Grza艂ka bloku silnika

Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)
http://allegro.pl/grzalka-silnika-defa-warmup-ford-chrysler-volvo-i2074164558.html
A co by by艂o, jakby wstawi膰 np. w miske olejow膮 co艣 takiego?
http://allegro.pl/grzalka-lazienkowa-600w-gw-door-to-door-promocja-i2096204726.html
albo taniej:
http://allegro.pl/grzalka-elektryczna-300w-i2073538177.html
Rozgrzany olej by szed艂 do g贸ry, ogrzewaj膮c blok i g艂owice.
Co Wy na to? :)
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

Bez dzia艂aj膮cej pompy oleju zagrzeje si臋 tylko olej w misce. Mo偶e troch臋 blok, ale o g艂owicy zapomnij.
W dniu 2012-02-05 17:08, nadir pisze:

Nie uniesie sie cieple do gory tak jak np. w starym budownictwie ogrzewanie dzialalo?
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
W dniu 05.02.2012 20:16, snipped-for-privacy@interia.pl pisze:

nie, bo silnik nie jest ca艂y zalany olejem. Jest go tam jakie艣 ~4..6 litry i na postoju ca艂y jest w misce olejowej. Co nie zmienia faktu 偶e ciep艂y olej u艂atwi odpalenie silnika i szybciej zapewni poprawne smarowanie.
W dniu 2012-02-05 20:22, Albercik pisze:

W sumie tak. Czy na pewno caly jest w misce tego nie bylbym taki 100% pewien. No ale te srednio 5L jak sie nagrzeje do sensownej temperatury to przenosi cieplo na stal/zeliwo i to rozchodzi sie chyba. Tylko pytanie, czy nie za duze straty ciepla beda przy -15st.C. No ale taka grzalke lazienkowa 600-740W jak od grzejnikow drabinkowych jakby wstawic? :)
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
pisze:

Akurat tak膮 grza艂k臋 to bez sensu. Lepiej grza艂k臋 tak膮 jak do grilla s艂u偶膮cego do podgrzewania plack贸w kebabowych. Taki grill to 偶eliwna p艂yta a do niej na styk jest przy艂o偶ona grza艂ka w kszta艂cie fali czy liter VW. I rozgrzewa ca艂膮 p艂yt臋 i 艂atwe do zamocowania zwyk艂ym paskiem blachy przez to VW i jedn膮 艣rub膮.
Rozgrzany olej doprowadzony do zimnego silnika natychmiast odda sw膮 temperatur臋 kilkudziesi臋ciu kilogramom metalu i tyle z tego bedzie. Lepiej grza膰 silnik poprzez grzanie p艂ynu ch艂odniczego a jeszcze lepiej utrzymywa膰 temperatur臋 silnika ju偶 rozgrzanego, np po je藕dzie.
--
Jackare

W dniu 2012-02-06 19:13, Jackare pisze:

I co? To do glowicy dokrecic na styk? Jak podlacze pod 230V to szlag nie trafi mi jakiejs elektroniki w aucie? Albo prad poplynie przez glowice zamiast przez grzalke, bo mniejszy opor bedzie w aluminium. Czy zle mysle?

Na tym chyba polega wlasnie ogrzewanie? Ze cialo o wyzszej temperaturze oddaje energie cieplna do ciala o nizszej temperaturze, przez co to pierwsze robi sie zimniejsze a to drugie cieplejsze.

Ale ja samochodu uzywam ostatnio raz na 2 tyg. - i co, jak zgasze mam od razu do kontaktu podlaczac? Roziwazanie moze by sie w PKSie sprawdzilo, u mnie nie tedy droga.
Pzdr
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

Ja mam programator mechaniczny i w艂膮cza grza艂k臋 2 godziny przed wyjazdem.

Pisa艂em raczej w odniesieniu do miski olejowej, a my艣lisz 藕le. Gdyby by艂o tak jak si臋 tego obawiasz przyk艂adowe grille kopa艂yby wszystkich u偶ytkownik贸w na pot臋g臋, grzejniki z zabudowanymi w nich grza艂kami elektrycznymi zreszt膮 te偶. Spirala grzejna jest wewn膮trz rurki i jest od niej odizolowana jak膮艣 ceramik膮. Grza艂ka jest wi臋c odseparowana glawanicznie od elementu grzanego i jedyne co si臋 przenosi to temperatura. Taka tiechnika panie.... A je偶eli chcia艂by艣 to dokr臋ci膰 do g艂owicy to oczywi艣cie te偶 mo偶na, warta艂oby jednak wstawi膰 tam jaki艣 termostat 偶eby np jakie艣 plastiki nie zmieni艂y stanu skupienia i formy....
--
Jackare

Grzanie oleju warto rozpatrzy膰 jako dodatkow膮 opcj臋.
W dniu 2012-02-05 13:50, snipped-for-privacy@interia.pl pisze:

