[rc] Łączenie płatów z rdzeniami styro

Witam,

Mam dwie połówki styro po 660mm, profil NACA0015 (cięciwa 255mm). Płat nie będzie miał wzniosu i będzie powleczony blasą 1.5mm na całej powierzchni, a następnie pokryty folią (polyestrem). Model będzie na silnik 6.5ccm, dolnopłat - tak gwoli ścisłości. Wiem, że połączenie płatów powinno się pokryć tkaniną, ale zastanawiam się - skoro płat jest bez wzniosu - czy nie wystraczą ze dwa "kołeczki" łączące płaty, oraz pokrycie jednym metrowym kawałkiem balsy połączenia płata, (+ góryny dzwigar z jednego kawałka)? No chyba.. że ucierpi na tym wytrzymałość płata na twardsze lądowanie... sam już nie wiem co o tym myśleć...

pozdrawiam, qrdl

ps. Nie za bardzo uśmiecha mi się bawienie żywicą i tkaniną (kupenie odpowiedniej puszki i z metra tkaniny, pewnie wydatnie podniesie koszt) w celu pokr połączenia płatów.. a samą balsę do styro mam zamiar przykleić klejem polimerowym do styropianu (... a może ktoś podpowie jakąś nazę mocno dostępną ;-) "google"?)

Reply to
qrdl

Użytkownik qrdl snipped-for-privacy@spam.com w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:cvifjq$8p5$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Rozważ wstawienie łącznika - dźwigara ze sklejki / balsowej / laminatu. Może nawet na całej rozpiętości? policz przewidywaną masę razy np. 20 - 30 g. czy efektywne ok 4 cm2 balsy przeniesie takie obciążenie? dane do obliczeń znajdziesz w sig'u. podwozie do kadłuba czy płata?

Reply to
Renart F.

Witam,

Dziękuję za odpowiedź.

Użytkownik "Renart F." snipped-for-privacy@autograf.pl napisał w wiadomości news:cviju8$hgp$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Płaty mają wycięte rowki na dzwigary (góra/dół), więc połącze je jednolitymi kawałkami listwy sosnowej w części środkowej, a następnie pokryję balsą. Podobnie zresztą mogę zrobić z natarciem - w środek 1m długości natarcie, a brakujące 16cm na końcach płatów dosztukuję.

podwozie do kadłuba.

pozdrawiam, qrdl

Reply to
qrdl

Hej tam , Hej tam Włóz no jeszcze sklejeczke 3 mm o szerokości max grubości płata na długości po 20 cm na płat pomiedzy te dzwigarki Użytkownik "qrdl" snipped-for-privacy@spam.com napisał w wiadomości news:cviugg$6v5$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Reply to
Jerzy

Czesc Nawet cienka tkanina nie tylko wzmocnilaby ale i zabezpieczyla balse przed uszkodzeniami na mocowaniu plata i styku z kadlubem. Przynajmniej pare centymetrow szerzej niz kadlub. Jak nie lubisz zywicy, to moze sprobuj cienka tkanine i sredni klej cyjanoakrylowy. Naciagnac tkanine na placie i pojedynczymi kroplami ja przesaczyc. Krople ladnie sie rozlewaja, wiec kleju (i wagi) nie wychodzi duzo. Ale lepiej pracowac w przewiewie :-) Pzdr Krzysiek

Reply to
koleszcz

Dziękuję Kolegom za pomocne rady :-)

pozdrawiam, qrdl