Spawanie blach

Mam takie pytanie dotyczące spawania blach (wzmacnianie łączeń cienkich blach samochodowych).
Instrukcje obspawywania nadwozia sugeruje spawanie ściegiem - wg.
różnych źródeł np. 1cm spawu, 2cm przerwy, albo 3cm spawu, 5cm przerwy itp.
Pytanie jest takie czy pozostawione przerwy korzystnie wypływają na wytrzymałość łączenia (zmniejszają naprężenia itp.), czy służą jedynie zmniejszeniu masy?
Mam do wzmocnienia niewielki, ale mocno obciążony element i zastanawiam się czy lepiej spawać takim ściegiem, czy po prostu obspawać całość?

Raczej do zmniejszenia naprężeń, szczególnie przy blachach o małej grubości gdzie pod wpływem naprężeń mogą się zniekształcić.
--

ETERSTAR
Dawid Talarczyk

Witam i potwierdzam. w przypadku blach samochodowych, taki ścieg służy zmniejszeniu naprężeń, które łatwo mogą być przyczyną nieciekawych odkształceń poszycia nadwozia. Oczywistym minusem takiego rozwiązania, jest zmniejszenie sztywności ustroju. W zależności jednak od szeregu czynników (rodzaj elementu, grubość blachy, odległość od wsporników, odbiorników ciepła, doświadczenie spawacza) są sposoby aby ustrzec się zniekształceń.
Pozdrawiam, Rafał