Najlepsze s膮 grza艂ki DEFY wstawiane w blok silnika, ja u偶ywam jednak grza艂ki na przewodzie ch艂odziwa miedzy ch艂odnic膮 a silnikiem ale to tylko z powodu wyj膮tkowo trudnego dost臋pu w moim aucie do otworu w bloku silnika w kt贸rym mo偶na j膮 zamontowa膰. Po 2 godzinach grzania przy -20C g艂owica jest na tyle ciep艂a 偶e moje stare ga藕nikowe auto odpala jak przy dodatniej temperaturze za艣 do -10C - -12C odpalam na samym LPG bez problemu. Parownik nie zd膮偶y zamarzn膮膰 bo za moment nap艂ynie do niego ciep艂a woda. Podgrzewanie oleju poprawia smarowanie i zmniejsza zu偶ycie silnika ale nie pomaga w odpaleniu jest dobre do nowego auta z wtryskiem kt贸re do -25 odpala bez problemu, grza艂ki oleju s膮 r贸wnie偶 zak艂adane do skrzy艅 bieg贸w tam gdzie rano -40 nie jest niczym wyj膮tkowym. Wada grza艂ki w przewodzie ch艂odzenia jest konieczno艣膰 wywiercenia w termostacie 3mm otworu kt贸ry op贸藕nia nagrzanie silnika po uruchomieniu i w wi臋ksze mrozy trzeba cz臋艣ciowo os艂oni膰 ch艂odnic臋 偶eby przy szybkiej je藕dzie nie wych艂odzi膰 silnika poni偶ej optymalnej temperatury. Kiedy grza艂ka jest w bloku taki problem nie wyst臋puje. Wkr贸tce zmieniam auto i tym razem postanowi艂em zainwestowa膰 w kompletny system DEFA z automatyczn膮 艂adowark膮 akumulatora i ogrzewaniem kabiny i grza艂k膮 w blok, z elektronicznym programatorem tylko w wersji bez pilota bo to moim zdaniem wydatek zb臋dny.
Wiem, ze DEFY jest OK, ale kosztuje 200pln a wyglada to jak zwykla grzalka za 10pln, stad wlasnie moje rozwazania. A ze wpasowac taka zwykla w blok nie bedzie zbyt latwo, a w misce olejowej przewiercic dziure jest duzo latwiej - stad moje rozwazania. Ale chyba faktycznie nie warto sie bawic. Przed nastepna zima chyba sobie taka zafunduje, bo te -25 juz mnie wkurza ;)
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
W dniu 2012-02-06 00:09, snipped-for-privacy@interia.pl pisze:

Naj墓聜atwiej to niczego nie wierci脛聡, a doda脛聡 grza墓聜k脛聶 wody + pomp脛聶 obiegu wody, wpi脛聶te do bloku, przed termostatem. Tr膫艂jniki na gumowych w脛聶墓藕ach to chyba najmniejsze z墓聜o i ingerencja.
--
| Bart墓聜omiej Ku墓艧niewski
| snipped-for-privacy@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org /
W dniu 2012-02-06 00:09, snipped-for-privacy@interia.pl pisze:

Niby tak ale w samochodzie w komorze silnika obok paliwa nie jest zbyt przyjemnie montowa膰 zwyk艂膮 grza艂k臋 w kt贸rej po艂膮czenie kabla z elementem grzejnym jest zalane g贸wnianym tworzywem termoplastycznym zapewne doskonale palnym w przypadku powstania problem贸w. Ja jak pisa艂em mam w艂a艣nie tak膮 rzemie艣lnicz膮 przep艂ywowa, p贸ki wszystko jest OK, dzia艂a doskonale ale wystarczy niewielkie zapowietrzenie uk艂adu ch艂odzenia, 偶eby nie ruszy艂a konwekcja, p艂yn zaczyna wrze膰, tworzy si臋 b膮bel gazu, grza艂ka rozgrzewa si臋 do wysokiej temperatury i zaczyna si臋 wytapia膰 uchwyt, dalszy scenariusz jest ma艂o przyjemny. Grza艂ka DEFY jest wykonana z za艂o偶eniem pracy w komorze silnika, z艂膮cza s膮 z odpowiedniego tworzywa a kable w metalowych peszlach.
W dniu 2012-02-06 19:09, Padre pisze:

No coz - niepowodzenie to cena eksperymentu ;)

Ale chodzi wlasnie o ta przyjemnosc z tworzenia, kombinowania i paprania sie samemu ;)
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

Ca艂kowicie popieram, tylko warto znale藕膰 by doj艣cie do jakich艣 grza艂ek lepszej jako艣ci. Wygl膮da, 偶e grza艂ki gnie si臋 ju偶 z elementem oporowym i wype艂nieniem w 艣rodku wi臋c przeformowa膰 gotowa tez si臋 pewnie da.
W dniu 2012-02-06 20:33, Padre pisze:

Za grosze dostepne sa grzalki od pralek lub tez piekarnikow - wybor ksztaltu jest duzy :)
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

Panowie, a ju偶 fabrycznie zamontowane w niejednym samochodzie grza艂ki nurkowe, kt贸re to pomagaj膮 w pierwszych chwilach pracy silnika dogrza膰 p艂yn ch艂odz膮cy? Mo偶e Wasze samochody maj膮 ju偶 takie grza艂ki i nic nie trzeba przerabia膰, ino trafo konkretne, aby te grza艂ki z 230 zasili膰... Ewentualnie jak膮艣 pompk臋 trzeba by do艂o偶y膰...
W dniu 2012-02-06 22:05, Albercik pisze:

Takie Mondeo Mk3 jak moje mialy tzw swiece zarowa podgrzewajaca ciecz chlodzaca. Ale nie wiem czy wszystkie, i czy tez to mam.
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

aaaaa.... radziecki uczony Zarow :)))