Sanwa Quasar - czy warto kupi─ç tak─ů aparatur─Ö?

Witam Jestem pocz─ůtkuj─ůcym w tematyce modelarstwa lotniczego. Chc─Ö kupi─ç aparaturk─Ö RC kt├│r─ů p├│┼║niej b─Öd─Ö m├│g┼é wykorzysta─ç w nast─Öpnych modelach
(bardziej zaawansowanych ni┼╝ ten kt├│ry teraz buduj─Ö). Mam mo┼╝liwo┼Ť─ç zakupu takiej aparatury z drugiej r─Öki (nadajnik 8 kana┼é├│w a odbiornik 6 kana┼é├│w). Czy warto? Mo┼╝e ma kto┼Ť gdzie┼Ť linka do jakich┼Ť test├│w tej aparaturki, ewentualnie inne spostrze┼╝enia, komentarze? Pzdr
Erni
Add pictures here
Ôťľ

Cze┼Ť─ç! je┼Ťli chodzi o moje zdanie, to je┼╝eli my┼Ťlisz powa┼╝nie o modelarstwie w przysz┼éo┼Ťci to odpu┼Ť─ç sobie Sanw─Ö. Lepiej zainwestuj w jakiego┼Ť u┼╝ywanego multiplexa ( np. cockpita ), graupnera lub futab─Ö. W ┼Ťrodowisku w kt├│rym si─Ö niegdy┼Ť obraca┼éem i tym w k├│rym si─Ö obracam, Sanwa nie cieszy si─Ö zbytnim zaufaniem je┼Ťli chodzi o jako┼Ť─ç wykonania oraz niezawodno┼Ť─ç dzia┼éania. Pewnie teraz sporo os├│b mnie skrytykuje, ale dodam tak┼╝e, ┼╝e w mojej opini Hitec i Sanwa to pod tym wzgl─Ödem jedno i to samo. Z Sanwy dobre do┼Ťwiadczenia mam tylko z serwami SRM 102. Dosy─ç mocne, niezawodne i ┼╝ywotne serwomechanizmy, chocia┼╝ w tej dziedzinie wybra┼ébym raczej hiteca.
--
Pozdrowienia!
Tomek
[...]

Nie wiem sk─ůd jest taka z┼éa opinia o Sanwie RD. Osobi┼Ťcie posiadam RD 8000 na 40 MHz i jedyny problem jaki by┼é to zmiana modu. Radio posiadam od kilku lat i nigdy nie by┼éo z nim problemu dla mnie jedyna istotna wada to brak suwak├│w. Ale jako┼Ť mo┼╝na sobie z tym poradzi─ç. Dodatkowo widzia┼éem kilka os├│b kt├│re na RD 6000 lata┼éy helikopterami. Og├│lnie mog─Ö powiedzie─ç tak jak kto┼Ť nie lata szybowcami i nie potrzebuje zmiany trybu lotu w samolotach (dla heli ma) to mog─Ö to radio poleci─ç. Chocia┼╝ osobi┼Ťcie jak bym trafi┼é Multiplexa z serii 30XX za dobr─ů cen─Ö to bym si─Ö przesiad┼é.
pozdrawiam Valdi
Add pictures here
Ôťľ

Witam. Ja osobi┼Ťcie u┼╝ywam nadajnik SANWA RD6000 ju┼╝ od 4 lat i nigdy nie mia┼éem z nim ┼╝adnego problemu. Jest ergonomiczny, a jako┼Ť─ç jego wykonania niczym nie odbiega od nadajnik├│w innych producent├│w. Nawet uwa┼╝am, ┼╝e jest to aparatura, kt├│ra idealnie nadaje si─Ö na "start" przygody modelarskiej. Jest niedroga, bardzo prosta w obs┼éudze, wsp├│┼épracuje z wi─Ökszo┼Ťci─ů odbiornik├│w, posiada bogato wyposa┼╝ony komputer - wszystkie podstawowe miksery, mas─Ö dodatkowych funkcji, TIMER:), etc. To fakt, ┼╝e obecnie na rynku s─ů ju┼╝ ciekawsze oferty - technika idzie do przodu i starsze konstrukcje staj─ů si─Ö troch─Ö "zacofane" - ale z pewno┼Ťci─ů znacznie dro┼╝sze. T/w nie zgadzam si─Ö z koleg─ů VEXem i z czystym sumieniem mog─Ö poleci─ç SANWE serii RD jako pierwszy nadajnik. Pozdrawiam, Piotr /peTer/ Sukiennik
Add pictures here
Ôťľ

