nadajnik 27 mhz kontrolowany z peceta

witam. szukam nadajnika 27mhz do sterowania modelem rc. jednak poszukiwany nadajnik jest "nietypowy". powinien on byc podpinany do
komputera (rs lub usb) i generowac impulsy (rozkazy) wysylane poprzez interfejs w programie komputerowym (windows).
1 czy moge wykorzystac jakies istniejace urzadzenie (mysz, klawisze, pilot)? 2 czy ktos zna jakies istniejace rozwiaznia?
pozdrawiam
p.s. nie chodzi mi o rozwiazanie posrednie, tj. sterowanie przez rs "manetkami" pilota/nadajnika, a o nadajnik radiowy w ktorym moge generowac dowolne sygnaly (dla różnych modeli).

A na ile nasz się na programowaniu PC-ta. Aparatura zdalnego sterowania przesyła impulsy od około 1 do 2 ms w zależności od wychylenia dźwigienek. Czyli piszesz np. w Delhi prosty program który w zależności od tego co "klikniesz" generuje na porcie LPT (lub RS jak wolisz) impuls o odpowiedniej długości. Wchodzisz tym impulsem bezpośrednio na modulator w nadajniku i już, po problemie. No chyba, że nie znasz się na programowaniu to widzę pewien problem.
MArek
Totylkoja napisał:

masz racje! i wlasnie te wersje bede realizowac... w weekend:) pozdrawiam

Z zachowaniem ostrożności: RS-232 nie obsługuje sygnałów TTL, jakich pewnie spodziewa się modulator (0-5V), tylko w zakresie -15 do +15V. Mozna to zrobić przez konwerter MAX232
--
Lukasz
N 50 05' 04"
Użytkownik Lukasz napisał:

Albo przy uzyciu diody zenera i opornika, w wiekszosci przypadkow wystarczy
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt
Lukasz napisał:

STEROWAC MODELEM RC PRZEZ INETERFEJS KOMPUTEROWY, a tlumaczac z polskiego na polski:
szukam nadajnika 27mhz do sterowania modelem rc. z komentarza
jednak poszukiwany nadajnik jest "nietypowy". =nie znalazlem podobnej aplikacji w sieci
powinien on byc podpinany do komputera (rs lub usb) =nadajnik powinien współpracowac z komputerem
i generowac impulsy (rozkazy) wysylane poprzez interfejs =i wysylac sygnal
w programie komputerowym (windows). =po zadaniu komendy z programu komputerowego w systemie windows.
moge napisac jeszcze w innym jezyku lub narysowac komiks...:)

A ja poszukuję myszy komputerowej, którą steruje się nadajnikiem 27MHz, tak aby wysyłać różne komendy z nadajnika a ona sterowała różnymi komputerami.
Prawda że proste?
Pozdrawiam Andy.
Andrzej napisał:

silisz sie z dowcipem... niepotrzebnie

To ja proszę KOMIKS.
Pozdrawiam, peTer

Widziałem takie nadajniki 27MHz tylko w Erze :))
Pozdrawiam Andy dla przyjaciół AN
czytacz997 napisał(a):

Nie unoś się tak bardzo. Moim zdaniem sporo trudności piętrzy się przed Tobą, po pierwsze musisz wpiąć się sygnałem PPM do nadajnika (nadajnik - taki żeby odbiornik z nim współpracował), prawie na pewno jest to wykonalne i dość proste, ale nie będę się wypowiadał na ten temat bo nigdy nie grzebałem we wnętrznościach aparatur. Teraz musisz jakoś generować na komputerze sygnał PPM i tu sprawa nie jest tak prosta jak by się mogło wydawać, szerokość impulsów sterujących w aparaturach proporcjonalnych to 1 ms - dolny zakres i 2 ms - górny zakres, jeśli myślisz o sterowaniu proporcjonalnym, to trzeba te sygnały generować z dokładnością co najmniej 0.01 ms i z tym będzie wielki problem (na windowsie) - żaden timer z winapi nie zagwarantuje Ci takiej dokładności, pozostaje więc generować sygnał w jakimś wątku o wysokim priorytecie, niestety spowoduje to fatalne obciążenie systemu a i tak nie osiągniesz tej dokładności, trzeba jeszcze jakoś ten sygnał wypuścić, kiedyś robiło się to przez port drukarki ale wydaje mi się, że obecnie (xp, 2000) nie da się bezpośrednio sterować tymi liniami, moim zdaniem generowanie sygnału trzeba rozwiązać inaczej, np. jakimś mikroprocesorem podłączonym do USB (na Allegro są dostępne urządzenia działające w drugą stronę - na wejściu dostają sygnał PPM i przedstawiają go w postaci joysticka analogowego, napisz do sprzedawcy, pewnie będzie w stanie zrobić Ci wersję działającą w drugą stronę - na pewno wyjdzie taniej niż gdybyś miał się sam wkopać w zrobienie takiego urządzenia, oczywiście jeśli nie masz żadnego doświadczenia w konstrukcji i programowaniu systemów umożliwiających coś takiego). Jeszcze prostszym rozwiązaniem (ja bym poszedł w tym kierunku) byłoby generować sygnał PPM jako dźwięk i wypuszczać go przez kartę dźwiękową - jeszcze tylko prosty układ z jednym tranzystorem na wyjściu karty i otrzymasz PPM w postaci cyfrowej. Założyłem, że ten Twój system będzie pracował co najmniej pod windows 2000, na temat nie-windowsów nie będę się wypowiadał bo nie znam. Czytając Twoją skąpą technicznie specyfikację problemu powątpiewam, że Twoje zdolności programistyczne nie są wystarczające do podołania temu zadaniu (zakładam, że przynajmniej zdajesz sobie sprawę, że coś trzeba będzie zaprogramować i coś trzeba polutować bo prawdopodobnie żadnego gotowego systemu tego typu nie znajdziesz)
pozdrawiam
Remigiusz Żukowski
Remigiusz Zukowski napisał:

