Flamastry do malowania modeli

Męcząc się z malowaniem bandaży na kołach plastikowych modeli czołgów w skali 1:72 wpadłem na pomysł wykorzystania w tym celu flamastrów. Przeszukując archiwum grupy znalazłem informację że odpowiednie flamastry produkuje Tamiya. Niestety nie byłem w stanie dostać ich w Krakowie. Idąc za radą sprzedawcy ze sklepu "Phantom" na Sławkowskiej zajrzałem do sklepu papierniczego przy Szlaku (przy Politechnice) gdzie do malowania plastiku poradzono mi pisak (flamaster) Staedlera do pisania po folii za 4.20 zł. Dzisiaj przeprowadziłem pierwsze próby i efekt jest jak dla mnie rewelacyjny. Mogę nim pomalować bandaże z precyzją nieosiągalną (przynajmniej dla mnie) nawet najmniejszym pędzlem. Kolor uzyskiwany z czarnego pisaka odpowiada z grubsza Humbrolowi 33. Nie wykazuje tendencji do ścierania się, schnie błyskawicznie. trzyma się dobrze zarówno na gołym plastiku jak i na pomalowanym wcześniej akrylem Pactry lub Humbrolem. Ogólnie - polecam!

Dokładna nazwa - Staedtler permanent lumocolor. Art. Nr. 3313-9 EAN 40

07817 308820(to chyba oznaczenie producenta) Wg. opisu nadaje się również do opisywania płyt CD.

Natomiast nie nadaje się do tego celu Staedtler pigment liner (EAN 40

07817 330418) - ściera się z plastiku od byle dotknięcia.
Reply to
Michal Grodecki

pisak (flamaster) Staedlera do

W każdym markecie (sklepie) biurowym powinni wiedzieć co to takiego: foliopis. Jest to cudo od 3 do 10 zł z różnymi grubościami końcówek: od 0.3 do 1,5 mm. Atrament jest niezmywalny w czterech podstawowych kolorach: czarny, czerwony, niebieski, zielony. Oferują je różne firmy: Staedtler, Stabilo, Schneider, Ico, Pilot, Pentel. Jako ciekawostkę podam, że właściwiości niezmywalności wykazuje dużo markerów (grubych pisaków) w/w firm. Niezmywalne są napewno markery Herlitz (w metalowej obudowie) i prawie niezmywalne są Piloty. Pisaki z opisem iż są "fur CD" to są zwykłe foliopisy z ceną x2. Pracuję w biurówce, jeśli potrzebujecie - SŁUŻĘ POMOCĄ.

Pozdrawiam DMazur

Reply to
DMazur

Dnia 2004-06-07 18:49, Użytkownik DMazur napisał: [cut]

No to pozwolę sobie zapytać o kolor zielony. Czy zielone foliopisy wszystkich producentów są w tym samym odcieniu? Może potrafisz dopasować do nich z grubsza pasujące numery farb, najlepiej wg. Testora? Inne systemy oznaczeń też mogą być, tabele konwersji są w końcu osiągalne.

Reply to
Michal Grodecki

Firmowe: Pilot, Staedtler, Pentel, Stabilo na oko mają identyczny odcień, pewnie ta sama fabryka. Niestety jestem ( a właściwie w ciągu miesiąca będę) "lotniczy RC" i nie mam zielonego pojęcia o malowaniu "skorupek".

Pozdrawiam DMazur

Reply to
DMazur