sklep www.e-modelarz.com

Witam
Chcê zakupiæ KANy w sklepie
pytanie, to czy mo¿na zleciæ sprzedawcy pakietowanie,
czy jednak lepiej zrobiæ to samemu?
Poprzednie ogniwa NiCd pakietowa³em sam i potrafiê to zrobiæ,
choæ zajmuje to trochê czasu.
takie zakoñczenie popychacza nadaje sie do serw 1,6kgcm do 2,6kgcm.
Nie jest nazbyt delikatne?
I ogólne pytanie, czy mo¿na mieæ zaufanie do tego sklepu, czy mo¿e
lepiej zap³aciæ wiêcej i zakupy wykonaæ w innym sklepie?
Pozdrawiam
Darek
Reply to
Predator
U¿ytkownik "Predator" napisa³...
Osobi¶cie uwa¿am, ¿e lepiej zrobiæ to samemu, szczególnie jak masz do¶wiadczenie w temacie. Nigdy do koñca nie ma pewno¶ci jak solidnie zrobi³ to kto¶ inny.
Takie zakoñczenia to raczej tylko do ma³ych modeli.
Kupowa³em kiedy¶ i nie by³o problemów. Nie bezpo¶rednio w sklepie tylko przez Allegro (czasem s± tam wystawione niektóre artyku³y). Ogólne wra¿enie pozytywne.
Pozdr Krzysiek
Reply to
Krzysiek
no w³asnie o ile solidno¶æ wykonania jestem jeszcze w stanie sprawdziæ, to obawiam siê czy kto¶ tego nie zrobi "nazbyt solidnie", nagrzewaj±c ogniwo.
wiem
dziêki
Pozdrawiam Darek
Reply to
Predator
U¿ytkownik "Predator" napisa³ w:
Firmy pakietuj±ce zwykle uzywaja procesu zgrzewania, ktory nie ma w 99,9% przypadków szans na przegrzanie ogniwa.
Reply to
kojot
U¿ytkownik "kojot" snipped-for-privacy@post.xxx.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@news.home.net.pl...
Tak, o ile ogniwa s± zgrzewane z u¿yciem blaszek i ustawiane bokami do siebie. Jak chcesz po³±czyæ "dupkami" to praktycznie pozostaje tylko lutowanie. Krzysiek
Reply to
Krzysiek
U¿ytkownik "Predator" napisa³ w wiadomo¶ci ...
No w³a¶nie o tym my¶la³em. Krzysiek
Reply to
Krzysiek
U¿ytkownik "Krzysiek" napisa³ :
Sie nie znasz - nie pisz. Zgrzewa sie ogniwa we WSZYSTKICH konfiguracjach (w tym laczone dupkami), bo jest to jedyna metoda laczenia ogniw dopuszczana przez producentów.
Reply to
kojot
U¿ytkownik "kojot" snipped-for-privacy@post.xxx.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@news.home.net.pl...
Czy siê znam ??? my¶lê, ¿e tak. Latam elektrykami do¶æ d³ugo, mo¿e nawet d³u¿ej ni¿ Ty.
Zgrzewa sie ogniwa we WSZYSTKICH konfiguracjach (w
A widzia³e¶ tak zgrzane pakiety ? Jako¶ nie bardzo wiem jak zgrzaæ aku dupkami wiêc chêtnie poczytam. Krzysiek
Reply to
Krzysiek
U¿ytkownik "Krzysiek" napisa³ :
Na 100% masz latasz elektrykami dluzej niz ja ..........
Oczywiscie,ze widzialem. na pocztaku lat 90-tych wspolorganizowalem najwieksza obecnie w tym rejonie Europy wytwornie pakietów Ni-Ch, Ni-MH, baterii litowych itp. Lacznie ze udzialem w szkoleniach Panasonic Deutchland. Tak wiec wiedze mozna miec nie tylko z dzialki modelarskiej ;-). Co do praktyki - wystarczy wyciagnac pakiet zlozony z dwoch ogniw sub-C zasilajacy dowolna wkretarke lub starszy pakiet Ni-MH z laptopa. Zawsz moge tez zajrzec na swoja polke z pakietami :-) A jesli chcesz, to mimo, ze juz tam nie pracuje, moge cie oprowadzic po dziale produkcji i osobiscie pokazac zgrzewanie takiego pakietu.
Mozna dyskutowac, który sposob laczenia jest lepszy na potrzeby modelarskie - zwodnicy uzywaja AFAIK tylko pakietow lutowanych. Jednak na potrzeby przemys³owe dopuszczalne jest wylacznie zgrzewanie. Polecam np.

