Re: Zbiornik z kompresora - wytrzymałość

Więc nawet jeśli czasem zahaczysz kštówkš o zbiornik, to nie martw się o

> doraźnš > wytrzymałość. Co najwyżej o wytrzymałość zmęczeniowš, bo taka sznyta > to wspaniały wręcz karb lokalnie spiętrzajšcy naprężenie. Być może > przydałoby się mu wygładzić brzegi, a już najlepiej zaspawać i > wyglancować powierzchnię.

Konrad, ja go cišł nie będę, zastanawiałem się tylko przy okazji remontu mojego kompresora, czysto teoretycznie. Skubany spalił się, gdyż zadziałało zabezpieczenie termiczne wstawione w środek uzwojenia silnika. Pocišgnęło łuk poza swojš obudowę i przysmaliło drut nawojowy

- dalej wiadomo. A jak już remont, to i presostat doczekał się regulacji, Zbiornik czyszczenia i małego malowania - takie tam.

Miłego. __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Irek

Przyłącze sie do wątku, mój kompresor również sie spalił, tylko miałem większego pecha, od kompresora zajęła sie drewniana szafka obok której stał w sposób którego nie mogę pojąć, i zanim zauważyłem co sie dzieje to nie było już jak i czym gasić. Oczywiście dzięki dzielnym strażakom reszta domu ocalała ale w pomieszczeniu gdzie stała sprężarka temperatura była taka, że nawet agregat od sprężarki zamienił sie w placek aluminium na podłodze. Tu pytanie - czy zbiornik który znajdował sie w takiej temperaturze jeszcze sie do czegoś nadaje, może nie przy 15Bar ale np. 6 czy 8?

Reply to
Padre