Wytrzymałość śruby M10

Ten temat jest mi dość daleki a chciałbym poznać bardzo szacunkową wytrzymałość na zerwanie śruby z gwintem M10 takiej pierwszej z brzegu
kupionej w sklepie metalowym obciążonej równo wzdłuż osi. Jeśli ktoś ma akurat w głowie taką liczbę to bardzo bym prosił :)
Padre wrote:

28300N dla klasy 5.8 (czyli taka z Gieesu)
Maciek
Maciej Szymanski pisze:

nie za dużo o 1 zero?
OneiroO napisał(a):

Klasa 5.8 to nie klasa GieeSu. Jak GS to raczej 3.6. Wg PN-80/B03200 : Kl. 3.6 - wytrzymałość obliczeniowa śruby (obciążenie statyczne) 155 MPa. Kl. 5.8 - wytrzymałość obliczeniowa śruby ( obciążenie statyczne) 330 MPa.
snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Ktoś produkuje i stosuje takie badziewie ? W meblach widuje się 5.8.
--
P. Jankisz

Też się zdziwiłem. Ja najniższą klasę widziałem w śrubach do drewna - 4,8 i w chińskich wiertarkach stołowych - też 4,8.
Pozdrawiam
Jacek

A popatrz tu: http://www.onetb.com/forum/download/file.php?id=9 Konrad

http://www.onetb.com/forum/download/file.php?id=9 Konrad
O kamać, za takie coś ja bym wsadzał do pudła :-(
Jak oni tak zrobili? Ja bym nie potrafił.
Pozdrawiam
Jacek

Sp%&*olone parametry cignienia prta- zgaduj e zbyt due przecienienie na jeden cykl. Ale nawet to by nie byo problemem gdyby stal po prostu nie bya krucha w rdzeniu. Konrad
Agent 0700 wrote:

to musiało być jakoś z blachy robione chyba, bo śruby robi się z prętów ciągnionych a tam nigdy nie będzie takich regularnych szczelin. chyba że to były specjalne śruby do jakichś zabezpieczeń zrywalnych, a poszły jako zwykłe
jeffrey

Przeczytaj tekst przed zdjciami. Konrad
Konrad Anikiel pisze:

Idę po szczękę na parter.
--
P. Jankisz
Konrad Anikiel pisze:

Przecież to jest zwykła chińska śruba nadmiarowo-obciążeniowa służąca analogicznie jak bezpiecznik w elektryce:)

Jasne, gwnie po to, eby z rurocigu par puci na palacza, kiedy nadmiernie wgiel szufluje do kota :-) Konrad
OneiroO wrote:

prawie 3 tony to chyba realne, 30 ton raczej nie( mimo że obciążenie statyczne i pewnie bez współczynników bezpieczeństwa)
jeffrey
Jeffrey pisze:

przeca 28000 Njutnow to ok 3000 kG czyli 3 tony (albo Tony skoro siła?)
OneiroO wrote:

Chyba nie, nie wydaje mi się, żeby śrubę M10 dało się zerwać siłą 300kG...
Maciek
ierwszej z brzegu
, czyli pole przekroju rdzenia (pi*r^2) to 3,14*4,08^2= 52,3 mm2.
400*52,3 920 N (czyli 2092 kG).