[RC] ladowarka z kit'u velleman'a

Witam.
Zlozylem dzisiaj KIT Velleman (K7300 - universal battery charger/discharger kit).
Jestem wlasnie w trakcie testow...
Ladowarka ta potrafi ladowac niby NiCd i NiMH, oraz przed ladowaniem automatycznie rozladowuje ogniwo/pakiet.
Rozladowywanie ogniwa 650mAh (przemyslowe) trwa juz od godziny (!) i szczerze przyznam, iz jest to dosyc irytujace..
Czy ktos z Was wie moze, jak wylaczyc opcje automatycznego rozladowywania w tym urzadzeniu? (schemat posiadam narazie tylko w wersji papierowej)
Jest to przydatne moze podczas nocnego ladowania, ale na "polu" chcialbym miec mozliwosc szybkiego podladowania baterii (ladowarka ma 2 tryby ladowania: 14h i 52min).
Pozdrawiam
MM
PS: ladowarke te mozna kupic np. tutaj: http://sklep.avt.com.pl/go/_info/?id625 (sa tam tez podane podstawowe parametry)
A na jakim to ukladzie ? MAX 713,712 czy moze jakis U2400

charger/discharger

No wlasnie.... i tu jest lipa:( Na "zwyklym" timerze jest zrobiona :( (CD4536)
Ta ladowarka nie nadaje sie (moim zdaniem) niestety do "powazniejszych" celow:(
Co do mojego problemu...to odkrylem, ze jest tam uklad (2 tranzystory...a moze nawet 1), ktory okresla napiecie do jakiego rozladowala sie bateria (zdaje sie, ze do 1V moze sie rozladowac, a pozniej nastepuje ladowanie).
Rozwiazaniem mojego problemu jest odlaczenie na chwile ogniwa/pakietu. Uklad dojdzie do wniosku, ze bateria zostala rozladowana i rozpocznie ladowanie sterowane timerem ;) Glupie dosyc ;) (i swiadczy to raczej o prostocie ladowarki)
Bez sensu :( Chyba jednak zrobie to tak jak trzeba na MAX712 (zamowilem darmowe probki wlasnie....przysylaja jeszcze?).
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz
MM

Jak najbardziej ! A jak zaznaczysz, ze chcesz w obudowie PDIP to tez to uwzglednia. No chyba ze nie masz problemów z luowaniem smd. A tak co do MAX712 ... Zamówilem sporo czesci u nich i na razie nie zawiedli mnie ...
--
PozDro 4 all snipped-for-privacy@gazownia.gdansk.pl

Standardowo wysylaja wersje SMD ?! kurcze;)
MM

to jeszcze nic ... zamówiłem jedną ładowarkę do Li-Ion, i przysłali mi ... TQFN 3x3 mm z 8 nóżkami ... i polutuj to ...
--
PozDro 4 all snipped-for-privacy@gazownia.gdansk.pl