Schemat jest bardzo prosty: Jednym przewodem ³aczy siê masy aparatur a
drugim wyj¶cie sygna³u z aparatury ucznia do wej¶cia sygna³u w aparaturze
nauczyciela. W przypadku gdy Hitec jest uczniem trzeba mu daæ zworê
wy³±czaj±c± w.cz., gdy Sanwa trzeba wyciagn±æ jej kwarc nadawczy.
Prawdopodobnie trzeba bêdzie jeszcze daæ inwerter sygna³u na jednym
tranzystorze. Proste aparatury Hitec maj± polaryzacjê negatywn±, Eclipse i
Optic zarówno pozytywn± jak i negatywn±. Nie jestem pewien Sanwy, ale chyba
ma polaryzjacjê pozytywn±.
Tyle od strony elektrycznej. Nauczyciel bêdzie mia³ kontrolê nad aparatur±
ucznia, tyle ¿e jest ma³y problem stawiaj±cy ca³o¶æ pod du¿ym znakiem
zapytania. Sanwa i Hitec maj± inn± kolejno¶æ kodowania kana³ów w sygnale
PPM. Jest to opisane tutaj:
formatting link
(tabelka w
punkcie 1.6).
W naszym przypadku zamienione bêdzie dzia³anie steru wysoko¶ci i lotek. To
znaczy uczeñ steruj±c dr±¿kiem lotek bêdzie sterowa³ lotkami, ale nauczyciel
steruj±c w swojej aparaturze dr±¿kiem lotek, bêdzie sterowa³ wysoko¶ci±.
Mo¿na próbowaæ w jednej z apratur przek³adaæ okablowanie potencjometrów, ale
to czêsto jest wiêksze grzebanie.
Dlatego najlepiej jest ³aczyæ aparatury tego samego producenta.
PolyTech Forum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here.
All logos and trade names are the property of their respective owners.