Re: Zbiornik LPG samochodowy czy mo?na do spr??ar

Witam

> Co prawda nie zbiornik samochodowy, ale odczytałem z butli turystycznych > PR=25MPa. > Niwe wiem czy zbiornik , którego zamierzasz użyć jest nowy, czy używany, ale > swego czasu zastanawiałem się nad dospawaniem końcówki do starej używanej > butli turystycznej 2kG, do kompresora domowej roboty. Zrezygnowałem, bo > pomimo płukania, z wnętrza butli stale wydobywał się zapach gazu - stary  nie > usuwalny osad, czy powłoka nasycona gazem ? Ponoć można w takich przypadkach > spawać po napełnieniu zbiornika wodą, ale nadal mam wątpliwości ???

Nie zdziwiłbym się gdyby tam była warstwa mazi/wosku. Nie próbowałeś wypłukać rozpuszczalnikiem nitro? Konrad

Próbowałem nitro i benzyną ekstrakcyjną - efekt mierny. Stąd moje przypuszczenie o "nasiąknięciu" od wewnątrz stalowej powłoki butli, która przez wiele lat była pod działaniem gazu i obawa przed spawaniem. Czy uzasadnoina ? Innymi słowy, czy propan butan, którym napełniają butlę, na tyle intensywnie dyfunduje do stali, że nawet po wypłukaniu może być dalej wyczuwalny wewnątrz butli ? PP

Reply to
PL(N)umber_One

PL(N)umber_One pisze:

Koleś ostatnio robił badanie dyfuzji wodoru przez stop 800H- fakt, przy

1200C przecieka, ale w temperaturze pokojowej takie zjawisko nie ma miejsca. Na propanie, jako że ma cząsteczkę ogromniastą w stosunku do wodoru, żadnej dyfuzji nie będzie. Konrad

Ludzie to nie smierdzi zaden gaz tylko nawaniacz!!! metan propan i butan sa w zasadzie bezwonne

pzdr

Reply to
cation

roznie bywa. Np przez gume najlepiej dyfunduje .. CO2.

Znacznie lepiej niz He lub H2 ..

Tak czy inaczej to jakies sladowe ilosci. Nawet pozaru z tego nie bedzie ..