Ograniczenie wysoko艣ci lotu modeli

Witajcie Czy w Polsce lub og贸lnie w EU obowiazuj膮 jakie艣 ograniczenia dotycz膮ce wysoko艣ci lotu modeli? W pewnych miejscach np. w pobli偶u lotnisk mog膮 wyst臋powa膰 lokalne
ograniczenia, ale chodzi mi o te og贸lnoobowi膮zuj膮ce. Po perypetiach jednego z koleg贸w z Holandii, kt贸ry pochwali艂 si臋 na lokalnym forum logami z wariometru i zosta艂 zrugany oraz zmuszony do ich usuni臋cia za to 偶e przekroczy艂 dopuszczalne 300m (lata艂 powy偶ej 400m) doda艂em do funkcjonalno艣ci wariometru alarm wysoko艣ci, gdzie mo偶na zdefiniowa膰 maksymaln膮 wysoko艣膰, po przekroczeniu kt贸rej b臋dzie generowany komunikat alarmowy. Zastanawiam si臋 tylko czy da膰 jakie艣 og贸lne zalecenia odno艣nie wysoko艣ci alarmowej. Na razie maksymaln膮 warto艣膰 ustawi艂em na 1500m czyli 416m powy偶ej ostatniego rekordu wysoko艣ci:
http://www.pitlab.pl/logi/16.04.2008.gif
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Cze艣膰. Na naszym warszawskim lotnisku Babice jest dok艂adnie ograniczenie wysoko艣ci do 300m. Z tego powodu nie organizuje si臋 zawod贸w modelarskich na Babicach w kategoriach, kt贸re potrzebuj膮 wi臋cej. Nie jestem specjalist膮 od ruchu lotniczego, ale ta ca艂a przestrze艅 powietrzna, nad np. Polsk膮 podzielona jest na strefy i one precyzuj膮 dok艂adnie, co kto mo偶e, na jakiej wysoko艣ci. Odst臋pstwa od tego wymagaj膮 zgody, zezwolenia itp.
Pozdrawiam Andy

Dzi臋kuj臋. Pogoogla艂em troch臋 i znalaz艂em tak膮 fajn膮 interaktywn膮 mapk臋 Polski dost臋pn膮 na stronie Polskiej Agencji 呕eglugi Powietrznej: http://www.amc.pansa.pl/index.php?lang=_pl&top_menu=top_amc&left_menu=menu_amc&opis=amc_format_rqa Trzeba klikn膮膰 na pozycj臋: "Mapy" -> "Elementy Przestrzeni" z menu bocznego. Dla przyk艂adu w Wa-wie jest tego na膰kane dosy膰 du偶o, ale najbli偶sza przestrze艅 kilkunastu kilometr贸w od aglomeracji gdzie pewnie znajduje si臋 wi臋kszo艣膰 warszawskich lotnisk modelarskich mie艣ci si臋 w strefie opisanej jako "TMA Warszawa Sektor A" gdzie dolna granica strefy wynosi 560m AMSL (cokolwiek by to znaczy艂o). Moje, niestety rzadko wykorzystywane lotnisko: "u te艣cia za stodo艂膮" jest w strefie zaczynaj膮cej si臋 od 1050m ;-)
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

AMSL玱ve Mean Sea Level, znaczy ponad 艣redni poziom morza.
Maciek K.

Jasne dzieki. Zastanawiam si臋 jak g艂臋boko trzeba "kopa膰" w Wa-wie aby "dokopa膰" si臋 do poziomu morza, tzn. ile trzeba odj膮膰 aby mie膰 wysoko艣膰 ponad poziom gruntu. ..... O ju偶 mam. :-) Nie znalaz艂em wysoko艣ci wWikimapii ani Zumi, ale jest w Google Earth. Wed艂ug tego wychodz膮c na podw贸rko jestem na wysoko艣ci 113m a najbli偶sze mi lotnisko w Koczargach jest na 93m. Moje lotnisko jest na 62m czyli spokojnie mog臋 lata膰 do 990m.
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Nie wiem, ale sporo definicji podobnych oznacze艅 znalaz艂em w tym dokumencie: http://www.aeroklub.petrolot.pl/pliki/FIREPWW.pdf Nadal nie wszystko jest jasne, ale z braku czasu zarzuci艂em dalsze wgryzanie si臋 w temat. Tyle na razie mi wystarczy. Nie mniej gdyby艣 znalaz艂 jakie艣 ciekawe opracowanie to ch臋tnie przeczytam.
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Poziom lotu 125, czyli wysoko艣膰 12500 st贸p przy ustawionym ci艣nieniu 1013hPa
-- Pozdrawiam Jaros艂aw Manek ------------------ www.aero-foto.pl

Tutaj masz film promujacy nowe OSD, model byl na 2500m:

http://www.vimeo.com/991743

pozdrawiam,
--
Marek B.