Dach

http://www.imakenews.com/ptcexpress/e_article001205368.cfm?x=bdqtVRH,b3jsqcsB,w No i co zrobi z takim architektem?
Konrad

Konrad Anikiel napisa(a):

Jedyna rada, nie wsppracowa. Architekt to artysta. Nie musi zna praw rzdzdcych w przyrodzie. Jako artysta ma wizj wiata, przed katastrof. W.Kr.

polemizowałbym. Ma psi obowiązek je znać (choćby ze studiów) i na nich się opierać, a jeśli takowe lekceważy -musi mieć NAPRAWDĘ DOBRY powód (i czasem nawet ma). Ale o tym czy ten powód jest rzeczywiście taki dobry -decyduje inwestor...
On Wed, 28 Jan 2009 19:42:30 +0100, jakub tarczewski wrote:

To polski. Podzial na zachodzie moze byc inny..

On rysuje jak to ma wygladac - inzynier zastanawia sie jak to zrobic :-)

Ciekawe jak to tutaj wygladalo .. ile drozszy jest taki dach ? Klientow chyba nie przyciagnie, pozostaje satysfakcja inwestora :-)

No niestety. Znam przykłady z Francji -z naszego punktu widzenia i śmieszne i straszne. W pale (za przeproszeniem) się nie mieści, ile dodatkowej kasy może pójść na inwestycję, dlatego że pan architekt nie jest zainteresowany albo po prostu nie wie jak powinna wyglądać konstrukcja albo którędy idą instalacje. I czasem okazuje się to już w trakcie budowy -ale praktyka sporządzania planów wykonawczych to osobna historia. U nas, póki co, jest jeszcze całkiem sensownie pod tym względem.

no właśnie nie. Powinien narysować także jak to mniej więcej zrobić, a jeśli nie ma pojęcia (nie powinno się zdarzać, ale bywa) -ma dogadać się z konstruktorem. Oczywiście to model idealny, ale wiele razy widziałem, że możliwy do realizacji ;-)

zdziwiłbyś się, jak wiele kasy może zainwestować inwestor w swoją osobistą satysfakcję wynikającą z koszmarnego gustu i braku rozsądku :-P

Ja tam si na architektach nie znam, ale jak studiowaem, to kolegowaem si ze studentakmi architektury, mieszkay w akademiku nade mn. Te ich studia to jedna wielka lekcja plastyki i prac rcznych! Cigle co wycinay, kleiy, maloway, a to plastelina, a to farbki, a to kredki. Poniewa ja dorabiaem rysowaniem rnych rzeczy w Autocadzie, miaem ploter pisakowy A3, troch im czasem pomagaem. Ale kiedy potrzebowaem wikszy format plotera, biegem z dyskietk na Wydzia Architektury- tam mieli kilka duych. Kiedy w czasie oczekiwania na narysowanie takiego skomplikowanego rysunku, wdaem si w rozmow. Obok jaki student rysowa ploterem rysunek na swoj prac dyplomow. To byo na czarnym brystolu biaym tuszem, bardzo adny rzut sali kinowej. No i przyglda si jaki pracownik, doktor od czego tam. Powiedziaem e mimo e ju plotery pisakowe odchodz powoli do lamusa (ju wtedy)- to tu mamy przykad czego, czego nie daoby si na drukarce zrobi. Bo atrament na brystolu si troch rozpywa, nie daoby si tak zadrukowa biaej kartki na czarno, eby pozostawi wziutkie biae linie. Na co ten nauczyciel architektw (sic!) odpowiedzia, e przecie drukark monaby wydrukowa na czarnym papierze biae linie, bo ona miesza te atramenty i moe uzyska dowolny kolor! Konrad

no wiesz, ja znam pewnego profesora architektury, aktywnego zawodowo i kształcącego studentów (i doktorantów), który ma IQ < 80 (na pierwszy rzut oka, po bliższym poznaniu <70). Myślę że w każdej dziedzinie, także na różnych wydziałach różnych uczelni można spotkać kretynów i ignorantów, z czego nic absolutnie nie wynika poza odrobiną niesmaku. Z tą lekcją plastyki też trochę przesadziłeś... może dlatego że nauka do kolokwium z mechaniki budowli czy budownictwa wygląda dużo mniej efektownie ;-).
W tradycji polskiej szkoły architektury, która jeszcze ciągle ma jakiś wpływ na etos zawodowy, leży porządna orientacja w podstawach fizycznych funkcjonowania budowli i jako tako rozwinięta intuicja konstrukcyjna. Mam nadzieję, że jeszcze przez jakiś czas...

Jasne e przesadziem, to by tylko wyrywek ich codziennego ycia, ale ten ktry mi si podoba :-)

Niestety, waciwie wszyscy moi znajomi, ktrzy t architektur ukoczyli i wci z niej yj, zajmuj si jednorodzinnymi domkami i zagadnieniem "jak zrobi ten sam domek na 500 sposobw". Ale ja nie jestem rocznik statystyczny, moe rzeczywisto jest duo lepsza... Konrad
Konrad Anikiel pisze:

niedużo :-(
Witam Co zrobić, w czasach kryzysu, z tak kosztownym dachem ? Wzmocnić, ogrodzić i wpuszczać tam za pieniądze amatorów akrobacji na rowerach i desko-rolkach. PP

No i co zrobić z takim architektem?

Dotrzymac kroku.
--
melon

Obawiam si e z dou niewiele wida. Konrad
Konrad Anikiel napisał/wrote dnia/on 2009-01-28 14:38:

Przyjąć do wiadomości, że tak się buduje nawet w Polsce... http://www.muratorplus.pl/technika/osiagniecia-inzynierii/zote-tarasy_58391.html http://miasta.gazeta.pl/warszawa/5,95194,2713437.html?i=8
Pozdr,
--
ŁK

Bardzo adne. No i to bdzie si prezentowa, w odrnieniu od tego londyskiego. Nie omieszkam odwiedzi te Zote Tarasy, cho moe nie w nien zim :-) Konrad
Lukasz Kozicki wrote:

Nie buduje, a BUDOWALO - bo tarasy juz troche dzialaja...

http://www.muratorplus.pl/technika/osiagniecia-inzynierii/zote-tarasy_58391.html
Swietny opis...

A i zdjecia tez ciekawe.
Pozdro
Maseł
i przyjmuje z nieco podobnymi odczuciami. Powszechne w tzw. "środowisku" określenie to "g... dinozaura". Jak popatrzeć na cały budynek, i to jeszcze w tym kontekście przestrzennym, to rzeczywiście, coś tu jakby nie pasuje...