czujnik ze woda sie leje

Witam ostnio zalało mi całe mieszkanie wąż pod umywalka pękł ,nie było nas w domu . Czy są jakieś czujniki metody zeby to uniknąć . Nadmienie ze to może sie sie znowu bo nie ma pewności jaki wezyk kupimy . Zalało całe pietro ? Macie na to Jakiś sposob

Reply to
Radek

Użytkownik "Radek" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:4d440eec$0$2453$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Jeśli nikogo w domu nie będzie, to cóż z jakiegokolwiek alarmu?

Reply to
Robert Tomasik
Reply to
Piotr [trzykoty

W dniu 2011-01-29 21:14, Piotr [trzykoty] pisze:

Za oceanem popularne są urządzenia zwane "washing machine shutoff valve", jakby mocno pokombinować to możliwe że by się tym dało całą instalację w łazience zabezpieczyć.

pozdrawiam

Reply to
Piotr

W dniu 2011-01-29 13:58, Radek pisze:

  1. Żadnych wężyków.
  2. Jeśli się nie da p. 1), to wymiana wężyków co ~2 lata.
Reply to
PeJot

Jak was nie ma w domu to zaden czujnik nie pomoze. Chyba ze bedzie bezposrednio polaczony ze Straza Pozarna albo kims takim

A.L.

P.S. ja osobiscie uzywam takiego

po tym jak nas zalalo gdy wszyscy BYLI w domu

Reply to
A.L.

Piotr [trzykoty] <trzykoty_NIC snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):

Czy Ty się dobzre czujesz? Przy każdym odkręceniu wody do umywalki dwa krany odkręcać. A jak ktoś ma w zwyczaju przy myciu zębów zakręcać co chwila wodę to tez. Wystrczy prawidłowo zalożyć wężyk. Na bank ma zalożony po partacku. Ostatecznym rozwiązaniem w przypadku kiedy są duze wahania ciśnienia wody, co przy nieprawidłowo wyregulowanym hydroforze może się zdarzyć. To za hydroforem reduktor ciśnienia za 5 dych. Ustawić na 1,5 atmosfery zalożyć poprawnie wężyki i spokój do końca życia

Reply to
kogutek

p 47 snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

A kto to wie jakie jest ciśnienie. Są do kupienia takie reduktory, w marketach. Pól cala droższy od 3/4. jak masz rurki 1/2 to redukcje do 3/4. Większy przekrój ma i warto wiekszy zwląszcza że jest tańszy. Każdy ustawisz. Mam ustawione na 1,5 a fabrycznie był na 6. Pod nalepką z napisem 6 był wkręt do regulacji.

Reply to
kogutek

Użytkownik "Radek" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:4d440eec$0$2453$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Dwa sposoby, a nawet trzy:

  1. Zastąpienie wężyków gumowych w oplocie wężykami giętkimi ze stali nierdzewnej. Raz na zawsze kończy to temat "strzelających" wężyów gumowych
  2. Wykorzystanie systemu alarmowego do zamknięcia dopływu wody do mieszkania w momencie wyjścia (uzbrojenie alarmu = odcięcie wody za pomocą elektrozaworu
  3. Wyłączanie dopływu wody przed wyjściem. Bardzo zdrowym zwyczajem jest również zamykanie zaworuy zasilającego pralkę gdy ta nie jest używana
Reply to
Jackare

W dniu 2011-01-29 21:13, Robert Tomasik pisze:

Prosty zawór z elektromagnesem, zamknięty w pozycji bezprądowej. Można zrobić wtedy prosty wyłącznik wody w jakimś dogodnym miejscu, albo spiąć z jakimś czujnikiem, ale jakim? czujnik wilgotności posadzki? ;-)

Reply to
Lagod

Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

W znanych mi przypadkach taki czujnik działał tak, że do posadzki z góry szły dwie "elektrody" woda pojawiająca się na posadzce zwierała je i zamykałą obwód. Na ALLEGRO widziałem takie czujniki chyba.

Reply to
Robert Tomasik

Tylko czy ten zawor nie peknie pierwszy, albo czy domu nie spali :-)

:-)

Reply to
Lagod

W dniu 2011-02-01 18:38, Robert Tomasik pisze:

O! A ja to wymyśliłem sobie i napisałem trochę dla żartu.

Reply to
Lagod

Slusznie. Co jesli ten zawor zamknie zasilanie tryskaczy w czasie pozaru? Konrad

PS Niech sie leje, przeciez mozna domy robic ze szkla a parkiety z gwajaku.

No, akurat mialem na mysli ryzyko samego zaworu - prad jest, cewka jest, kiedys dym z niej poleci.

Ale uwaga sluszna - i tryskacze, albo np prad wylacza i swieczka sie przewroci :-)

dwa razy do roku owszem tak, ale powiedzmy trzy razy dziennie ?