dwupłatowiec

Witam czy może mi ktoś powiedzieć ja się wyznacza środek ciężkości w modelu dwupłata, kiedy górny płat jest odrobinę wysunięty do przodu względem dolnego chodzi tu o model samolotu PITSS bo akurat taki kończę budować i za chorobę nie wiem Pozdrawiam Arek

Reply to
ARO

Sprawdziłem na planach i środek ciężkości wypada dokładnie na krawędzi natarcia dolnego płata. Identycznie ma "Christen Eagle" co nie dziwi bo mają identyczną konfiguracje płatów.

pozdrawiam

Andrzej Antosiewicz (antosiek)

Reply to
Andrzej Antosiewicz (antosiek

Użytkownik Andrzej Antosiewicz (antosiek) napisał:

Tez buduje dwuplata. Na moich planach (pobranych z netu) nie ma zaznacczonego srodka ciezkosc :( Jak go wyznaczyc ? Pozdrawiam TomaszB

Reply to
TomaszB

Witam!!!

Wyznaczenie środka ciężkości w takim przypadku to rozwiązanie zadania z geometrii. Wystarczy ekierka i linijka.

- wyznaczamy średnie cięciwy aerodynamiczne połówek obydwu płatów w rzucie z góry.

- w rzucie z boku rysujemy je na obrysie samolotu (same cięciwy). Jeżeli płaty mają wzniosy to musimy to uwzględnić.

- wyznaczamy średnią cięciwe aerodynamiczną dla tych rzutowanych cięciw i otrzymujemy cięciwe, na której można już umieścić środek ciężkości (25 - 30%).

Jak będą niejasności Pisz

pozdrawiam

Andrzej Antosiewicz (antosiek)

Reply to
Andrzej Antosiewicz (antosiek

Użytkownik Andrzej Antosiewicz (antosiek) napisał:

Wlasciwie, to tak myslalem, ale wolalem sie upewnic :) Dzieki Pozdrawiam

Reply to
TomaszB