Rozladowanie pakietu, jak ??

Robert 'Heyoan' Gadomski

Raz na kilka ładowań powinieneś rozładować pakiet dotyczy to głównie ogniw NiCd przyjmując że rozładowanie powinno być przerwane jeśli napięcie na każdym ogniwie spadnie poniżej 0,8 V i tak naprzykaład jeśli pakiet ma 10 cel to rozładowujesz go do 8 V i ładujesz możesz to zrobić czymkolwiek np żarówką samochodową ale musisz mieć woltomierz i kontrolować napięcie by nie spadło poniżej wartości 0,8 V / 1 ogniwo.Mam dobry schemat rozładowarki ale musisz mieć pojęcie o elektronice i musisz umieć robić płytki drukowane jeśle chcesz to napisz to wyślę Ci schemat.

Reply to
Marian

Dnia 2005-05-09 09:51, Użytkownik news.tpi.pl napisał:

Pakiet 8-celowy przy 6,6V jest już rozładowany, więc chyba nie musisz "poprawiać" po nadajniku. Pakietów nie rozładowuje się do zera :) W szczególności, NIE podłączaj do pakietu żarówki/silniczka itp. bez nadzoru tzn. bez błyskawicznego odłączenia przy spadku do ok 0.8v/celę.

Reply to
Jakub Witkowski
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

no mnie siê te¿ tak wydawa³o, ale przeczytaj to

¿e pakiety nie ulegaj± zniszczeniu, albo ja czego¶ tu nie wiem.

Pozdrawiam Darek

Reply to
Predator

Dnia 2005-05-09 14:15, Użytkownik Predator napisał:

Naprawdę niebezpieczne jest przebiegunowanie, które następuje przy rozładowaniu szeregowego pakietu nieco nierównych cel, gdy mierzy się napięcie na całym pakiecie. Jest to tym trudniejsze do unikniecia im gwałtowniejszy jest spadek napięcia przy końcu rozładowywania. Policz jakie napięcie na najgorszej celi będzie przy progu

1V na celę, a jakie przy 0.8V, jesli pozostałe, "dobre" cele będą miały pod koniec jeszcze po 1.1V

A sposobem do którego podałeś linka rozładowuje się cele co prawda "mocno" ale rónomiernie.

Reply to
Jakub Witkowski

to jest jasne

wiem :), ale pomimo wszystko, by³em przekonany, ¿e tak g³êbokie roz³adowanie doprowadza po kilku takich cyklach do uszkodzenia pakietu. Jak widaæ z praktyki chyba by³em w b³edzie :).

Pozdrawiam Darek

Reply to
Predator

Dnia 2005-05-09 15:10, Użytkownik Predator napisał:

nie gniewaj się - może ktoś inny, kto to czyta, się dowie :)

Ktos tu podawał linka do procedury konserwacji stosowanej prze NASA, gdzie ogniwa NiCD były najpierw rozładowywane opornikiem, a potem zwierane. Każde osobno.

Reply to
Jakub Witkowski
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

e tam, zaraz gniewaj...

no to ja znalaz³em i podam, zapewne chodzi ci o to

Darek

Reply to
Predator

Dnia 2005-05-10 10:53, Użytkownik KiT napisał:

Chroni ustawienie wysokiego progu, np. U = 1.2*(N-1)+0.5 [V] Żeby to wtedy miało sens, rozładowywać trzeba dość małym prądem.

Reply to
Jakub Witkowski

chêtnie bym siê przy³±czy³ do zabawy :), ale za krótko siê zajmuje modelarstwem i nie mam ¿adnego z³omu ogniw, tylko nowe a na tych trochê szkoda mi eksperymentowaæ - jak sam Peter Michalski napisa³, nie dotarli do podstaw teoretycznych zjawiska i ca³a "teoria" oparta jest na empiryce i nie gwarantuje powodzenia.

Pozdrawiam Darek

P.S. Zagadnienie jest szalenie ciekawe, wys³a³em do Dennisa Clarka (autora artyku³u dotycz±cego roz³adowania ogniw NiCd do 0V) list z pro¶ba o materia³y ¼ród³owe z NASA, ale niestety posiada tylko formê papierow± bez prawa do kopiowania.

Reply to
Predator