Re: Uszkodzony nadajnik

Czemu "chyba"? Albo działa albo nie ;-)
To nic mu i tak nie powinno zaszkodzić. Ja wiem, zaraz rozlegnie się wołanie, że nieprawda, ale ja często swoje nadajniki rozładowywałem pozostawiając nawet bez wkręconej anteny, i nigdy nie miałaem problemów, ani nie słyszałem by się przez to komuś nadajnik zepsuł. Teoretyczne argumenty podważające moją wypowiedź znam, są słuszne, ale i tak nigdy nie miałem z tym problemów... Ot - czasem praktyka i teoria chodzą własnymi drogami...
Czemu chyba??? A co do grzania, jak nie ma anteny to się grzeje...
Pozdrówka Piotr
Piotrp_de
Na pewno nie dzia³a sprawdza³em na dwuch odbiornikach. Ale jednej parze kwarców. Uszkodzi³ siê w domu a nie w "kretowaniu" my¶lê ¿e to nie kwarce
Tak siê grzeje ¿e p³ytka pod nim zmieni³a kolor. Wylutowa³em go i sprawdzi³em z³±cza miernikiem uniwersalnym s± ok (ok 0.7 V) ale czy nie straci³ wzmocnienia lub innych parametrów to nie wiem.
Pozdrawiam Piotr P
Reply to
Piotr Piechota
Podczas kraksy może się uszkodzić odbiornik, ale nie nadajnik. No chyba, że spadający model w nadajnik trafi...
Kwarc poszedł mi już też bez latania.
A czy tak sie grzeje gdy antena jest schowana, czy i z wyciągniętą?
Tu moja znajomość elektroniki się pomału kończy. Moja jedyna rada żebyś spróbował z innymi kwarcami, a jak to nic nie da, to do serwisu...
Pozdrawiam
Piotr
Piotrp_de
W artykule snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl> Piotrp_de napisał(a):
Wiem, że stare i trochę OT, ale NMSP. Kartka z pokoju administartorów: - Teoria jest wtedy, gdy wszyscy wiedzą jak, ale nic nie działa; - Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, ale nikt nie wie dlaczego; - Tutaj łączymy teorię z praktyką, nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
KAcper
Reply to
Kacper Perschke
hej!
0,7V ?? no to trochę nie tak bo jak wylutowałeś to skad zasilanie, prawda? Na ile ta płytka zmieniła kolor... tranzystory mocy grzeja sie i to tak już jest Ja bym zrobił tak: odczytaj model tego tranzystora i poszukaj/kup/wymień Jesli bedzie bardzo drogi (rzecz względna) to może bezpieczniej najpierw znaleźć schemat ale wierz mi, że jeśli masz takie problemy na tym etapie to może lepiej od razu odesłac do Bydgoszczy, co? w końcu nie każdy musi byc elektronikiem (i to nazwijmy "niezłym"). Jesli zdecydujesz sie na samodzielna naprawę to ile potrafię - służę pomocą. Warunki pomiaru tranzystora (ogólne): ustalic czy jest to bipolarny pnp czy npn. Najczęściej NPN ale..... co ja tu wypisuję, po prostu ustalić typ(model) a reszta z katalogu. Potem pomiary omomierzem najlepiej analogowym na niskim zakresie (do 1k) miedzy elektrodami nie powinnobyć "małej" rezystancji. To tak bardzo ogólnie.
pozdrawiam
Tomasz (tomiiRC)
Reply to
tomii
Jesli moge cos doradzic, to sprawdz kondensatory w filtrach wyjsciowych, czyli miedzy tranzystorem wyjsciowym i antena. Wyglada mi to na zwarcie obwodu antenowego do masy pozdr Darek_J
Reply to
Darek_J