Nadajnik Robbe

Czy ktoś przybliży mnie do wyjaśnienia Czy zakupiomy nadajnik Robbe Race3 PSW, (jeżeli jest sprawny), można sparować z odbiornikami
(tanimi) dostępnymi na rynku. Nadajnik kupiłem tanio (4 pln:)) więc odżyły dawno będace w środku chęci posiadania i zabawy modelem zdalnie kierowanym. Jako dłubacz elektronik chciałem zrobić samodzielnie, ale tak zeszło ... 20 lat. Więc może teraz?!
Artur(m)

Do nadajnika dokup dowolny odbiornik na częstotliwosc na jaka jest nadajnik np- 35 Mhz,40Mhz,27Mhz i do tego musisz mieć komplet kwarcy nadawczy i odbiorczy (TX i RX)na częstotliwośc jak nadajnik i musi smigać

Pamiętając o modulacji (na 27 i 40 MHz są zarówno AM jak FM)
PMK

nadajnik np-

odbiorczy
Z tego rozumiem, że jeżeli częstotliwości i system modulacji jest taki sam to urządzenia się dogadają. A jezeli chodzi o system kodowania dla mechanizmów wykonawczych. Jest jeden czy są różne?
Artur(m)
Artur(m) pisze:

Zdaje się, że Twój sprzęt jest zabytkowy. Google nie bardzo go zna. Jest na pasmo 27MHz. Jeśli mam rację, to skompletowanie i usprawnienie może być trudne i zupełnie nieopłacalne. Ponadto pasmo 27 MHz jest pasmem "obywatelskim", jest bardzo zaśmiecone. Jeśli nie chcesz się zniechęcić do RC, lepiej kup normalną aparaturę modelarską na pasmo 35 lub 40 MHz z przynajmniej 4 kanałami. Taki sprzęt trzyma się obowiązujących i stosowanych standardów jeśli chodzi o odbiorniki, kwarce, serwa, wtyki. Używaną aparaturę "bezkomputerową" kupisz za jakieś 200 zł, a "komputerową" za drugie tyle.
On 2009-10-03 00:27:17 +0200, KoMarek

Nie polecaj pasma 40 MHz bo to pasmo tylko dla łódek. Przydziały poszczególnych częstotliwości dla kategorii modeli są jasno określone. Można to bez problemu poszukać w sieci. Sławek

Nie dość poszukać, można znaleźć, przeczytać i nie szerzyć nieprawdy na grupie
PMK

Dowód w postaci URL poproszę.
KAcper

Aneks 8, strona 8
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20021381162&type=2&name 0021162.pdf
PMK

Nie tylko jak widać.
Bazując na przypisie "1) Wyłącznie do sterowania modeli latających." w pozycji 2 wspomnianej niżej tabeli polecałbym pasmo 35Mhz.

http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20021381162&type=2&name 0021162.pdf
Dziękuję bardzo za przypomnienie!
KAcper

no i jak widać, to PeKlesyk powiedział że 40 MHz to pasmo dla łódek
brawo!
PMK