zbiornik na wode, szesciokatny,

Czy ktos ma pomysl jak szybko sprawdzic zbiornik na wode (500kG) z aluminium o przekroju w rzucie 900x1000mm i wys. 600mm, scianki grubosci 4mm.

Reply to
jola

Dnia Mon, 08 Dec 2008 19:03:46 +0100, wowa napisał(a):

A jak mu walnie to kawalki beda po okolicy lataly :/

Reply to
Jaroslaw Berezowski

Najpierw sprecyzować pytanie. Gdzie ten sześciokąt, na co go sprawdzić, jakie ciśnienie, jaka temperatura, jakie łączenie ścianek, jakie to aluminium, czy stoi na sztywnym podłożu itd. Konrad

wiec precyzuje:

zbiornik zamkniety, bezcisnieniowy, bedzie stal na ramie z katownikow, wypelniony czysta woda, jakies 500kG w srodku. calosc bedzie na kolkach, ale to chyba nie wplywa juz na obl. zbiornika, musze sprawdzic czy scianki (4mm ) beda ok, jakies spawy przyjac i policzyc. w rzucie ma on 900mm na 1000mm i wysoki na 600mm. jaki schemat statyczny przyjac do scianek?, belke utwierdzona obustronnie?, policzyc parcie na dole , moment i sprawdzic przekroj? wiec pewnie zotanie ugiety z blachy w litere U i dospawaja boki i gore. dno ma oparte na 4-ch krawedziach, tyle ile na katownik wejdzie (90x90x8), temp. trezba przyjac od -1st. C pewnie do 15st. C aluminium musze dobrac sama, ale to mozna poszukac w tablicach, nie wiem jakie mozna uzywac, pierwszy raz zabieram sie do liczenia zbiornika

> Czy ktos ma pomysl jak szybko sprawdzic zbiornik na wode (500kG) z > > aluminium o przekroju w rzucie 900x1000mm i wys. 600mm, scianki > > grubosci 4mm. > > Najpierw sprecyzować pytanie. Gdzie ten sześciokąt, na co go sprawdzić, > jakie ciśnienie, jaka temperatura, jakie łączenie ścianek, jakie to > aluminium, czy stoi na sztywnym podłożu itd. > Konrad
Reply to
jola

wiec precyzuje:

Jola, Po pierwsze, ja bym radził użyć jakichś przepisów na zbiorniki ciśnieniowe i porachować ten zbiornik przy jakimś małym ciśnieniu obliczeniowym, typu 0.1 bar. Z kilku powodów, choćby z takiego, że zbiornik nie jest otwarty. Moje prywatne skrzywienie każe mi poradzić ASME BPVC SecVIII-1, bo tam akurat kanciaste zbiorniki są opisane nieźle (Appendix 13). Kilka prostych wzorów, trochę liczb z tabelek i gotowe. Ale 13445 też coś tam chyba ma. WUDT też, ale z WUDT może wyjść czołg (grube ścianki). Oczywiście, można użyć ogólnomechanicznego poradnika wytrzymałości materiałów, np Roark and Young- tam jakiś gotowiec by się znalazł może. Skontaktuj się ze mną na skype (użytkownik konrad_in_poole) wieczorem, to ci pomogę. Konrad

ok, super dzieki, za pomoc odezwe sie po pracy na skypie,

Reply to
jola

Witam Pomocna będzie też lektura: Niezgodziński, Niezgodziński, "Wzory,wykresy i tablice wytrzymałościowe" PWN, szczególnie rozdział "Obliczanie naczyń i powłok cienkościennych. Pozdrowienia PP

Reply to
PL(N)umber_One

jola snipped-for-privacy@msddesignltd.com napisał(a):

Kup sześciokątny gotowy poj.600l z polietylenu

rozporowy odporny na podobne obciążenia:

WM