Prosze o opinie na temat cyfrowych serw TowerPro.

Witam
Uprzejmie prosze o opinie Modelarzy, ktorzy doswiadczyli w swoich modelach serw MG-945 lub MG-995.
Pozdrawiam Pawel

Dnia 14-11-2007 23:10, Użytkownik Pawel napisał:

To nie są cyfrowe serwa! Jaka cena taki towar, za pierwsze jakieś 19 $ za drugie 39 zł z groszami. Pozdrawiam. Mariusz.

Pytanie nie na miejscu - podobne jak "co sadzicie o serwach conrada". Polowa napisze ze badziewie a druga polowa ze juz ma x lat i dzialaja i nie maja problemu a markowe nawet 2 dni nie wytrzymalo a Ty po takich wypowiedziach dalej nie bedziesz wiedzial czy serwa sa dobre czy nie.
Pozdrawiam Jakub
1 - W kilku miejscach przeczytałem o ich cyfrowoœci. 2 - Widze, ze lepiej zostac przy serwach firmowych.
Paweł

Mam doświadczenia z serwami MG-995, kilka uwag: -bardzo mocne -przekładnia metalowa, lecz o większych luzach w porównaniu do HS-81MG, HS-85MG i HS-125MG, generalnie luzy te nie mają większego znaczenia. -najbardziej wrażliwe na niskie napięcie zasilania w porównaniu z wszystkimi innymi serwami z którymi miałem do czynienia -Przy ruchu z dalekiej pozycji nie zatrzymuje się na docelowej pozycji, lecz ją mija i powraca do niej oscylując 2-3 razy wokół pozycji końcowej ala wachadło tłumione, generalnie efekt pomijalny w praktyce. -"cyfrowość" serwa bierze się ze zwiększonej szybkości próbkowania pozycji, takiej jak w serwach cyfrowych - 300 Hz, wyraźnie słychać to przy pracy serwa. Podobno ma to wpływ na lepsze 'trzymanie' pozycji przy siłach działających na ramię serwa, czy jest to prawda - nie wiem.
czy warto go używać ? moim zdaniem tak, choć osobiście bałbym mieć je na sterze wysokości i zastosowałbym po jednym na każdą połówkę.
pozdrawiam
Remigiusz Żukowski
Witam no bez przesady mam na sterze kierunku w dużym funfly i jak dotąd bez problemu . Jest bardzo szybkie , silne . Raczej uważam ze za ta cenę warto i pewnie nawalić może jak każde inne Marek S
Marek S pisze:

Owszem, zgadzam się że może nawalić jak każde inne, zauważ że ster wysokości jest sterem 'życia', mowa oczywiście o dużych modelach, lotki są dwie i dwa serwa, jak jedno z nich nawali to jakoś będzie można sobie poradzić posiłkując się druga lotką i kierunkiem, jak padnie serwo na kierunku to lotkami będzie można sobie poradzić i tylko trzeba będzie uważać na ześlizg przy lądowaniu (ja zresztą czasami ląduje szybowcem - motylek + kierunek na maxa). Jeśli zawiedzie serwo na wysokości to co - problem, jeśli się ustawi w którejś ze skrajnych pozycji to widzę małe szanse na bezpieczne posadzenie modelu. Osobiście miałem sytuację, gdzie w motoszybowcu padło serwo od wysokości przestawiając się maksymalnie w dół, daleko poza maksymalną wartość wynikającą z ustawienia zakresów ruchu serwa i model ocalał tylko dlatego, że coś mnie naszło aby w tym locie założyć usterzenie V. Udało mi się maksymalnym wychyleniem do góry pozostałej połówki, sterem kierunku (domiksowany do kierunku wychylił sprawną połówkę jeszcze wyżej) i uniesieniem lotek do góry (powodują zadzieranie modelu) posadzić model cało na ziemi (a właściwie na śniegu). Jeśli ktoś instaluje takie serwo na sterze wysokości to mam pewne wyobrażenie o rozmiarze modelu (i jego ceny). I właśnie dlatego, dla świętego spokoju zastosował bym dwa takie serwa na każda połówkę wysokości.
pozdrawiam
Remigiusz Żukowski
Witam pewnie masz racje . w sumie z tych tanich serw to zawiodłem się na DYNAM reszta jak TP Conrad chodzi prawidłowo ale oczywiście dla małych modeli . Dla dużych raczej stosuje tzw. niezawodne . odpukać jakiś się to trzyma i jak już glebie to z przyczyn innych niz. elektronika :) Trochę mam chysia na punce elektronicznej nie zawodności :) Marek S