Zebatki, ilosc zebow a srednica?

Witam,
Wie moze ktos jak sie ma srednica zebatek do ilosci zebow? Potrzebuje
przeniesc naped pomiedzy dwoma oskami oddalonymi o 24mm, najlepiej w
przelozeniu 1:1 lub minimalne roznice. Co do zebatek znalazlem takie:

ale inne propozycje mile widziane.
Pozdrawia
Pawelky
Reply to
Pawelky
¶rednica ko³a zêbatego ma siê nijak do ilo¶ci zêbów... (chyba ¿e po³±czysz te dwa parametry wielko¶ci± zwan± w mechanice "modu³em"). Jednym s³owem mo¿esz zastosowaæ parê takich samych kó³ zêbatych o ró¿nej liczbie zêbów ¿eby uzyskaæ to samo prze³o¿enie. Tzn. dwa ko³a o jednakowej ¶rednicy podzia³owej i ilo¶ci zêbów z=20 dadz± Ci takie samo prze³o¿enie jak ko³a o tej samej ¶rednicy np. z 28 zêbami...
W Twoim konkretnym przypadku, potrzebujesz pary kó³ zêbatych o ¶rednicy podzia³owej 24mm i takiej samej (dowolnej) liczbie zêbów.
Wiêcej teorii na temat kó³ zêbatych na wikipedii.. polecam:).
pozdr. Marek
U¿ytkownik "Pawelky" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:etkd8g$k4c$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Reply to
modelfun
Moze nie wyrazilem sie dosc jasno. Chodzi mi o wiedze empiryczna a nie wywody teoretyczne ktore w zaden sposob nie powiedza mi jakie zebatki kupic. Specjalnie podalem link do zebatek zeby wiadomo bylo o jakie mi chodzi, aczkolwiek moga byc inne, wiec wiadomo ze zebatka producenta A ma srednice Bmm i zebow w ilosci C. A ze producenci podaja tyko ilosc zebow a nie srednice to pytam o ilosc zebow. Wiec jesli ktos moze mi podac informacje: Producent A, srednica B mm, ilosc zebow C to bede bardzo wdzieczny :). Jak juz pisalem szukam zebatek ok 12 mm srednicy.
Pozdrawiam Pawelky
Reply to
Pawelky
Sam sobie odpowiedzia³e¶...:) Kup 2 ko³a o ¶rednicy 24mm, ilo¶æ zêbów dowolna, byle by taka sama dla jednego i drugiego ko³a. Uzyskasz wtedy prze³o¿enie 1:1 i odleg³o¶æ miêdzy osiami 24mm - o to Ci chyba chodzi, no nie?)
pozdr. Marek
Reply to
modelfun
Pawelky snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):
Po pierwsze primo: 1/zebatka - jest elementem liniowym (inaczej mowiac - listwa zebata), a wiec przypuszczam, ze chodzi Ci o kola zebate; Po drugie primo: 2/nie ilosc zebow, a liczba zebow (no chyba ze szukasz np.dwoch litrow zebow).
Pozdr. ;-P
Reply to
Wojciech Michalik
... zupelnie jak na uczelni, teoretykow pelno a nie ma kto zarowki wymienic. Czy naprawde trzeba pisac "zbiór wszystkich punktów p³aszczyzny, które s± odleg³e od punktu A o odleg³o¶æ równa lub mniejsz± od r"? nie wolno juz powiedziec KOLO.
EOT
Reply to
Pawelky
na Twoim miejscu, zadzwoni³bym poprostu do tego sklepu, powiedzia³bym jaki mam problem.. i ka¿dy normalny sprzedawca Ci doradzi...:)
pozdr Marek
U¿ytkownik "Pawelky" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:etuqg5$6s8$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Reply to
modelfun