Wiem, ┼╝e sporo os├│b lata na Sanwach i "nic im nie jest". Nie chc─Ö r├│wnie┼╝ nikogo odci─ůga─ç od tej marki, bo to wszystko kwestia upodoba┼ä. Sam nigdy nie lata┼éem Sanw─ů, a jedynie trzyma┼éem je w r─Ökach. Chcia┼éem tylko zwr├│ci─ç uwag─Ö na fakt, ┼╝e w podobnych cenach moim zdaniem warto rozwa┼╝y─ç inne marki, gdy┼╝ co by jednak nie m├│wi─ç Sanwa nie jest wiod─ůcym producentem nadajnik├│w i mimo wielu g┼éos├│w "za" jest r├│wnie tyle samo, albo mo┼╝ne nawet i wi─Öcej "przeciw". Wiadomo ┼╝e pr─Ödzej kto┼Ť pochwali na grupie co┼Ť czego u┼╝ywa, ni┼╝ napisze "przeciw". Z w┼éasnego do┼Ťwiadczenia mog─Ö powiedzie─ç, ┼╝e spotka┼éem si─Ö osobi┼Ťcie wiele razy z przypadkami kiedy to nadajniki Sanwy "sia┼éy" zak┼é├│ceniami po s─ůsiednich kana┼éach. Nadajniki te r├│wnie┼╝ znacznie gorzej od innych marek radzi┼éy sobie z zak┼é├│ceniami.
--
Pozdrowienia!
Tomek
V@ldi napisał(a):

Potwierdzam (┼╝e nie polecam dla lataj─ůcych szybowcami RD8000 i RD 6000). Aparatura ta nie ma programu 4-wing, po rozdzieleniu lotek na dwa kana┼éy (co jest chyba dzi┼Ť codzienno┼Ťci─ů w aparaturach komputerowych) znika co┼Ť takiego jak klapy, mo┼╝na je obs┼éu┼╝y─ç z dr─ů┼╝ka gazu (w szybowcu) albo z prze┼é─ůcznika podwozia, 7 albo 8 kana┼éu. Po┼Ťwi─Öcaj─ůc obydwa wolne miksery mo┼╝na ewentualnie przekierowa─ç prze┼é─ůcznik klap do kt├│rego┼Ť z wolnych kana┼é├│w. Moim zdaniem program (moto)szybowcowy/samolotowy RD 8000 to koszmar i nieporozumienie - np. zapomniano o klapach a dodano taki feature jak wysoko┼Ť─ç na dwa kana┼éy.
pozdr.
Remigiusz ┼╗ukowski
Add pictures here
Ôťľ

Generalnie do spalinowych i elektrycznych samolot├│w oraz ┼Ťmig┼éowc├│w jak najbardziej si─Ö nadaje. Szybowce tylko niestety te mniej wymagaj─ůce, a szkoda bo gdyby by┼é program szybowcowy, to przebola┼é bym brak suwak├│w. Pomijaj─ůc fakt braku programu dla szybowc├│w oceniam to radio jako dobre i niewiele mog─Ö mu zarzuci─ç.
Valdi
Add pictures here
Ôťľ
> Potwierdzam (┼╝e nie polecam dla lataj─ůcych szybowcami RD8000 i RD 6000).

Racja - pod tym wzgl─Ödem seria RD jest "ograniczona" i dlatego wyra┼║nie wspomnia┼éem w moim po┼Ťcie, ┼╝e uwa┼╝am te nadajniki jako dobre dla pocz─ůtkuj─ůcych modelarzy. Osobi┼Ťcie nie spotka┼éem jeszcze modelarza, kt├│ry by zaczyna┼é swoj─ů przygod─Ö modelarsk─ů od du┼╝ych szybowc├│w, kt├│re wymagaj─ů klap. RD posiada funkcj─Ö klapo-lotek i IMO to w zupe┼éno┼Ťci na pocz─ůtku wystarcza. Tak wi─Öc nadal uwa┼╝am, ┼╝e jest to dobry, niedrogi nadajnik na "start". Pozdrawiam, Piotr /peTer/ Sukiennik
Add pictures here
Ôťľ
peTer napisał(a):

