Dobranie stali na zbiornik kwasu ortofosforowego 75 %

Witam wszystkich!!
Czy ktoś mógłby mi pomóc w sprawie z pogranicza chemii i metaloznawstwa?? Jakiej stali najlepiej użyć na zbiornik, który ma przechowywać 75 % roztwór
kwasu ortofosforowego?? Jeśli kwasoodporną to jaką?? A może stal czarną ze specjalną wykładziną??
Pomoże mi ktoś?? Może jakieś wytyczne małe?? albo jakaś dobra literatura w tym kierunku lub jakiś link??
On Fri, 24 Feb 2006 10:49:26 +0100, slawek wrote:

Ale to chyba nie tu tylko na chemii ?
O ile pamietam to stale sa na kwasy fosforowe w zasadzie odporne - tworzy sie cienka i odporna warstwa fosforanow i na tym reakcja sie konczy.

Czyli sole?
--
___________________________________________MAT________
;-)

Na chemii próbowałem, ale nikt mi nie pomógł, a to w sumie to typowo inżynieryjno materiałowa sprawa
Chodzi mi o to żeby dobrać możliwie najlepszy gatunek stali na ten zbiorniczek, a może ktoś ma jakieś tabele obrazujące wpływ tegoż kwasu na różne rodzaje stali, szybkość korozji i takie tam inne rzeczy??
No i jak się ma do procesu projektowania zbiornika ma fakt możliwości występowania w tym zbiorniku również ekstraktu eterowego (cokolwiek by to miało być)
ten ktos to ja - autor posta ;]
Pomoże mi ktoś?
http://www.nationalmetaldistributors.com/download/NMDTM_PhosphoricAcid.pdf

A czy tu czasem nie wchodz przepisy i zalecenia UDT?
Monter monterdiy.vel.pl
snipped-for-privacy@o2.pl wrote:

Czasem wchodzą, czasem nie. Pytający nie raczył odpowiedzieć, czy jest ciśnienie, więc więcej się nie dowie...
Konrad