Czy można startować na kołach bez steru kierunku ?

Witam
Mam ochotę zbudować elektryczną Aeroncę z podwoziem i zastanawiam się czy
wystartuje z trawy bez steru kierunku (oczywiście z lotkami).
Pozdrawiam Piotr Piechota
Reply to
Piotr Piechota
Witam!
Piotr Piechota wrote:
Powiem tak... moja Aeronka tylko 2 razy wystartowala z trawy (dosc mocno wygolonej) i to tylko pod dosc silny wiatr (~3m/s), pozostale proby to najczesciej krakowiaki i inne tance ludowe... ;o)))))) Po dorobieniu steru kierunku probowalem z asfaltu dokonac tego cudu... ale tez byl spory problem z utrzymaniem prostej przy starcie - swoja droga ze nie ustawialem zbyt dokladnie podwozia, a zdaje sie ma to znaczny wplyw na stabilnosc w czasie startu...
Reply to
Arcimek
Gdzies wyczytalem, ze przy takim ukladzie podwozia jak u Ciebie trick polega na ustawieniu kol glownych z lekka zbieznoscia (jak przednie w samochodzie)
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
A ja to slyszalem.... ale juz po probach :o\ A ze Aeronka nie dysponuje zbytnim nadmiarem mocy wiec dalem sobie spokoj z katowaniem modelu :o)))
Reply to
Arcimek