Mam nadziej─Ö, ┼╝e nie m├│wisz o RD 8000 ? Ja za sw├│j komplet da┼éem p├│┼é roku temu 1100 z┼é z serwami, jak na niedrogi nadajnik nie jest to ma┼éo. Dzisiaj w cenie RD8000 da si─Ö kupi─ç MX 16 z syntez─ů, to chyba lepszy sprz─Öt od RD 8000, przynajmniej takie jest moje zdanie po przeczytaniu manuala do MX 16 i p├│┼érocznym obcowaniu z RD 8000. Mo┼╝e kto┼Ť mia┼é do czynienia z obydwoma aparaturami (RD 8000 i MX 16) ?
pozdr.
Remigiusz ┼╗ukowski
Add pictures here
Ôťľ
Użytkownik "Remigiusz Zukowski" napisał

Jak najbardziej, m├│wi─Ö o ca┼éej serii RD - tylko na wt├│rnym rynku. Zobacz tu: http://tinyurl.com/2e2phc Ceny nie przekraczaj─ů 400 z┼é za nadajnik bez pozosta┼éych akcesori├│w. Dokupuj─ůc REXa + komplet kryszta┼ék├│w mamy dobry, niedrogi zestaw RX/TX na start. Wiem, ┼╝e kupuj─ůc "radio" na wt├│rnym rynku nie wiemy do ko┼äca "co" kupujemy... jednak cz┼éowiek udziela gwarancji, ma sporo pozytywnych komentarzy do aukcji o podobnym charakterze - wi─Öc czemu nie spr├│bowa─ç/zaryzykowa─ç?!? Zawsze sprz─Öt mo┼╝na gruntownie sprawdzi─ç. Poza tym chroni nas R─Ökojmia. Ja sw├│j n. RD6000 (nowy, z niemieck─ů homologacj─ů - 35 MHz) ok. 3,5 roku temu kupowa┼éem na portalu aukcyjnym za nieca┼ée 600 z┼é z akcesoriami i jestem z tego nadajnika naprawd─Ö zadowolony. Teraz po 3 sezonach, kiedy nauczy┼éem si─Ö w miar─Ö lata─ç i cz┼éowiek zaczyna eksperymentowa─ç z bardziej zaawansowanymi modelami - przyznam, ┼╝e my┼Ťla┼éem o zmieni─Ö nadajnika na co┼Ť bardziej "pro" i bardziej docelowego/ostatecznego. Wst─Öpnie my┼Ťla┼éem o MX22, ale chyba poczekam na MX24 z ang. menu. Ten i mo┼╝e nast─Öpny sezon polatam na Sanwie - bo funkcje kt├│re posiada, obecnie w zupe┼éno┼Ťci mi wystarczaj─ů, a moje umiej─Ötno┼Ťci nie wymagaj─ů JESZCZE bardzie zaawansowanej techniki. Jak odczuj─Ö dyskomfort z powodu braku kana┼é├│w, lub jakiej┼Ť funkcji na pewno b─Öd─Ö si─Ö przesiada┼é na Graupnera. Pozdrawiam, Piotr /peTer/ Sukiennik
Add pictures here
Ôťľ
To zale┼╝y za jakie pieni─ůdze!!! Par─Ö lat temu sprzeda┼éem kilka tych nadajnik├│w i nie by┼éo ┼╝adnych problem├│w, ale nie jest to ju┼╝ nadajnik z mozliwo┼Ťciami, kt├│rymi dysponuj─ů najnowsze produkty , dobrze prze┼Ťled┼║ ceny nowych nadajnik├│w i ich mo┼╝liwo┼Ťci. Quasar-a mo┼╝na kupi─ç, tylko wtedy gdy jego cena jest naprawd─Ö dobra np : 1/4 ceny nowego zestawu !!! Co do niezawodno┼Ťci, to jeden z moich uczni├│w lata na tym nadajniku 7 lat i... wszystko jest w O.K. Pozdrawiam ! Radek Oleksy Sklep Modelarski www.modelarski.com

Ôťľ
Jeszcze mam pytanko pomocnicze - ta aparaturka kt├│r─ů chc─Ö kupi─ç jest bez instrukcji! Je┼Ťli bym j─ů kupi┼é to czy mo┼╝e kto┼Ť m├│g┼éby mi zeskanowa─ç takow─ů ewentualnie skserowa─ç - zap┼éac─Ö oczywi┼Ťcie za koszty!
Pzdr Erni
Add pictures here
Ôťľ

Ôťľ