Geometria Wykreślna - Rzuty cechowane

Mam prośbe czy mógłby mi ktoś polecić jakąś strone albo wydawnictwo, w którym jest szczegółowo i od podstaw opisane jak wykonywać rysunki z przebijaniem prostej przez bryłe i wzajemne przenikanie brył w rzutach cechowanych?

Pozdrawiam

Reply to
slawekmonk1WYTNIJTO

Nie wiem czy tu znajdziesz to czego szukasz, ale i tak polecam

nero

Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisal:

Z tego co pamietam byla takie zielona kniga - Geometria wykreslna. Mozna ja bylo zakupic w WNT badz w wydawnictwach PW. Sprawdz na necie. Pzdr.

Reply to
Pablo

Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Ztego co pamietam to dobrym autorem jest Prof, Stefan Przewłocki.

Reply to
Maciej Koala

Najlepsza książka do GW jaką znam, to podręcznik[1] nieżyjących już profesorów Edwarda i Franciszka Otto (bracia, którzy mawiali o sobie nawzajem, że "w Polsce geometrię umie półtora człowieka - ja i mój brat półgłowek"). Książka stara, ale geometria od tamtych czasów się nie zmieniła...

[1] Otto F., Otto E.: Podręcznik Geometrii Wykreślnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995 (są też wcześniejsze wydania)

Pozdr,

Reply to
Lukasz Kozicki

Użytkownik "Lukasz Kozicki" napisał w wiadomości:

O dokladnie te knigi. Pzdr.

Reply to
Pablo

Ja przypominam sobie świetną książkę właśnie ze sporym naciskiem na rzuty cechowane, autor Lech Dubikajtis ( lub Dubikajtys) Dokładnie brzmiącego tytułu juz nie pamiętam ale napewno geometria wykreślna .... Podręcznik miał wkładkę i okulary do oglądania przestrzennie załączonych rysunków. Świetna !! Stara, ale świetna !!

Reply to
jak w adresie.

Jeżeli dobrze pamiętam, to jest jeszcze ciekawa książeczka (czerwona) do kreski autorstwa pana Lewandowskiego. Polecam. Tam ten temat jest dobrze rozrysowany

Reply to
Pirat