CNC

Witam,
Czy istnieje jakieś urządzenie techniczne o nie wielkim polu pracy >5cm, sterowane komputerowo. Chodzi mi o wykonanie czegoś w rodzaju mni grawerki CNC
o rozdzielczości <1mmm, a nie opłaca mi się kupować grawerki za kila tysiecy.

On 20 Nov 2007 12:52:31 +0100, lubert wrote:

Innymi slowy potrzebujesz malej, taniej grawerki.
Obawiam sie ze te klasy przemyslowo-komercyjnej to jednak kilka tysiecy. Tansze to jakies zabawki .. w klockach Lego szukac ?
Do czego to ma sluzyc, bo moze wystarczy ci skorzystac uslugowo, albo np zrobic klisze, maske i wytrawiac ..
J.

http://www.youtube.com/watch?v=vUug0HIImcs

http://www.youtube.com/watch?v
Eoohv_lGs

Nie do końca. Tania i mała grawerka ma jak dla mnie nadmiar mocy:). Moja głowica będzie ważyła ok. 10g ( laser lub mini kamerka=brak drgań ). Więc nie potrzebne mi są drogie i wytrzymałe elementy.

Byłoby ok tylko drooogie. Pozatym ja nie potrzebuje aż takiego obszaru roboczego i 3osi. Wystarczy 2D. Myślałem nawet nad zastosowaniem odtwarzaczy CD, ale z tym to było by sporo zabawy, a ja puki co szukam gotowych rozwiązań.

Ogólnie to zastosowania modelarsko-naukowo-amatorskie.

odpada
odpada

To może wykorzystać ploter rysujący?
Robert

A wiesz może gdzie w warszawie dostałbym tanio takie cudo?

Użytkownik "lubert"

Allegro?
Robert
Robert Wańkowski pisze:

Ja polecalbym silniczki krokowe od drukarki - rozdzielczosc dosyc dobra :) Jeden koles zrobil ploter na tej podstawie - szukaj na forum elektroda.pl Generalnie wszyscy chwalili i chylili czola, bo pomysl i wykonanie bylo swietne :) Moze uda Ci sie skontaktowac z autorem owego cuda.
--
venioo + czerwona calibra c20ne
http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

CNC
tysiecy.
Takie małe urządzenia pewnie tylko sobie można zrobić. Wszysttkie do kupienia są droższe. Ci co robili musieli wynać na to około 1000 złotych, własny projekt i robota. Elektronika jest dostępna, a mechanikę trzeba we własnym zakresie.

Wydaje mi się że trochę niedoszacowałeś. Te co zrobili na cnc info i na nich pracują musieli wydać kapeczkę więcej niż 1000 złotych. Jakbyś dwójkę z przodu zrobił i zero z tyłu dołożył to by może było minium. Godzina pracy tokarki i frezarki to minimum 5 dych. Szlifierki droższe. Tak wiem że można zrobić z prowadnic do szuflady.

nich
przodu
Niekoniecznie niedoszacowane. Płytki do elektroniki ze schematem za kilkadziesiąt zł, części elektroniczne polutowałem to dochodzi do około 300. Prowadnice, małych wymiarów, takie jak w suporcie tokarki na przykład, silniki krokowe z demobilu. Jakby mi ktoś ładnie mechanikę zaprojektował, tak żeby mi się spodobało, to bym stanął do frezarki i niekoniecznie liczył aż po 50. Przy dobrych staraniach może by nawet trochę grosza zostało. A za 20 tys. to nowe urządzenia sprzedają, na prowadnicach rurowych, które u mnie nie wzbudzają zaufania.