Re: Zbiornik LPG

Dnia 02.06.2009 Jd. snipped-for-privacy@interia.pl napisał/a: >

> [...]

Moim skromnym zdaniem:

  1. Podjechal na stacje z pustym zbiornikiem, na benzynie. Czarny samochod, wszystko rozgrzane.
  2. Zatankowal do pelna, nie zadzialal w pore zawor przeciazeniowy w pompie.
  3. Zimny gaz zaczal sie w zbiorniku termicznie rozszerzac, przekraczajac dopuszczalne cisnienie.
  4. Zadzialal zawor bezpieczenstwa albo pekla plytka bezpieczenstwa, ale one maja ujscie do przestrzeni bagaznika
  5. Nastapil samozaplon w bagazniku.
  6. W wyniku pozaru temperatura zbiornika wzrosla tak, ze zawor bezpieczenstwa nie byl w stanie ograniczyc wzrostu cisnienia. Zaczelo rosnac az do rozwalenia zbiornika.
  7. Eksplozja.

Myslicie ze podobne wypadki w Polsce maja jakikolwiek wplyw na przepisy i stopien ich przestrzegania? Konrad

Myślę ze taki przypadek pojawia się raz na 100 mln tankowań. W związku z tym nie jest umieszczany w żadnych statystykach. A jak coś nie istnieje to nikt się nie zastanawia jak zapobiec sytuacji która nie występuje.

Reply to
kogutek

jestem bardzo ciekaw, czy autko miało zrobiony uczciwy

> przegląd, łącznie ze sprawdzeniem legalizacji zbiornika LPG

Ten przegląd to i tak fikcja. AFAIK nie obejmuje pomiaru wydatku zaworu bezpieczeństwa, co dla urządzeń ciśnieniowych powinno być elementarne. Konrad

Dnia 04.06.2009 K> >> jestem bardzo ciekaw, czy autko miało zrobiony uczciwy

A one podlegają pod DT?

Co do zaworu, to nie wiem jaki tam jest, ale skoro mówisz że ujście ma w dół to znaczy że na dnie, więc robi za zenzę. Dodaj do tego korozję (może w ogóle się nie otworzyć bo wszystko zamieni się w zlepioną kupę syfu), zmęczenie materiału (na przemian zimny gaz i upał latem), pająki i inne buczki od drugiej strony... No i jeszcze jeden czynnik: to nie jest element przemysłowy, który fachowiec sprawdza okresowo, tylko (omalże) supermarketowa tandeta o wyżyłowanej cenie do ostatniego cencika. Nie spodziewałbym się szczytowych osiągnięć techniki. Nie ma co się dziwić że producenci samochodów podchodzą do takich instalacji z trzeciej ręki jak pies do jeża :-) Konrad