Jak podlaczyc zlacze balancera do 3S?

Po zdechlym laptopie zostala mi bateria akumulatorow LiIon 4800mAh 10.8V. W srodku jak sadze siedza trzy akumulatory polaczone szeregowo (3S). Przetestowalem bateria ladowarka z pomiarem pojemnosci i trzyma na poziomie 4000mAh. Grzech bylo by nie uzywac :)

Jak juz rozbiore obudowe i wyjme ogniwa to chcialbym podlaczyc kabelek z wtyczka do balancera. Za cholere nie znalazlem informacji jak to zrobic - w sieci jest kupe stron o balancerach ale nie znalazlem informacji jak podlaczyc zlacze balancera... Tam jest jakas elektronika, czy po prostu wyprowadzone na zewnatrz elektrody ogniw? Nie zgadza mi sie to o tyle, ze z ogniwa 3S wychodza cztery kabelki, a powinno szesc... Chyba, ze wyprowadzone sa dwa skrajne ogniwa a napiecie srodkowego jest obliczane?

Rozwieje ktos moje watpliwosci???

Jakub Jewuła

Jakub Jewuła pisze:

Cele są połączone szeregowo i kabelek do balancera idzie z końców i każdego miejsca połączenia do wtyczki.

| | | |

----1S---1S---1S---

Reply to
Tom01

Jakub Jewuła pisze:

Aha, kwestia jeszcze jaką wydolność prądową mają te akumulatory, bo normalne powszechnego uzycia od modelarskich różnią się znacznie.

Reply to
Tom01

Użytkownik "Tom01" snipped-for-privacy@pl.mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości news:hhsef5$1fb$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

W sumie proste :) Dzieki! Reszte wymacam sobie na oryginalnej baterii.

Tak, to juz wiem - jakies 6A z ogniwa. Przy polaczeniu 3S2P wystarczy w sam raz do testowania pojedynczych silnikow.

Jakub Jewuła

Jakub Jewuła pisze: ciach

ciach

ciekawa teoria ;) (z tym obliczaniem..niby sie da tylko..po co)

w połączeniu szeregowym plus ogniwa 1 to minus ogniwa 2, plus ogniwa 2 to minus ogniwa 3 .. do tego minus ogniwa jeden i plus ogniwa 3 to jest komplet...czyli 4 przewody są wystarczające do niezależnego ładowania każdego z ogniw

Mam dla ciebie radę uniwersalną - zabierając się za projekt quadcoptera skorzystaj z pomocy doświadczonego modelarza. Obawiam sie nie tego, że nie uda ci sie wykonać modelu ..ale bardziej o pytania których nie zadasz ...przed wątkiem .. .spadł mi model

Zabierasz sie za profesjonalne zastosowania dla fotografii z powietrza przy użyciu kompletnie amatorskiego sprzętu (vide silniki z "dzwonków" Tower PRo które z PROfesjonalnym ma wspólną tylko część nazwy) Takie spadające 1,5 kg może zabić. Weź pod uwagę, że modelarze zwykle latają na specjalnych lotniskach, w terenie niezamieszkałym .. a gdzie tobie przyjdzie do głowy fotografować to trudno przewidzieć... No i pytanie do aktywnych lataczy ..komu nigdy nie spadł żaden model ..bez wnikania w przyczyny...ręka do góry...

Reply to
tompolex

Moze zamiast "przewidywac" wystarczy ...zapytac? ;)

Niepotrzebnie kombinujesz - zdaje sobie sprawe z niebezpieczenstwa i odpowiedzialnosci.

Jakub Jewuła

Jakub Jewuła pisze:

Tylko prób naziemnych moim zdaniem. No i ostrożnie.

Reply to
Tom01

Użytkownik "Tom01" snipped-for-privacy@pl.mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości news:hhsr2c$ajg$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Hamownia, silnik maks 10A, realnie 6-7A.

Jakub Jewuła

Użytkownik "tompolex" snipped-for-privacy@wp.wiesz.to.usun.pl> napisał w wiadomości news:hhsers$fu9$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Zależy co to za bateria i do jakiego laptopa. Np. w Dell Latitude na ogół w środku siedzi kilka ogniw 18650 połączonych szeregowo-równolegle z dorobioną elektroniką, która steruje takim pakietem. Zazwyczaj pilnuje parametrów ogniw - jak z którymś jest coś nie halo to zazwyczaj cały pakiet przedstawia się potem laptopowi jako niesprawny.

