Problem.......niewiem jak podlaczyc diody led do modelu...

Witam.Mam prosbe....poniewaz niewiem jak mam podlaczyc diody LED do modelu samochodu....czy mozna je jejakos podlaczyc do bateri??Pozdrawiam i prosze o
pomoc.Z góry dzieki

bateri??
Tak, przez opornik ograniczający prąd diody. Wartość opornika wyliczasz ze wzoru: R = (Ubat - n*Udiody) / I Gdzie: Ubat - nominalne napięcie baterii w Woltach, n - liczba szeregowo połączonych diód Udiody - spadek napięcia dla przewodzacej diody (1,5V dla czerwonej, 2V dla zielonej i żółtej, 3,6V dla niebieskiej i białej). I - prąd diody, powinien być na poziomie ok 20mA czyli 0.02A
Jezeli masz pakiet o odpowiednio wysokim napięciu można diody lączyć w szereg. Np. z pakietu 9,6V możesz zasilić do 6 czerownych diód albo 2 niebieskie. Przy szeregowym łączeniu lepiej wykorzystujesz energię.
To tak w uproszczeniu. Warto tez policzyć jak LED będą swieciły w funkcji rozladowywania się pakietu. Jezeli to możliwe to warto tak dobrać ilość diód i opornik aby gaśnięcie sygnalizowało spadek napięcia pakietu poniżej okreslonej wartości np 1V na celę NiCd.
--
Piotrek
http://www.pitlab.pl /
A> Witam.Mam prosbe....poniewaz niewiem jak mam podlaczyc diody LED do modelu A> samochodu....czy mozna je jejakos podlaczyc do bateri??Pozdrawiam i prosze o A> pomoc.Z góry dzieki
mozesz podlaczyc ale przez jakis opornik powiedzmy z przedzialu 0.5-1k Ohm. Na pewno nie spalisz. Zeby dioda swiecila musi byc zachowana biegunowosc. Jak nie zaswieci zamien plus z minusem. MarCiu
--
Pozdrowienia,
Marciu11 mailto: snipped-for-privacy@o2.pl