napedy GWS i ich mocowanie ?

Czesc
Mam EPS-350C i ma on typowe dla napedow GWS-a mocowanie w postaci
miejsca na listewke w obudowie przekladni. Nie widzialem jednak
zadnego takiego napedu zamocowanego na modelu, wiec stad moje pytanie:
Jak to zamocowac zeby nie spadl ? Mocowanie na wcisk czy wklejanie na
stale, chyba raczej odpada, wiec jak ? Moge zawsze przewiercic
listewkie razem z obudowa i wsadzis jakas przetyczke, ale wolalbym
tego nie robic jezeli jest jakis lepszy sposob.
Piotr
Reply to
-=\Pioter/=-
Z tego co pamietam: patrzac z przodu na to mocowanie - pod trybem przekladni - jest wyprofilowany otwor pod wkret.. Jedyny klopot, ze trzeba zdemontowac os z trybem, za to mocowanie jest solidne: nie dosc ze wkret trzyma, to dodatkowo rozrzerza listewke wewnatrz plastikowej obejmy. Pozdrawiam
Reply to
Ladziak
Zauwazylem ten otwor, ale nie bralem go pod uwage, wlasnie z uwagi na koniecznosc rozmontowania przekladni :( . Trudno, wymysle cos innego.
Piotr
Reply to
-=\Pioter/=-
Ja mam pod spodem wywiercona dziurke przez ktora przykrecony jest naped do listewki. Srubka chyba 1.5 mm. Mala ale na pewno nie spadnie. Pozdrawiam Arek K
Reply to
Arek K
1. Zdejmujesz czymkolwiek (bo palcami się nie da) podkładkę (tą wyciętą na kształt U) z tylnego końca wału. 2. Ciągniesz za duże koło zębate 3. Gotowe
Takie trudne?
Pozdrawiam, Szymon
Reply to
invalid unparseable
To ja sie podepne do tematu, czy ktos uzywal moze zestawu 400 i przekladnia E w konfiguracji ze smiglem 9x7 3 lopatowym ?
Pozdrawiam Skazoo
Reply to
Skazoo Bemowo RC
Widzialem na
plany paru fajnych latadelek w ktorych po wlozeniu napedu na ta listewke, nie ma juz praktycznie dostepu do miejsca w ktorym nalezy z powrotem zalozyc ta podkladke. Wydaje mi sie poza tym absurdalne, ze zeby zalozyc naped do modelu trzeba go rozbierac na czesci. Tu sie goscie z GWS nie popisali IMHO.
Pozdrowienia
Piotr
Reply to
-=\Pioter/=-
Tak w³a¶nie zaleca³a monta¿ instrukcja od BF-109. Otworek od góry i cieniutki wkrêt do drewna. Z tym, ¿e faktycznie siê nie popisali, bo monta¿ do belki nale¿a³o przeprowadziæ przed z³o¿eniem po³ówek kad³uba i potem belkê razem z silnikiem wkleiæ przy sklejaniu kad³uba, czyli monta¿ b³êdnie zak³adaj±cy, ¿e zespó³ napêdowy prze¿yje p³atowiec :) Zrobi³em otwór technologiczny od góry w kad³ubie ok. fi 8mm, przez który by³o widaæ ³eb wkrêtu. Mog³em tamtêdy wk³adaæ ¶rubokrêt aby demontowaæ kolejne spalone silniki ;) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Ja bym wywiercił mały otwór (powiedzmy M2) Z BOKU kwadratowego mocowania "skorupki" przekładni i wkręcił śrubkę, mocując EPSa do listewki. Patent sprawdzony (RC Groups). Tylko uwaga - otwór nie może być za duży, bo skorupa przekładni jest i tak krucha i dodatkowe osłabianie jej mija się z celem. Na RC Groups też przeczytasz, że klejenie napędu do listwy jest zupełnie nieskuteczne.
Pozdrawiam, Szymon
Reply to
invalid unparseable