Zbiornik LPG samochodowy czy można do sprężarki?

Witam
W starej sprężarce przerdzewiał mi zbiornik - był z odzysku.
Czy można dać drugi z butli LPG samochodowej? Akurat taki mam. Włącznik
ciśnieniowy w sprężarce jest na 0,3 MPa.
Takie butle LPG na ile mają próbę ciśnieniową? Wiem, że tam jest gaz płynny a nie sprężony, ale może próby są robione na o wiele wyższe ciśnienie i taki zbiornik będzie się nadawał?
Oczywiście będę musiał dospawać wloty itp.
Da radę?
Pozdrawiam
Jacek

o ile dobrze pamietam to cisninie testowe jest 5mpa (albo 10)
--
pozdrawia
yorgus

...co wcale nie znaczy e na takie cinienie pracy zosta zaprojektowany! Konrad
Witam Co prawda nie zbiornik samochodowy, ale odczytałem z butli turystycznych PR%MPa. Niwe wiem czy zbiornik , którego zamierzasz użyć jest nowy, czy używany, ale swego czasu zastanawiałem się nad dospawaniem końcówki do starej używanej butli turystycznej 2kG, do kompresora domowej roboty. Zrezygnowałem, bo pomimo płukania, z wnętrza butli stale wydobywał się zapach gazu - stary nie usuwalny osad, czy powłoka nasycona gazem ? Ponoć można w takich przypadkach spawać po napełnieniu zbiornika wodą, ale nadal mam wątpliwości ??? Pozdrowienia PP

Nie zdziwibym si gdyby tam bya warstwa mazi/wosku. Nie prbowae wypuka rozpuszczalnikiem nitro? Konrad
Próbowałem nitro i benzyną ekstrakcyjną - efekt mierny. Stąd moje przypuszczenie o "nasiąknięciu" od wewnątrz stalowej powłoki butli, która przez wiele lat była pod działaniem gazu i obawa przed spawaniem. Czy uzasadnoina ? Innymi słowy, czy propan butan, którym napełniają butlę, na tyle intensywnie dyfunduje do stali, że nawet po wypłukaniu może być dalej wyczuwalny wewnątrz butli ? PP

PL(N)umber_One pisze:

Koleś ostatnio robił badanie dyfuzji wodoru przez stop 800H- fakt, przy 1200C przecieka, ale w temperaturze pokojowej takie zjawisko nie ma miejsca. Na propanie, jako że ma cząsteczkę ogromniastą w stosunku do wodoru, żadnej dyfuzji nie będzie. Konrad
On Wed, 28 Jan 2009 19:51:48 +0000, Konrad Anikiel wrote:

roznie bywa. Np przez gume najlepiej dyfunduje .. CO2.
Znacznie lepiej niz He lub H2 ..
Tak czy inaczej to jakies sladowe ilosci. Nawet pozaru z tego nie bedzie ..

Przez jak gum? NBR? Z czego wobec tego oringi by zaleca? Konrad
Ludzie to nie smierdzi zaden gaz tylko nawaniacz!!! metan propan i butan sa w zasadzie bezwonne
pzdr

Pozwolisz że zamiast wdawać się w jałową dyskusję odpowiem na Twoje pytanie. Tak, możesz użyć takiego zbiornika. Dla bezpieczeństwa przed spawaniem nalej do niego wody do pełna i ją wylej. Wypchniesz w ten sposób gaz jaki by w niej mógł być. Jak by został jakiś zapach to się nie przejmuj. Zapach w ilościach jakie tam będą nie jest wybuchowy i się nie zapali. Będzie go za mało. Jak coś jest w proporcji z powietrzem w granicach jeden do miliona to nie ma najmniejszej szansy na zapalenie albo wybuch, nawet jak by najbardziej wybuchowe było. Mit o spawaniu takich zbiorników z wodą w środku wymyślił ten sam głupek co każe wykręcać korki z akumulatora samochodowego jak się go ładuję z prostownika. Wymyślił i oczywiście uciekł. Ale jego duch żyje.

Masz rację, ale co to za spawanie jak jednocześnie woda chłodzi ściankę od wewnątrz, Może się będzie trzymało, dopóki nie napompuje się butla :-)
On Wed, 28 Jan 2009 21:29:28 +0000 (UTC), sok marchwiowy wrote:

Owszem, mit.

Ale ojciec jednak akumulator w czasie ladowania rozwalil.
Czy korki byly niedrozne, czy wodor wybuchl to sie juz nie dowiemy, ale obudowa pekla ..

łał!!! A jak on się upłynnia, ten gaz? siłą woli?
--
__________________________________________MAT_______

Ciśnieniem chyba się upłynnia, nie za bardzo znam się na tym, ale jeśli gaz da się skroplić to wchodzi go o wiele więcej niż miałby się tylko sprężyć. I jesli jest mało gazu płynnego czy dużo to i tak ciśnienie jest takie samo, a z gazem sprężonym czym więcej gazu tym większe ciśnienie.
Dobrze gadam czy bredzę? Jeśli jest inaczej to proszę mnie poprawić, ale tak to sobie wyobrażam.
Pozdrawiam
Jacek

Przyznam się, że nie rozumiem... Najekonomiczniejszym sposobem uzyskiwania gazu płynnego jest jego sprężanie do ciśneinia ~0,4MPa. Chyba, że jest strasznie zimno-wtedy nie trzeba sprężać :-)
--
__________________________________________MAT_______

On Fri, 30 Jan 2009 16:02:35 +0100, "Lagoda" <niespamowac lagoda

Hm .. wszyscy tak robia, wiec widac najekonomiczniejsze .. ale moze jednak nie ? Energii na to troche jednak idzie, moze lepiej byloby wlasnie schlodzic ? przy okazji odzyskujac troche uzytecznego ciepla.
Hm ... czy sprezanie czynnika w chlodziarce jest czyms istotnie lepszym od sprezania od razu docelowego gazu ? :-) Szczegolnie ze ostanio chyba troche chlodziarek dziala na propanie :-)
Wystarczy poczekac na wzrost cen pradu czy trzeba nowej generacji lodowek ?

Podejżewasz wpływ romantyzmu?

Wysłać na Syberie? i jak już wyślesz na tą syberię, i przywieziesz spowrotem to kto będzie pilnowal tego gazu, żeby mu się nie chcialo rozprężać w temperaturze 30stC?
--

On Sat, 31 Jan 2009 11:57:12 +0100, "Lagoda" <niespamowac lagoda

Moze po prostu nikt nie wpadl na to ze mozna inaczej, skoro zainteresowani zamawiaja tylko wieksze sprezarki :-)
Urzedy patentowe sa pelne prostych pomyslow .. na ktore ktos musial pierwszy raz wpasc.
Poza tym energia byla dosc tania..

Kto wie ... moze to jest pomysl ?

Cisnienie.. ale sprezanie plynu wymaga znacznie mniej energii niz gazu.

To zależy od ściśliwości danej cieczy, czy gazu. I tak np. woda jest praktycznie nie ściśliwa, czyli podnosząc ćiśnienie wody w zbiorniku nie sprężystym, praktycznie nie zwiększamy ilosci wody w nim zawartej. Innaczej zachowa się np. olej, który jest ściśliwy. Nie wiem ile wynosi ściśliwośc skroplonego propanu-butanu, ale podejrzewam, że jest znacznie mniejsza niż gazowego. PP