Gdzie w Warszawie kwarc 40.685 MHz?

Poszukuje rezonatora kwarcowego na czestotliwosc 40,685 MHz.
Slyszalem ze pasmo to uzywane jest do zastosowan modelarskich
i ze byc moze taki kwarc mozna dostac w jakims sklepie modelarskim.
Czy ktos zna namiary na sklep w Warszawie gdzie mozna byloby
kupic taki rezonator?
Pozdrawiam, Waldzio.
Reply to
Waldzio
Zadzwoñ np. do Centralnej Sk³adnicy Modelarskiej (mieszcz± siê na Bitwy Warszawskiej - tel. 8223818), ewentualnie w Arthobby (na Nowolipki tel. 8314025) maj± du¿y wybór kana³ów ale Ci ostatni sprzedaj± tylko w komplecie: kwarc nadawczy z odbiorczym (pytanie o który Ci chodzi ale to ju¿ sobie z nimi ustalisz). Pytaj o kana³ 52. Tabela kana³ów modelarskich:

Robert 'Heyoan' Gadomski
Przepraszam, czeski b³±d w numerze do Arthobby! Powinno byæ 8310425.
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Dzieki za namiary, zadzwonilem do obu sklepow i rzeczywiscie, w Arthobby mozna to kupic. Zaszokowaly mnie jedynie ceny, gdyz przyzwyczailem sie do tego ze rezonator kwarcowy kosztuje zwykle kilka zlotych. Tu tymczasem mowia mi ze najchetniej sprzedaja w parach dla zastosowan nadajnik-odbiornik, do tego w cenie 70-80 zl. A mnie potrzebny tylko 40.685 MHz gdyz pilotuje jedynie brame od garazu i w moim pilocie od wielokrotnego walniecia nim o beton w garazu ulamala sie jedna nozka kwarcu tuz przy obudowie. Calosc dziala podklejona na styk plasterkiem ale zone troche to denerwuje, gdyz czasami jednak nie dziala. Sprobuje odratowac to co mam za pomoca precyzyjnych narzedzi diamentowych i jednak podlutowac nowa noge, ale gdy polegne to przeprosze sie pewnie z Arthobby. Chyba, ze umyslny ktory wybiera sie na Wolumen znajdzie mi nowy kwarc za rozsadne pieniadze.
A swoja droga wspolczuje modelarzom ze musza wydawac tyle pieniedzy na cos co w seryjnej produkcji kosztuje grosze.
Pozdrawiam, Waldzio.
Reply to
Waldzio
Niedobrze się robi jak, się widzi taką piraterię radiową. Pasmo to jest zarezerwowane WYŁACZNIE dla modelarstwa i mam nadzieję, że Cię kiedyś namierzą i że zapłacisz za zakłócanie pasma przykładową, słoną karę! Taka "wolna amerykanka" na częstotliwościach niedozwolonych może się smutno skończyć.
Piotr
Reply to
Piotrp_de
Witam! U¿ytkownik "Piotrp_de" <piotrp snipped-for-privacy@op.pl napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
kiedy¶ namierz±
Dlaczego od razu "piractwo"?? Je¶li nadajnik ma moc poni¿ej 10 mW to mo¿e siê bawiæ. Wiele narzekañ by³o na pomys³ s³ynnego Pana Pola w sprawie koncesji pilota. Nikt jednak nie zareagowa³ na Aneks nr 8 do rozporz±dzenia o przydziale czêstotliwo¶ci (czy¿by zbyt ma³o by³o "samochodziarzy" czy "szkutników" na grupie). Je¶li nie chcieliby¶my wykraczaæ poza ramy tej tabeli to z definicji nie mo¿na rozgrywaæ zawodów "samochodowych" oraz "szkutniczych" (zbyt ma³o dostêpnych kana³ów). Je¶li chodzi o za³ucenia, to ich znakomit± wiêkszo¶æ, sami "lotniarze" sobie je serwuj±. Takie s± moje przemy¶lenia i nie bijcie od razu, bo nie ma za co. Pozdrawiam. Mariusz.
Reply to
Mariusz
W tych do 10 mW nie stosują kwarców...
PZDR Piotr
Reply to
Piotrp_de
W niektórych tak, to zale¿y od odbiornika. Pozdrawiam. Mariusz.
Reply to
Mariusz
nadajnik-odbiornik,
Jak mówi³em: ArtHobby sprzedaje dwa kwarce w komplecie. Poszukaj w necie innych sklepów modelarskich i popytaj, np:
kto¶ bêdzie mia³ odpowiedni kwarc nadawczy, ale oczywi¶cie cena bêdzie 10 razy wy¿sza ni¿ koszt produkcji. Tak ju¿ jest z "towarami modelarskimi" :( Pozdrawiam, Robert P.S. Mam nadziejê, ¿e to nadajnik niskiej mocy i nie narazisz jakiego modelarza na straty mog±ce i¶æ w tysi±ce z³otych.
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Jeszcze raz dziekuje za namiary, byc moze bede musial kiedys z nich skorzystac. Na razie udalo mi sie dolutowac kawalek kynaru do fragmentu nozki ulamanej rowno przy oprawce i wszystko dziala.
Nadajnik jest zapewne niskiej mocy i otwiera brame z odleglosci co najwyzej 10 m, a i to gdy bateria jest swieza. Rozumiem protesty modelarzy w zwiazku z takim zastosowaniem jednej z ich ulubionych czestotliwosci ale nie ja to wymyslilem. Gdy sie kliknie w googlu haslo 40.685 to zglaszaja sie przede wszystkim tlumy ogloszen producentow i instalatorow bram sterowanych radiowo ktorzy zajeli kanal 52. Moze wlasnie dlatego nawet w sklepach modelarskich kwarce na ten kanal, jako potencjalnie niebezpieczny, sa rzadkoscia.
Pozdrawiam, Waldzio.
Reply to
Waldzio