WAYFARER - prośba o opinie

Witam.

Tak jak w tytule, prosiłbym bardzo o opinie nt. modelu dwupłata WAYFARER sprzedawanego przez RIKU.

Pozdrawiam.

Reply to
Irek Sobotka

Witam.

Mam ten model, ale jeszcze nawet nie zaczęty. Mogę na razie powiedzieć, że to typowy zestaw Svensona czyli np. nie najlepsze materiały. Firma ta z uporem stosuje dźwigary balsowe (ja dam sosnowe). Sklejka jest kiepskiej jakości - raczej meblowa niż modelarska. W Wayfarer przewidziano mocowanie skrzydeł do kadłuba na gumy modelarskie. Moim zdaniem przy tej wielkości, wadze modelu i mocy silnika mocowanie takie nie gwarantuje stabilności i trwałości połączenia - budując model postaram się to zmienić. Przewiduję zastosować silnik OS MAX 46FX. Kupiłem ten model z dwóch powodów: podoba mi się jego sylwetka i od dawna mam chęć zbudować dwópłatowca. Poza tym modele Svensona podobno charakteryzują się całkiem dobrymi właściwościami lotnymi. Mogę to potwierdzić na podstawie doświadczeń z Primą (od niej zaczęła się moja przygoda z modelarstwem lotniczym RC i model ten do dziś jest w pełni zdolny do lotu).

Jeśli ktoś z grupowiczów ma większe doświadczenia z WAYFARERem to przyłączam się do prośby o opinie - budowę swojego rozpocznę pewnie za jakieś półtora miesiąca (zaraz po tym jak przygotuję do oblotu FLY BOYa, też Svensona).

Pozdrawiam wszystkich, Robert

Reply to
Robert Grabowski