Potrzebna prowizoryczna grzałka przepływowa

Już napisałem że nie może to być *zwykły* przepływowy bo one mają potencjał sieci bezpośrednio na czynniku. Chyba że nie mam racji i są jakies z izolacją.

Reply to
heby

Ja mam taki i tam nie ma kontaktu spirala z wodą.

łazienka&ev_adgr=Ogrzewanie&gclid=Cj0KCQjw0Mb3BRCaARIsAPSNGpWb1_QlxAXnewj8oCPNBIq_Wp8wCjHbPclrwhny_XH6R8UXcDvdlHEaAp3LEALw_wcB

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Dzięki, obejrzę.

Reply to
heby

Przejrzałem co mogę od ręki dostac *tanio*, czyli z ceną max 500zł za jakieś 3kW z ładymi przyłączami do wody.

Wszystkie podają minimalną rezystywnośc wody.

Czyli raczej grzanie bezpośrednie w tej cenie (?).

600zł za samą grzałkę to jest ... khmmm... troche drogo.
Reply to
heby

Podałem tylko przykład, trzeba by szukać, zależy jaka moc wchodzi w grę.

Reply to
PeJot

Dnia Thu, 25 Jun 2020 13:59:39 +0200, heby napisał(a):

PP sie do metalu srednio "klei" ... musial bys to prawie stopic.

Klej na goraco z pistoletu ? Ten popularny to jakis polimer, ktory po paru miesiacach sie degraduje troche. Ponoc sa takie z PE czy PP, ale to znow nie tak latwo wkleic.

Gumowe uszczelki i opaski ?

To mniej więcej robią zgrzewarki do rur PP. Tworzywo jest *prawie* ciekłe.

Reply to
heby

O ile wystarczy do polaczenie dwoch elementow z tworzywa, to nie obiecuje, ze wystarczy do przyklejenia do metalu.

To sie normalnie robi inaczej - wstawia metalowe elementy do formy i zalewa PP z wtryskarki. Wtedy jakos trzyma ... ale popatrz na przekroj

Ale przeciez ta grzalka jakos przewidziana do laczenia ...

Rury gumowe i opaski.

Reply to
heby

Powiedzalbym - to zostan przy tym, rure gumowa da sie i na plastykowa nalozyc.

Ale ... uwaga, ta chemia, i resztki z tych silnikow, moga gume degradowac.

W zmywarce nie dagradują. A jak zdegradują to się ... zmieni ... na silikonowy czy coś.

Na razie czekam na grzałkę, przyjdzie to wymyślę jak ją połaczyć.

Reply to
heby

Na całym śweicie są takie grzałki a nie słyszałem żeby komuś zrobiło to krzywdę. Ostatnio widziałem w jakimś hotelu w Wenezueli.

Reply to
Marek

W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2020 19:27:34 UTC+9 użytkownik Marek napisał:

Poczekaj aż zero się gdzieś złamie w złączce.

Swoją drogą przy sprytniejszym ustawieniu spirali (N bliżej wyjścia) były by dwa druty do urwania się zanim poważnie porazi.

Może w Wenezueli nie używaja różnicowo-prądowych :D

No i chyba w Wenezueli nie mają obecnie prądu (prze większość czasu). Może głównie dlatego nikogo nie poraziło :P

Reply to
heby

Mają węgorze elektryczne na co dzień, więc się po tysiącach lat znacznie uodpornili ;)

WM

Reply to
WM

Moze sie nie urywa ?

A moze wtedy hotelarz wywozi cialo gdzies za miasto, strzela w glowe i serce, i "nieznani sprawcy" :-)

Chyba nie uzywaja, bo to ustrojstwo powinno je stale wywalac.

Ale ... czy my nie mamy podobnych ustrojstw z nieizolowaną grzałką ?

To chyba chinska produkcja, na caly swiat ... niecywilizowany :-)

Takie nagrzewacze mają podaną minimalną rezystywnośc wody. Może więc upływ jest, ale znikomy.

Tu jest większy hardkorowiec:

heby

A Tak przy okazji, u nas by przeszło na odbiorze np. hotelu taki podgrzewacz? Zakładając, że jprzewod uziemienia jest prawidłowo uziemiony. Użytkownik - podpisał byś się pod czymś takim?

Reply to
Marek

Chyba uziemienie/PE....

Reply to
Marek

Ten Czech od "dajoode" testował prąd upływu i chyba był poniżej 30mA. No chyba że gdzieś w kranie mają morską wodę...

Reply to
Marek