Suszarka balkonowa

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Threaded View
Witam
Mam małe mieszkanie ze stosunkowo dużym balkonem.
Wymyśliłem sobie suszarkę na pranie w ten sposób że zbuduje pud
ło ze styropianu do którego będę wkładał suszarkę z praniem.
Od dołu zamontuję małą farelkę aby utrzymywać temperaturę pow
iedzmy powyżej 20 stC
Ma tylko problem.
Jak usunąć parę wodną z takiego pudła przy minimalnych stratach c
ieplnych.

Re: Suszarka balkonowa
ło ze styropianu do którego będę wkładał suszarkę z praniem.
owiedzmy powyżej 20 stC
 cieplnych.

Zamknięty obieg ze skraplaczem/rekuperatorem. No i zamiast pudła styrop
ianowego zbuduj komorę próżniową :-)
A tak na poważnie, to nie możesz tego prania po prostu na sznurku powie
sić i poczekać aż samo wyschnie?
Konrad

Re: Suszarka balkonowa

iesić i poczekać aż samo wyschnie

Problem jest tego rodzaju że mam małe mieszkanie i już dwóch chło
pców
(6 mcy i 2,5 roku).
Idzie zima i jedyne miejsce które nie jest zagospodarowane to jest balkon
.
W lecie kiedy jest >15 stC nie ma problemu.
Ale teraz nie mówiąc o zimie suszenie prania na powietrzu jest prawie n
iemożliwe.
A przy dwóch chłopakach przez następne 5 lat trzeba robic niemal codz
iennie.
I dlatego chciałbym wykorzytsać miejsce na balkonie.

Re: Suszarka balkonowa
owiesić i poczekać aż samo wyschnie
łopców
on.
 niemożliwe.
dziennie.

No to włóż do tego pudła osuszacz zamiast farelki:
http://tiny.pl/hkdwm

Re: Suszarka balkonowa

Też o tym myślałem ale jest jeden problem : temperatura.
Za chwile w polsce będzie poniżej zera wiec trzeba będzie podgrzewa
ć atmosfere.

Re: Suszarka balkonowa
ć atmosfere.

Jeśli to pudło będzie dobrze zaizolowane, to tam będzie całkiem c
iepło. Ja mam taki osuszacz w niedużym pokoju, to pobiera z sieci 200W.
 Dobrze grzeje, właściwie nie potrzebuję uruchamiać ogrzewania zani
m nie przyjdą najzimniejsze dni w roku (ale to jest południowe wybrze
że Brytanii). Owszem, osuszacz wyłapuje znacznie więcej wody latem ni
ż zimą, ale to dlatego że latem jest znacznie więcej pary wodnej w
powietrzu, bo w pokoju temperaturę mam właściwie stałą.
Konrad

Re: Suszarka balkonowa

Ale jak będzie poniżej zera to zadziała stara dobra sublimacja, moje ubrania
właśnie dzięki niej niespodziewanie wysychają na mrozie.
Fakt problem z temperaturami w okolicach punktu potrójnego.

Łukasz

Re: Suszarka balkonowa
On Wednesday, 7 November 2012 13:39:50 UTC, Ukaniu  wrote:
i:
eratura.
ż˝dzie >podgrzewaďż˝
ra sublimacja, moje ubrania
ż˝ na mrozie.

Jak temperatura na dworze jest poniżej zera to wilgotność radykalnie
spada, więc  w tak suchym powietrzu gacie galanto schną, nawet zamarzni
ęte.
Konrad

Re: Suszarka balkonowa
e spada, więc  w tak suchym powietrzu gacie galanto schną, nawet zamarz
nięte.

Czyli że jak woda zamieni się w lód to nadal paruje?
Wiem co to jest sublimacja, ale w jakich warunkach (możliwych do uzyskani
a na moim balkonie) proces ten jest na tyle skuteczny aby skutecznie usuwa
ć wodę z pięciu par spodni jakie ma mój syn(w lecie wystarcza) na t
ydzień?

Mieszkam na południu Polski gdzie temaratura poniżej T<-5st C gdzie nie
 jest nic specjalnego. A z tego co pamietam mojej Mamie nigdy nie udało s
ię wysuszyć gaci w zimie :)

Re: Suszarka balkonowa
[...]

No nie gadaj? Ja mieszkam w wlkp. i na balkonie na 1 pietrze w bloku
wszystko schlo przez 1 noc gdy bylo T<-5*C tylko czasem trzeba bylo
pozniej nieco "zmiekczyc" pranie o barierke zanim sie wnioslo do
mieszkania ;) Pozniej z godzinke w cieplym pomieszczeniu zeby nie
przymarzlo do grzbietu i bylo OK. :)

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Re: Suszarka balkonowa

Paruje i to bardzo dobrze, mnie pranie zawsze schnie na balkonie.
Problem tylko z temepraturami w okolicach 0.
Jak już koledzy pisali po suszeniu na mrozie trzeba je na chwilę powiesić w
domu aby rozmarzły i ulotniły się resztki wilgoci.

Łukasz

Re: Suszarka balkonowa

To może pralko-suszarka?
Tylko jakiś sensowny model, co nie suszy tylko gorącym
powietrzem.

Re: Suszarka balkonowa
Kup sobie na allegro używana suszarkę bębnową kondensacyjną za ~400zł i
postaw na balkonie, obuduj ją w pudło styropianowe żeby ochronić przed
wpływami atmosferycznymi i zmniejszyć straty ciepła. A jeszcze lepiej
wygospodaruj na nią miejsce w domu, gdziekolwiek bo oprócz gniazdka nic
nie potrzebuje. U niektórych suszarka stoi nad/na pralce.

Re: Suszarka balkonowa
W ogóle źle się do tego zabierasz. Suszenie prania (lub czegokolwiek)
nie polega na jego podgrzewaniu, tylko na odbieraniu wilgoci do powietrza.
Powietrze odbiera wilgoć z czegoś mokrego - tym lepiej, im bardziej jest
suche, czyli im ma mniejszą wilgotność względną. Co prawda wilgotność
względna (pomimo tego, że ilość wody na metr powietrza jest stała)
zmienia się wraz ze zmianą temperatury, ale niekoniecznie tego efektu
chcesz użyć. Ważniejsza jest wilgotność samego powietrza - jak będzie
suche, to to, że będzie zimne nic nie przeszkadza. A jak będzie bardzo
wilgotne, to podgrzanie go o kilka stopni nic nie da.

Najlepiej sprawdziłoby się suszenie prania powietrzem osuszonym na
jakimś skraplaczu typu z klimy/lodówki (przechładzającym powietrze
poniżej temperatury, w której woda się skrapla, czyli "wyciągamy wodę z
powietrza, by mogło się z powrotem nasycić wodą z prania") ale praktyka
pokazuje, że wystarczająco dobrze suszy zwykłe powietrze, byle w
przewiewie :)
Chyba że mieszkasz w jakichś strefach klimatycznych, jest gdzie
wilgotność ~100% i 15'C? Ale wtedy podgrzewanie tego powietrza do 20'C
też nic nie da :)

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: Suszarka balkonowa

 Ja się podepnę, bo jedna rzecz mnie do dziś fascynuje: jak pranie suszą
mieszkańcy Helu z przyległościami? Z jednej strony woda, z drugiej jeszcze
więcej wody... wszyscy mają suszarki bębnowe? :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Re: Suszarka balkonowa

Kiedys nie mieli.

Latem - sloneczko, a woda z jednej strony ma tylko 14 stopni, to i
wilgotnosc pary nasyconej znikoma.
Ale co robia zima ?

No i jak to sie robi na Mazurach ?