norma drewniana (nosność śruby w złączu)

Mam problem następującej treści : skąd wziąć f_{u,k} ze wzoru $M_{y,k}=0,8f_{u,k}d^3/6$ (7.6.1.2.d) normy drewnianej - w której to jest jak wół napisane, że f_{u,k} to wytrzymałość charakterystyczna na rozciąganie, więc wydawało mi się, że należałoby użyć R_m z tablic ze śrubami z normy stalowej, ale przecież M_{y,k} to moment charakterystyczny uplastycznienia śruby w złączu, więc czy nie powinienem wziąc wartości R_e z normy stalowej, a może jeszcze co innego. Za wszelkie podpowiedzi wielkie dzięki.

Pozdrawiam Piotr.

Reply to
Pieczona