1-kanałowy nadajnik , odbiornik??

chce zrobic zdalne odpalanie aparatu foto podwieszonego pod latawcem

> skrzynkowym , moze mi ktos powiedziec , jak to najprosciej zrobic?? > > nie bede kupowac przeciez jakies aparatury do tego celu , > moze da sie zrobic jakos ( kupic ) 1-kanałowy nadajnik i odbiornik , > podlaczyc to do serwa i po prostu serwo nacisnie przycisk w aparacie.... > nie musi byc to nawet ruch proporcjonalny... > > A moze da sie zrobic jakis układ ,który bedie poruszac serwem np raz na 30 > sekund?? > wtedy nie potrzeba sie bawic w nadajniki i odbiornniki.... > czekam na porady :) >
Reply to
LUK

Witam w sumie dość proste na 2-3 szt. NE 555 , można spróbować zaprojektować taki układzik :) Marek S

Reply to
Marek S

Użytkownik Marek S napisał:

Albo zamiast serwa jakiś elektromagnes sterowany z jednego NE555. Jeszcze co mi przyszło do głowy, to z serwa wyrzucić potencjometr, elektronikę i wyciąć ogranicznik kąta obrotu orczyka. Zamiast orczyka zamontować jakąś krzywkę i zasilić silnik serwa niższym napięciem, aby uzyskać jeden obrót / 30s na "wyjściu" przekładni.

Pozdrawiam Grzegorz

Grzegorz Kurczyk

Użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:

P.S. Jedno co mnie martwi, to czy uda się zejść do tak małych obrotów silnika przy zachowaniu sensownego momentu obrotowego. Ale to już mocno zależy od konstrukcji danego serwa.

Reply to
Grzegorz Kurczyk