Latest threads in Engineering Science (Polish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Re: Prze?wietlanie RTG przedmiotu
On Sep 11, 12:37 pm, "Zygmunt M. Zarzecki" A co chcesz zobaczyć? Defekty? Układ włókien? Metalowe wstawki? Jednostkowo czy seryjnie? Może na lostnisko z tym pójdź? Konrad
3
3

Re: Wyj?cie z?amanego wiert?a
Bez problemu. Ale takie kółko to i diamentem idzie wyciąć. Konrad
3
3

Prześwietlanie RTG przedmiotu
Chciałbym prześwietlić ramę rowerową w kilku miejscach. Czy można użyć do tego aparatów RTG do prześwietlania klatki piersiowej? Jakiej mocy muszą być promienie? zyga
11
11

cynkowanie
witam, czy cynkowanie może wpływać pozytywnie na własciwości stali. Coś jak obróbka cieplna, normalizacja? Czy może dojść do sytuacji że element łukowy (wyginany z prostego) w cynkowaniu...
12
12

Pytanie z maszynoznastwa...
Witam W jaki sposób osadza się na wałach tarcze sprzęgieł, aby całość wytrzymywała moment obrotowy rzędu 5 kNm? Niech to będzie wał okrętowy, drążony, z czopami stożkowymi, średnica...
2
2

Re: Wyjęciezłamanegowiertła
Mylisz się i jednocześnie się nie mylisz. Jest wiele różnych dziwnych narzędzi które działają, ale w ściśle określanych warunkach. W instrukcji napisali że maszyna musi być sztywna. I na...

Re: 50HS blacha #1,5-2,0
Super, potrzebujesz wąskiej taśmy 15mm a pytasz o 200mm. Znajdź firmę pod tytułem Sword, oni robią taśmy do pił. Zapytaj z czego robią, czy można od nich jakieś kawałki kupić, a jak nie...

Przemalowanie elementu kompozytowego/karbowanego
Jak to zrobić, by nie uszkodzić? Chciałbym usunąć lakier stary w nieodpowiednim kolorze na nowy, jedynie słuszny, czyli czarny. Czy można taki element wypiaskować delikatnie? zyga
2
2

Wiązanie (opakowywanie) tasmami
Witam, Nie wiem,co wpisac w googla. Chodzi mi o takie tasmy, biale, dosyc waskie, bardzo mocne, plastikowe, ktorymi obwiazuje sie rozne elementy do transportu i zaciska metalowa klamerka. Tak sie...
2
2

50HS blacha #1,5-2,0
poszukiwana blacha jak w tytule 200x300mm lub 1000x200. Ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie proszony jest o podanie miejsca zalegania. Pozdrawiam QED
5
5

Wyjęcie złamanego wiertła
W stalowej tulei osadzony jest trzpień stalowy o średnicy 2,5 mm. Żeby go wyjąć musiałem go rozwiercić, ale wiertła złamało się, jak teraz wyjąć wiertło?
15
15

Modelica
Witam Czy ktoś na tej grupie bawi się jakimiś programami opartymi na Modelice (Dymola, Maplesim itp.).Od niedawna zacząłem rozgryzać temat i obecnie jestem na etapie budowania prostych układów...

Filtr przepuszczający tylko podczerwień
Mam promiennik podczerwieni 850nm, który emituje słabe czerwone światło. Chciałbym to światło wyciąć, a przepuścić tylko podczerwień. Wszystkie szybki od pilotów jakie przeglądnąłem,...
8
8

Re: Czy mozna kupic nowe suwaki logarytmiczne?
Dzięki :-) Znałem to kiedyś, używałem z 10 lat temu. Jednak wolę kalkulator. Konrad

Zastosowanie techniki w matematyce
Był tu onegdaj wątek o suwaku logarytmicznym. Nie tylko suwak pomagał w inżynieryjnej matematyce. Do wyznaczania kąta prostego używano dawniej linki z równoodległymi węzłami, na zasadzie...
12
12