w locie ze śmigłem ciągnącym - przydatne bywają silne zatrzaski czy pierścienie), jakie dasz radę wkleić magnesy, ile drutu zmieścisz, jak to się da zamocować w modelu itp Przeszukaj też forum Alexa. Ono zaczeło się właśnie od przeróbek silników.
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Marianie, nie pisz takich rzeczy, bo mniej doświadczeni jeszcze w to uwierzą. 1. Dlaczego o średnicy nie mniejszej niż 23-24 mm? Potrzebowałem malutki silnik o masie 15 gram, to zrobiłem ze statora 16 mm. Do pylona Micron doskonały był z dwóch statorów 18 mm (wszedł ładnie do smukłego kadłuba). 2. To, czy połączysz w gwiazdę, czy w trójkąt, zależy od tego, jakie kv chcesz uzyskać i ile zwojów dasz. Po co więc takie uogólnienie? 3. Z tą pojemnością conajmniej 2Ah to już zupełnie nie rozumiem. Znowu jakieś bezsensowne uogólnienie.

Ty piszesz to zabaweczki nie silniki do poważnych modeli o dobrych parametrach tzn. ciag i masa własna.Im wiekszy stator tzn. jego srednica i wieksza ilosc biegunów tym wiekszy moment a to czy uzwojenie jest w trójkat to zalezy od ilosci zelaza czyli nasyceniu rdzenia.Taki silnik bierze wtedy ok 18 A i dlatego propozycja aku conajmniej 2 Ah .Wykonałem tego z 30 szt. i wiem co piszę dlatego zastanów sie na drugi raz jak chcesz cos madrego napisać.Silnik zrobiony na bazie 3 CD rom z Samsunga o srednicy statora 24 mm bierze ok 14 A dając ciag statyczny ok. 1400 g przy wadze silnika 80 g.W locie te parametry wzrastają o ok. 25 %.

Według Ciebie, tylko "poważne" modele i silniki sie liczą. Ja latam modelami mniej i bardziej "poważnymi". Ty, widać, zajmujesz sie tylko "POWAŻNYM" modelarswem. Nikt tu nie pisał, że będzie robił konwersję spaliny. Ale cóż, nie będę podważał autorytetu MISTRZA - juz napisałem swoje.

Marian wrote: > ...

Możesz przybliżyć ten fenomen? Które parametry konkretnie wzrastają w locie i dlaczego?
g.

14 A

parametry

osiagi jak w locie w warunkach rzeczywistych a róznica wynosi ok 20-25 % konkretnie spada pobór pradu i rosnie ciag.A kolega powyżej nie ma sie co obrażać to fakty które wynikły ze skonstruowania parudziesieciu silników a najlepsze wychodzą z głowic Video sa porażajace parametrami tzn pobór pradu ,ciag,masa oczywiscie w kontekscie konstrukcji amatorskich aczkolwiek mogą smiało konkurować z niejedna konstrukcja fabryczną.Za eksperta sie nie uważam ale troche tego zrobiłem i poprostu czuję temat.Przy konstrukcji małych silników potrzebny jest odpowiedni programowany regler bo mozna trawfic na problemy z praca silnika

Marian wrote:

Problem w tym, że za bardzo uogólniasz, przedstawiając swoje doświadczenia w formie prawd objawionych. Określenie "najlepsze" ma sens tylko wtedy, kiedy sprecyzujesz do czego ma to być najlepsze.
Utrącasz zapał człowieka, który może sobie z tego napędu zrobić swój pierwszy działający silnik i mieć z tego dużo radości.
g.
Witam !
rozebrałem to to ..... stator 18 mm średnicy ... nadaje sie ??? Mam jeszcze jeden napęd ale CD - ROM - firma "no name" - pisze jedynie, że A 50 T czy jakoś tak ... ale za diabła nie moge ściągnąć tego grzybka z ośki, więc nie wiem jaka jest średnica. Co z tym zrobić ??
Pozdrawiam Tomek

Tomek wrote:

Jasne, że się nadaje. Może tylko nadawać się mniej, lub bardziej. Poczytaj alexrc.com, na podstawie zawartych tam info będziesz w stanie okreslić, czy jest sens walczyć z tym napędem, czy poszukać czegoś innego. Jeszcze sugestia: przy pierwszej przeróbce skup się na tym, żeby w miarę przyzwoicie zadziałała, na "porażajace parametry" jeszcze przyjdzie czas.
g.
Marian, jakie dziwne teorie budujesz na podstawie swoich dowiadcze. Wraz ze wzrostem prdkoci lotu, cig miga spada.

Marek