Schemat jest bardzo prosty: Jednym przewodem łaczy się masy aparatur a
drugim wyjście sygnału z aparatury ucznia do wejścia sygnału w aparaturze
nauczyciela. W przypadku gdy Hitec jest uczniem trzeba mu dać zworę
wyłączającą w.cz., gdy Sanwa trzeba wyciagnąć jej kwarc nadawczy.
Prawdopodobnie trzeba będzie jeszcze dać inwerter sygnału na jednym
tranzystorze. Proste aparatury Hitec mają polaryzację negatywną, Eclipse i
Optic zarówno pozytywną jak i negatywną. Nie jestem pewien Sanwy, ale chyba
ma polaryzjację pozytywną.
Tyle od strony elektrycznej. Nauczyciel będzie miał kontrolę nad aparaturą
ucznia, tyle że jest mały problem stawiający całość pod dużym znakiem
zapytania. Sanwa i Hitec mają inną kolejność kodowania kanałów w sygnale
PPM. Jest to opisane tutaj:
http://users.belgacom.net/TX2TX/tx2tx/english/tx2txgb1.htm (tabelka w
punkcie 1.6).
W naszym przypadku zamienione będzie działanie steru wysokości i lotek. To
znaczy uczeń sterując drążkiem lotek będzie sterował lotkami, ale nauczyciel
sterując w swojej aparaturze drążkiem lotek, będzie sterował wysokością.
Można próbować w jednej z apratur przekładać okablowanie potencjometrów, ale
to często jest większe grzebanie.
Dlatego najlepiej jest łaczyć aparatury tego samego producenta.
Polytechforum.com is a website by engineers for engineers. It is not affiliated with any of manufacturers or vendors discussed here.
All logos and trade names are the property of their respective owners.