dzieki za uwagi. rzeczywiscie po przeczytaniu kilku stron z tematem sterowania dochodze do wniosku ze potrzebny jest mi troszke "wiekszy kawalek" elektroniki, wchodzacy na razie poza moje mozliwosci tworcze i bez fachowca elektronika sie nie obejdzie. zgodnie z sugestia "czytaczy" z innych grup poprzestane na prymitywnym sterowaniu gotowym nadajnikiem przez rs232... jak by co, to aplikacje mozna zmodernizowac:) pozdrawiam serdecznie!
Teraz powiem Ci, czemu pytałem:
27MHz sugeruje, że kupiłeś zabawkę, którą chcesz sterować przez komputer. Aparatur modelarskich na 27MHz nie ma już od dawna i nie były ujednolicone. Dlatego podejrzewam, że opisane przez kolegów sterowanie sygnałem PPM chyba nie wchodzi w grę. Podejrzewam, że jest to jakiś wynalazek niezgodny z aktualnym formatem danych.
Poza tym, w TYM CZYMŚ o co pytam są standardowe serwomechanizmy? To podstawa, od której trzeba zacząć.
Zobacz na stronę http://www.lynxmotion.com Masz tutaj własciwie połowę tego, co potrzebujesz.
Własnie teraz siedzę nad mikrokontrolerem i programem komputerowym, który można sterować serwami. Więc pewnie bym Ci coś pomógł.
Ale nadal nie wiem, czemu akurat przestarzałe pasmo 27MHz. A odpowiedź CO TO MA BYĆ bardzo by mi pomogła w odpowiedzi. A ponieważ nie pytasz grzecznie, to na teraz cała odpowiedź, jakiej mogę Ci udzielić.
-- Lukasz N 50 05' 04" E 19 53' 43"

rozumiem.

http://www.sommertech.pl/sklep/sk18.php To nie jest dokładnie to czego szukasz, bo to generuje sygnał dla poszczególnych serw, ale stąd już tylko krok do sygnału PPM. Wystarczy wrzucić to na koder i uformować w jeden ciąg. Potem możesz podać na gniazdo trenra dowolnej aparatury a ona Ci to wyśle w eter.
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl
Piotr \PitLab\ Laskowski napisał:

ciekawe! dzieki za linka.

Witam.
Nie chcąc się chwalić, a jedynie pomóc ;-), sam realizuję podobne rozwiązanie. Jest ono jednak nieco bardziej skomplikowane od tego, które wynika z Twojej wypowiedzi. W każdym bądź razie zapraszam na: http://bkilian.w.interia.pl/modelarstwo/aparaturarc.html a w szczególności tu: http://bkilian.w.interia.pl/modelarstwo/koder_ATmega/index.html
Układ (koder PPM/PWM) i oprogramowanie po stronie komputera działają lecz są cięgle jeszcze rozwijane i dopracowywane, a niektóre funkcje są jeszcze niedostępne w sofcie, lecz firmware do uC można uznać za skończony.
--
pzdr
Bartek
Marek S wrote:

Rzeczywiście robotyka, czy sterowanie modelami pływającymi lub jeżdżącymi to pierwsze, co przychodzi na myśl w takim rozwiązaniu. I modelarz sterujący samolotem z laptopa wygladałby nieco ekstrawagancko, ale liczę na to, że uda mi się zrobić takie rozwiązanie, aby laptop mimo swojej nieporęczności dostarczał pewnych zalet w porównaniu z tradycyjną aparaturą. Może macie jakieś pomysły co by się przydało w takim rozwiązaniu?
--
pzdr
Bartek