Zabezpieczenie ogniw li-ion przed rozładowaniem

Witam
Dowiedziałem się że wy tutaj wiecie wszystko o zasilaniu ogniwami li-ion
;). Chce sobie zmontować lampke do roweru opartą o żarówke halogenową
12V z wbudowanym odblaskiem. Problem polega na zasilaniu.
Akumulatory żelowe są zbyt ciężkie i toporne. Jestem prawie zdecydowany
na ogniwa li-ion z baterii laptopowych - chce połączyć szeregowo 4
sztuki. Mam już schemat ładowarki, ale obawiam się o wrażliwość li-ion
na zbyt głębokie rozładowanie. W zwiąsku z tym poszukuje schematu, który
odcinałby zasilanie w momencie gdy napięcie na ogniwie spadnie poniżej
dopuszczalnego. Czy ktoś z grupowiczów ma w swoim zbiorze taki
schemacik? Może jakiś link? A może ktoś wie jak coś takiego zmontować.
Pozdrawiam
Michał
Reply to
Michał Krawczyk
Możesz wykorzystać schemat z rozładowarek do aku tylko u ciebie obciążeniem będzie żarówka. pozro Leszek
Użytkownik "Michał Krawczyk" snipped-for-privacy@usun.to.inds.pl> napisał w wiadomości news:dmq3n2$shm$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
leszek.gryz1