Dob贸r si艂ownika hydraulicznego

Witam
Mam taki problem:
Kupi艂em maszyn臋 do produkcji przepust贸w betonowych. Maszyna by艂a w cz臋艣ciach i okazyjnie, a jak to z okazjami bywa okaza艂o si臋 po z艂o偶eniu, 偶e
brakuje si艂ownika hydraulicznego - powinny by膰 dwa, a jest jeden. Z plan贸w maszyny wida膰, 偶e oba si艂owniki s膮 r贸偶ne. Dzwoni艂em do firmy produkuj膮cej maszyny (Lorev) i tam powiedzieli, 偶e ju偶 niestety tego modelu nie ma i na magazynie nie maj膮 si艂ownik贸w, a po mojej pro艣bie o dane si艂ownika nabrali wody w usta :|
Chcia艂bym w jaki艣 spos贸b dowiedzie膰 si臋 jaki mo偶na tam wstawi膰 si艂ownik, 偶eby wszystko dzia艂a艂o. Czy ma kto艣 pomys艂, w jaki spos贸b mo偶na to zrobi膰?
Pozdrawiam Pawe艂
--
gg #288252

Popey wrote:

1. Znajd藕 kogo艣, kto ma tak膮 sam膮 maszyn臋 i popro艣 o podanie danych si艂ownika.
2. Je偶eli znasz z dokumentacji 艣rednic臋, to na podstawie reszty maszyny okre艣l skok i mocowania, zr贸b szkic i zam贸w taki si艂ownik u dowolnego producenta hydrauliki si艂owej. Si艂owniki hydrauliczne robione s膮 na zam贸wienie, wi臋c nie powinno by膰 problemu.
3. Je偶eli nie znasz srednicy to musisz oceni膰 jaka si艂a jest Ci potrzebna i dobra膰 艣rednic臋 z katalogu.
Maciek

Dzi臋ki za odpowied藕. Pierwsze raczej odpada - maszyny ju偶 nieprodukowane, a na rynku wt贸rnym nie widzia艂em :(

Ta dokumentacja jest taka, 偶e s膮 schematy hydrauliczne, elektryczne itp., ale bez wymiar贸w i same numery katalogowe producenta...

Mi b臋dzie to trudno zrobi膰. A jakbym chcia艂, 偶eby kto艣 mi pom贸g艂 to do jakiego rodzaju fachowca si臋 zwr贸ci膰? Pozdrawiam Pawe艂
--
gg #288252

Popey wrote:

Masz jakie艣 zdj臋cie/rysunek, na kt贸rym wida膰 do czego s艂u偶y ten brakuj膮cy si艂ownik ?
Maciek

Mam schemat instalacji hydraulicznej. Si艂ownik s艂u偶y do poruszania sto艂em do t艂oczenia kr臋g贸w betonowych. Drugi si艂ownik do wyciskania kr臋g贸w. Ten drugi mam i nie jest jaki艣 specjalnie du偶y.
Mam pytanie - w艂a艣nie mnie nasz艂o - czy wstawienie do instalacji hydraulicznej jakiegokolwiek si艂ownika (przewymiarowanego albo niedowymiarowanego) mo偶e skutkowa膰 awari膮 czegokolwiek? Bo je偶eli nie, to mo偶e metod膮 pr贸b i b艂臋d贸w go dobra膰?
Pozdrawiam Pawe艂
Popey wrote:

Niestety nie mam poj臋cia jak wygl膮da ta maszyneria. M贸g艂 by艣 podes艂a膰 fotk臋 na priva ?

S膮 dwa ograniczenia:
1. Si艂ownik nie mo偶e by膰 na ci艣nienie mniejsze ni偶 daje zasilacz, bo go rozerwie. 2. Si艂ownik o zbyt du偶ej 艣rednicy mo偶e pourywa膰 to do czego jest przymocowany.
Poza tym b臋dzie nawy偶ej dzia艂a膰 wolniej albo szybciej. Ale kupowanie si艂ownik贸w w ciemno chyba nie ma sensu, to do艣膰 drogie elementy. Chyba, 偶e masz jakie艣 zapasy...
Maciek

Dzi艣 nie dam rady, po prostu nie mam zdj臋膰 a maszyna stoi 300km od mojego krzes艂a :) Ale oczywi艣cie, oczywi艣cie - w poniedzia艂ek zrobi臋 ze wszelkimi szczeg贸艂ami i pode艣l臋 link. Dzi臋kuj臋 za zainteresowanie

To ograniczenie znam, powinno by膰 w dokumentacji.

To b臋dzie mo偶na wymierzy膰 chyba.

Mamy w firmie zapasy - ciekawe tylko, czy b臋d膮 odpowiednie do przymierzania, zgodnie z podanymi przez Ciebie ograniczeniami. Tak wi臋c w poniedzia艂ek prze艣l臋 link, jeszcze raz dzi臋kuj臋. Pawe艂
--
gg #288252

On Fri, 9 Jan 2009 11:53:28 +0100, Popey wrote:

W instalacji niczym, ale maszyne mozesz rozwalic.
Maszyna projektowana np na sile 2t, 5t wytrzymuje, a wstawisz silownik dajacy 10t ..
Trzeba zmierzyc/ocenic jaka sila jest potrzebna, jakie cisnienie w instalacji i sie dobierze. Ewentualnie po mocowaniach - ile wytrzymaja :-)
Witam ponownie
Niestety w tym tygodniu by艂em zawalony prac膮. Oto fotografie maszyny: http://piorun.ds.pg.gda.pl/~popey/maszyna /
Niestety, robione przez cz艂owieka, kt贸ry in偶ynierem nie jest (jak wida膰 po opisach), ale mam nadziej臋, 偶e pomo偶e to w sprawie. Pozdrawiam

?w, a po mojej

Witam,
h.
lku dodatkowych informacji i bezproblemowo dobierzemy i wyprodukujemy Panu
talserw.pl
W dniu 2016-06-27 o 17:17, snipped-for-privacy@kj.com.pl pisze:

Robert
> [...]

nych. kilku dodatkowych informacji i bezproblemowo dobierzemy i wyprodukujemy Pan
metalserw.pl
Dobre!
On 2016-06-28 02:04, Konrad Anikiel wrote:

Robert