Suszarka balkonowa

Witam Mam małe mieszkanie ze stosunkowo dużym balkonem. Wymyśliłem sobie suszarkę na pranie w ten sposób że zbuduje pud ło ze styropianu do którego będę wkładał suszarkę z praniem. Od dołu zamontuję małą farelkę aby utrzymywać temperaturę pow iedzmy powyżej 20 stC Ma tylko problem. Jak usunąć parę wodną z takiego pudła przy minimalnych stratach c ieplnych. S

On Tuesday, 6 November 2012 21:23:10 UTC, snipped-for-privacy@gmail.com wrote:

ło ze styropianu do którego będę wkładał suszarkę z praniem.

owiedzmy powyżej 20 stC

cieplnych.

Zamknięty obieg ze skraplaczem/rekuperatorem. No i zamiast pudła styrop ianowego zbuduj komorę próżniową :-) A tak na poważnie, to nie możesz tego prania po prostu na sznurku powie sić i poczekać aż samo wyschnie? Konrad

iesić i poczekać aż samo wyschnie

Problem jest tego rodzaju że mam małe mieszkanie i już dwóch chło pców (6 mcy i 2,5 roku). Idzie zima i jedyne miejsce które nie jest zagospodarowane to jest balkon . W lecie kiedy jest >15 stC nie ma problemu. Ale teraz nie mówiąc o zimie suszenie prania na powietrzu jest prawie n iemożliwe. A przy dwóch chłopakach przez następne 5 lat trzeba robic niemal codz iennie. I dlatego chciałbym wykorzytsać miejsce na balkonie. S

On Wednesday, 7 November 2012 07:16:01 UTC, snipped-for-privacy@gmail.com wrote:

owiesić i poczekać aż samo wyschnie

łopców

on.

niemożliwe.

dziennie.

No to włóż do tego pudła osuszacz zamiast farelki: http://tiny.pl/hkdwm

Też o tym myślałem ale jest jeden problem : temperatura. Za chwile w polsce będzie poniżej zera wiec trzeba będzie podgrzewa ć atmosfere. S

On Wednesday, 7 November 2012 10:26:14 UTC, snipped-for-privacy@gmail.com wrote:

ć atmosfere.

Jeśli to pudło będzie dobrze zaizolowane, to tam będzie całkiem c iepło. Ja mam taki osuszacz w niedużym pokoju, to pobiera z sieci 200W. Dobrze grzeje, właściwie nie potrzebuję uruchamiać ogrzewania zani m nie przyjdą najzimniejsze dni w roku (ale to jest południowe wybrze że Brytanii). Owszem, osuszacz wyłapuje znacznie więcej wody latem ni ż zimą, ale to dlatego że latem jest znacznie więcej pary wodnej w powietrzu, bo w pokoju temperaturę mam właściwie stałą. Konrad

Ale jak będzie poniżej zera to zadziała stara dobra sublimacja, moje ubrania właśnie dzięki niej niespodziewanie wysychają na mrozie. Fakt problem z temperaturami w okolicach punktu potrójnego.

Łukasz

On Wednesday, 7 November 2012 13:39:50 UTC, Ukaniu wrote:

i:

eratura.

ż˝dzie >podgrzewaďż˝

ra sublimacja, moje ubrania

ż˝ na mrozie.

Jak temperatura na dworze jest poniżej zera to wilgotność radykalnie spada, więc w tak suchym powietrzu gacie galanto schną, nawet zamarzni ęte. Konrad

e spada, więc w tak suchym powietrzu gacie galanto schną, nawet zamarz nięte.

Czyli że jak woda zamieni się w lód to nadal paruje? Wiem co to jest sublimacja, ale w jakich warunkach (możliwych do uzyskani a na moim balkonie) proces ten jest na tyle skuteczny aby skutecznie usuwa ć wodę z pięciu par spodni jakie ma mój syn(w lecie wystarcza) na t ydzień?

Mieszkam na południu Polski gdzie temaratura poniżej T<-5st C gdzie nie jest nic specjalnego. A z tego co pamietam mojej Mamie nigdy nie udało s ię wysuszyć gaci w zimie :)

W dniu 2012-11-07 18:18, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

[...]

No nie gadaj? Ja mieszkam w wlkp. i na balkonie na 1 pietrze w bloku wszystko schlo przez 1 noc gdy bylo T<-5*C tylko czasem trzeba bylo pozniej nieco "zmiekczyc" pranie o barierke zanim sie wnioslo do mieszkania ;) Pozniej z godzinke w cieplym pomieszczeniu zeby nie przymarzlo do grzbietu i bylo OK. :)

--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Paruje i to bardzo dobrze, mnie pranie zawsze schnie na balkonie. Problem tylko z temepraturami w okolicach 0. Jak już koledzy pisali po suszeniu na mrozie trzeba je na chwilę powiesić w domu aby rozmarzły i ulotniły się resztki wilgoci.

Łukasz

Użytkownik wrote:

To może pralko-suszarka? Tylko jakiś sensowny model, co nie suszy tylko gorącym powietrzem.

W dniu 2012-11-06 22:23, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Kup sobie na allegro używana suszarkę bębnową kondensacyjną za ~400zł i postaw na balkonie, obuduj ją w pudło styropianowe żeby ochronić przed wpływami atmosferycznymi i zmniejszyć straty ciepła. A jeszcze lepiej wygospodaruj na nią miejsce w domu, gdziekolwiek bo oprócz gniazdka nic nie potrzebuje. U niektórych suszarka stoi nad/na pralce.

W dniu 2012-11-06 22:23, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

W ogóle źle się do tego zabierasz. Suszenie prania (lub czegokolwiek) nie polega na jego podgrzewaniu, tylko na odbieraniu wilgoci do powietrza. Powietrze odbiera wilgoć z czegoś mokrego - tym lepiej, im bardziej jest suche, czyli im ma mniejszą wilgotność względną. Co prawda wilgotność względna (pomimo tego, że ilość wody na metr powietrza jest stała) zmienia się wraz ze zmianą temperatury, ale niekoniecznie tego efektu chcesz użyć. Ważniejsza jest wilgotność samego powietrza - jak będzie suche, to to, że będzie zimne nic nie przeszkadza. A jak będzie bardzo wilgotne, to podgrzanie go o kilka stopni nic nie da.

Najlepiej sprawdziłoby się suszenie prania powietrzem osuszonym na jakimś skraplaczu typu z klimy/lodówki (przechładzającym powietrze poniżej temperatury, w której woda się skrapla, czyli "wyciągamy wodę z powietrza, by mogło się z powrotem nasycić wodą z prania") ale praktyka pokazuje, że wystarczająco dobrze suszy zwykłe powietrze, byle w przewiewie :) Chyba że mieszkasz w jakichś strefach klimatycznych, jest gdzie wilgotność ~100% i 15'C? Ale wtedy podgrzewanie tego powietrza do 20'C też nic nie da :)

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/

Dnia Wed, 07 Nov 2012 01:49:11 +0100, BartekK napisał(a):

Ja się podepnę, bo jedna rzecz mnie do dziś fascynuje: jak pranie suszą mieszkańcy Helu z przyległościami? Z jednej strony woda, z drugiej jeszcze więcej wody... wszyscy mają suszarki bębnowe? :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Dnia Mon, 12 Nov 2012 00:04:46 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

Kiedys nie mieli.

Latem - sloneczko, a woda z jednej strony ma tylko 14 stopni, to i wilgotnosc pary nasyconej znikoma. Ale co robia zima ?

No i jak to sie robi na Mazurach ?

Related Threads