zepsuty rygiel zniszczony pakiet!

"superjachu" snipped-for-privacy@autograf.pl napisał:

Kiedyś była na ten temat dyskusja. Konkluzja była taka, ze regulator nawet po wyłączeniu włącznikiem nadal pobiera niewielki prąd z pakietu. Nie pamietam jakiego rzędu. Można to zmierzyć ale mi się nie chce ;-) Ja po prostu po każdych lotach odłączam pakiet od regulatora. Swoją drogą w żadnej instrukcji do regla nie napotkałem ostrzeżenia o tym zjawisku, a w dobie akku LiPolowych jest to poważne niedopatrzenie i kosztowne :-((

Raczej tak.

Raczej nie - to cecha wrodzona.

Reply to
Marek Popów

Troche zawaliles :-) Ten wylacznik nie odcina doplywu pradu. Prad jest zawsze pobierany, choc niewielki... Ja sie tak kiedys przejechalem, ale na NiCd i pakiet do dzisiaj dziala :-] Regiel na 99% jest dobry.

Reply to
Doman
Reply to
Paweł Ubysz

Witam

"superjachu" snipped-for-privacy@autograf.pl napisał:

Myślę, ze głównie chodzi tu o bezpieczeństwo i wygodę. Na lotnisku zakładasz pakiet przy wyłączonym odbiorniku i masz pewność, ze silnik nie włączy sie przypadkowo. Potem możesz model zostawić, czekając np aż zwolni się Twój kanał a tuż przed lotem przełączasz pstryczek bez otwierania jakichś klapek czy schowków gdzie siedzi pakiet.

Nie byłoby lepiej, bo przy prądach rzedu 30 - 40 A (a na takich latam) taki włącznik to byłaby cegła ze sztabami srebra jako styki ;-)) Nawet przy małych silnikach taki włącznik byłby dla modelu odczuwalny jako balast bo z reguły mały silnik = mały, lekki model.

Reply to
Marek Popów

I dlatego po lataniu rozlaczamy gold styki i po zawodach. A jak chcesz robic wszystko pstryczkami, to robisz model czolgu. Tam bedzie wszystko jedno.

Pozdro (>@Gmeracz

Reply to
Gmeracz