Jakby to powiedzieć... z tym korzystaniem z rad doświadczonych modelarzy to można by całe historie pisać. Z własnych obserwacji kiedy stawiałem pierwsze kroki widzę, że jeśli chodzi o modelarstwo RC środowisko jest bardzo "hermetyczne" i niezbyt otwarte na chęć doradzania świeżym adeptom tematu... aczkolwiek są też pozytywne wyjątki i lektura tej grupy (np. wątków Jakuba) to potwierdza.

Człowiek uczy się w końcu przez całe życie... w końcu ile razy sami upadliśmy na podłogę zanim nauczyliśmy się chodzić?

Pozdr. TC

PS.: Oczywiście bezpieczeństwo własne i otoczenia musi być na pierwszym miejscu.

Reply to
Ciemny

Użytkownik "Ciemny" snipped-for-privacy@adres.na.stronie.www.lhs.pl> napisał w wiadomości news:hhtjcf$peg$ snipped-for-privacy@achot.icm.edu.pl...

Nie jest hermetyczne tylko ile razy można odpowiadać na TRYWIALNE pytania - poczytajcie kopalnię wiedzy na pfmrc.eu lub forumrc.alexba.eu - TAM JEST NAPRAWDĘ WSZYSTKO ABY ZACZĄĆ PRZYGODĘ Z "RC"

No właśnie - rodzice uczą ale upadać - o ile nie słucha się rodziców - trza częściej lub rzadziej - zależy od "sprytu" malucha ...

To jest ta jedna z trywialnych prawd o których mówimy na owych forach i spotkaniach takich jak Żar, Wilcze Laski czy Nowy Targ i wiele innych - zapraszamy na JAKIEKOLWIEK lotnisko modelarskie - NIKT nie odmówi pomocy - a gdzie one są?? - odpowiedz też na pfmrc.eu

pozdrawiam noworocznie, buwi

Reply to
buwi777

Jak przyjade jutro rano bedziesz czekal na mnie? ;)

Jakub Jewuła

Użytkownik "Jakub Jewuła" snipped-for-privacy@skanowanie.com.pl> napisał w wiadomości news:hhukth$g3a$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Jeżeli będę tam akurat latał - TAK, jeżeli zadasz NIE TRYWIALNE pytanie np. od czego zacząć, jaką aparaturę kupić itp - bardzo chętnie odpowiem . Pomogę/pomożemy jeżeli pokażesz że sam starasz się coś SOBIE pomóc ...

buwi

Reply to
buwi777

Pisalem wczesniej, ze szukam silnikow 3S, waga <25g, ciag >400g? Pewnie nie zauwazyles pytania, szkoda.

Jakub Jewuła

----- Original Message ----- From: "Jakub Jewuła" snipped-for-privacy@skanowanie.com.pl>

Newsgroups: pl.rec.modelarstwo Sent: Tuesday, January 05, 2010 9:21 AM Subject: Re: Jak podlaczyc zlacze balancera do 3S?

sorry, widziałem pytanie o balanser :-((

a na Twoje pytanie - proszę: np.

(22g) buwi

Reply to
buwi777

Witam

Ten drugi ma ciut za duzy prad - chce sie zmiescic ponizej szczytowych 10A. I ponoc delikatne kabelki.

Pierwszy ma parametry bardzo zblizone do tych ktore juz kupilem. Narazie bede testowal cztery silniki:

Tower Pro 2010-09 red/gold base - waga <> 65g, ciag <> 600g Hextronik HXM2730-1300 - waga <> 20g, ciag <> 400g Hextronik HXM2730-1500 - waga <> 24g, ciag > 400g Hextronik HXM2730-1700 - waga <> 24g, ciag do > 500g(?)

Szczerze mowiac liczylem ze polecisz jakis profi silniczek :)

Jakub Jewuła

Cześć Kuba, co do kabelków już Ci odpowiedzieli, ja dodam: z doświadczenia z ogniw z lapa nie pociągniesz długo dużego prądu, zwłaszcza, jak są stare. Przepuściłem trochę starych pakietów przez ręce i o ile do sprawdzania, czy odbiornik/serwo/ESC w ogóle działa to się nadają, to do kręcenia jakimś śmigłem już nie...

Reply to
Marek Lewandowski