Wyrównywanie ogniw Li-Po bez balancera?

Witam
Mam ładowarkę AP-5 (
) i akumulator Li-Po
1,7Ah w układzie 2s1p z wyjściem do balancera. Niestety nie mam balancera.
Czy aby wyrównać napięcia na ogniwach po naładowaniu mogę ładować każde
ogniwo osobno korzystając z wyjścia do balancera (najpierw jedno, potem
drugie), czy lepiej jednak zainwestować w balancer?
Reply to
Bartek
Użytkownik "Bartek" napisał...
każde
Możesz ładować każde ogniwo oddzielnie od początku albo naładować razem do napięcia niższego niż nominalne (np. 4,0-4,1V/ogniwo) i wtedy doładować oddzielnie każde ogniwo. Sam ładowałem w ten sposób kiedy nie miałem balansera. Jeśli masz lub zamierzasz mieć kilka pakietów to oczywiście warto zainwestować w balancer. Pozdr Krzysiek
Reply to
Krzysiek
Użytkownik "Krzysiek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoœci news:ec1dcg$b7c$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Tak myœlałem. Dzięki za odpowiedŸ.