Krzysiek kojot Choroszko
Reply to
kojot
U¿ytkownik "Krzysiek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:d334cq$qn9$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Zgrzewa siê "obok siebie" i "³amie siê" o 180 stopni jedno ogniwo i wygl±daj± jakby by³y zlutowane "dupkami"
buwi777
Reply to
buwi777
U¿ytkownik "buwi777" napisa³ w wiadomo¶ci ...
Owszem takim sposób jest zrozumia³y ale zgrzewanie dupkami na styk trochê mnie zastanawia. Krzysiek
Reply to
Krzysiek
Witam!
Krzysiek wrote:
Pozwole sie wtracic.... widzialem model ktory latal na ogniwach zlutowanych "dupkami" bezposrednio :o( W trakcie lotu jedno takie lutowanie niestety puscilo... ciag dalszy mozna sobie dopowiedziec. Widzialem tez zlutowane pakiety poprzez blaszke zagieta potem o 180st (jak pisal buwi777) - taki sposob laczenia jest elastyczny i nie ma niebiezpieczenstwa pekniecia lutu pod wplywem drgan/naprezen/itp....
Reply to
Arcimek
U¿ytkownik "Krzysiek" napisa³ :
Ja o styku jak by co nic nie pisalem....
kojot
Reply to
kojot
U¿ytkownik "kojot" napisa³ w wiadomo¶ci ...
Czy na 100% tego nie wiem, napisa³em "mo¿e". W sumie latam kilkana¶cie lat, elektro ³adnych kilka.
To bardzo ciekawe w jaki sposób zgrzewa siê aku na styk, bez blaszek. Je¶li rzeczywi¶cie jest to mo¿liwe to zwracam honor.
Na razie chyba nie skorzystam ale kiedy¶ mo¿e bêdzie taka okazja. W ka¿dym razie dziêki.
Do du¿ych pr±dów jednak wybra³bym lutowanie. Je¶li odpowiednio siê do tego podejdzie to aku raczej nic nie grozi. Krzysiek
Reply to
Krzysiek
U¿ytkownik "kojot" napisa³ w wiadomo¶ci ...
Czyli wychodzi na to, ¿e jednak siê znam i raczej jest to niemo¿liwe do wykonania. Krzysiek
Reply to
Krzysiek
U¿ytkownik "Arcimek" napisa³ w wiadomo¶ci ..
Wszystkie pakiety mam lutowane na styk (nawet 500AR) i mogê zapewniæ, ¿e trudno jest oddzieliæ aku od siebie. Jak zrobisz to dobrze to ryzyko pêkniêcia w powietrzu jest praktycznie zerowe. Przy próbie ³amania mo¿na zdemolowaæ aku a lutowanie nie pu¶ci. Rozdzielaæ trzeba naprawdê delikatnie. Krzysiek
Reply to
Krzysiek
Mogę to potwierdzić. Sam lutuję swoje pakiety. Kiedyś, przy wymianie uszkodzonego ogniwa próbowałem rozerwać - nie dało rady, rozłaziła się cela. Trzeba było rozcinać piłką włośnicową. Pakiety lutowane czołowo dodatkowo się zabezpiecza wkładając pojedyncze stosy w osobne koszulki termokurczliwe. Następnie klei się je razem ze sobą i dopiero daje końcową koszulkę zewnętrzną. Są różne szkoły, jedni kleją na sztywno np. CA, inni dają silikon, aby połaczenie było elastyczne. Stosowałem obydwa sposoby, jeden i drugi zdają egzamin.
Popzdrawiam Marek
Reply to
Marek Jankowski
Widzia³em w niektórych pakietach robionych na styk równie¿ rurki wêglowe biegn±cze wzd³u¿ pakietu pe³ni±ce role stabilizuj±c± pakiet.
Reply to
Skazoo Bemowo RC
U¿ytkownik "Skazoo Bemowo RC" napisa³ w wiadomo¶ci ...
Bardzo dobry pomys³, szczególnie przy d³u¿szych pakietach, np. 10-12 aku SC. Krzysiek
Reply to
Krzysiek
Dnia 2005-04-07 13:45, Użytkownik Krzysiek napisał:
Jeden pisze o konfiguracji docelowej, drugi o ustawieniu w momencie wykonywania zgrzewu... obaj macie rację.
Reply to
Jakub Witkowski