Wymiary węży strażackich

Witam wszystkich. Poszukuję informacji o wymiarach węży strażackich. Wymiar wewnętrzny i grubość ścianki. Bardzo przydatna była by jakaś norma na takie węże. Planuję użyć takiego węża jako płaskiego siłownika pneumatycznego. Powietrze do środka a on zwiększa grubość. Muszę go jakoś zabudować, stąd pytanie o wymiary. Z góry dziękuję.

Zbyszek.

Reply to
Zbyszek

Użytkownik "Zbyszek" <zbyszek snipped-for-privacy@onet.eu napisał w wiadomości news:ghovdu$i6o$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

To chyba nie tyle chodzi Ci o wymiar węża, co tej kryzy, przy pomocy której się go przyłącza. Bo sam wąż, to płótno tworzące ostatecznie walec o średnicy cirkla 5 cali.

Reply to
Robert Tomasik

Właśnie nie, chodzi mi o wymiary samego węża. Kryzy nie będę wcale wykorzystywał. Mam zamiar zawinąć jeden koniec węża i ścisnąć go czymś w rodzaju zacisku. Tak go zaślepię z jednego końca. Drugi koniec nałożę na kawałek cylindra zamkniętego z jednej strony i zacisnę opaską zaciskową, taką jak się mocuje węże na króćcach. W denko cylindra wkręcę złączkę do przewodu pneumatycznego. Tak wykonany "siłownik" ułożę w korycie i zamknę od góry ruchomą góra-dół pokrywą. Jak wpuszczę powietrze do węża ten się wypełni i wypchnie pokrywę do góry. Teraz potrzebuję znać wymiar zewnętrzny węża aby przewidzieć szerokość koryta w taki sposób aby wąż na płasko się w nim ułożył gdy pokrywa opadnie w dolne położenie. Grubość ścianki przydała by się aby zostawić odpowiedni luz między dnem koryta i pokrywą. Nie chcę aby pokrywa całym swym ciężarem przyciskała wąż.

Zbyszek.

Reply to
Zbyszek

Zbyszek pisze:

prosze bardzo, strona producenta wezy

oznacza srednice wewnetrzna weza

pzdr

Reply to
raider

prosze bardzo, strona producenta wezy

już go znalazłem i w rozmowie pozyskałem wszelkie informacje. Dzięki.

Zbyszek

Reply to
Zbyszek