CNC

Witam,
Czy istnieje jakieś urządzenie techniczne o nie wielkim polu pracy >5cm,
sterowane komputerowo. Chodzi mi o wykonanie czegoś w rodzaju mni grawerki CNC
o rozdzielczości <1mmm, a nie opłaca mi się kupować grawerki za kila tysiecy.
lubert
Innymi slowy potrzebujesz malej, taniej grawerki.
Obawiam sie ze te klasy przemyslowo-komercyjnej to jednak kilka tysiecy. Tansze to jakies zabawki .. w klockach Lego szukac ?
Do czego to ma sluzyc, bo moze wystarczy ci skorzystac uslugowo, albo np zrobic klisze, maske i wytrawiac ..
?v=96Eoohv_lGs
Reply to
J.F.
Nie do końca. Tania i mała grawerka ma jak dla mnie nadmiar mocy:). Moja głowica będzie ważyła ok. 10g ( laser lub mini kamerka=brak drgań ). Więc nie potrzebne mi są drogie i wytrzymałe elementy.
Byłoby ok tylko drooogie. Pozatym ja nie potrzebuje aż takiego obszaru roboczego i 3osi. Wystarczy 2D. Myślałem nawet nad zastosowaniem odtwarzaczy CD, ale z tym to było by sporo zabawy, a ja puki co szukam gotowych rozwiązań.
Ogólnie to zastosowania modelarsko-naukowo-amatorskie.
odpada
odpada
Reply to
lubert66
U¿ytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>
To mo¿e wykorzystaæ ploter rysuj±cy?
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
A wiesz może gdzie w warszawie dostałbym tanio takie cudo?
Reply to
lubert
U¿ytkownik "lubert"
Allegro?
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
Robert Wańkowski pisze:
Ja polecalbym silniczki krokowe od drukarki - rozdzielczosc dosyc dobra :) Jeden koles zrobil ploter na tej podstawie - szukaj na forum elektroda.pl Generalnie wszyscy chwalili i chylili czola, bo pomysl i wykonanie bylo swietne :) Moze uda Ci sie skontaktowac z autorem owego cuda.
Reply to
venioo
Takie ma³e urz±dzenia pewnie tylko sobie mo¿na zrobiæ. Wszysttkie do kupienia s± dro¿sze. Ci co robili musieli wynaæ na to oko³o 1000 z³otych, w³asny projekt i robota. Elektronika jest dostêpna, a mechanikê trzeba we w³asnym zakresie.
Reply to
WT
Wydaje mi się że trochę niedoszacowałeś. Te co zrobili na cnc info i na nich pracują musieli wydać kapeczkę więcej niż 1000 złotych. Jakbyś dwójkę z przodu zrobił i zero z tyłu dołożył to by może było minium. Godzina pracy tokarki i frezarki to minimum 5 dych. Szlifierki droższe. Tak wiem że można zrobić z prowadnic do szuflady.
Reply to
Tomek
Niekoniecznie niedoszacowane. P³ytki do elektroniki ze schematem za kilkadziesi±t z³, czê¶ci elektroniczne polutowa³em to dochodzi do oko³o 300. Prowadnice, ma³ych wymiarów, takie jak w suporcie tokarki na przyk³ad, silniki krokowe z demobilu. Jakby mi kto¶ ³adnie mechanikê zaprojektowa³, tak ¿eby mi siê spodoba³o, to bym stan±³ do frezarki i niekoniecznie liczy³ a¿ po 50. Przy dobrych staraniach mo¿e by nawet trochê grosza zosta³o. A za 20 tys. to nowe urz±dzenia sprzedaj±, na prowadnicach rurowych, które u mnie nie wzbudzaj± zaufania.
Reply to
WT