Latest threads in Engineering Science (Polish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Piny w gnieździe sygnałowym - z czego
Nie ma. To radziecki klon ZX Spectrum. Nawet w obrebie tego modlu były stosowane różne gniazdka, co tam akurat na magazynie mieli. W tym akurat jest takie, ale był też z DIN. Niestety poza...
2
2

miarowania?
Cześć. Chcę coś wyciąć laserem. Najpierw w sklejce, potem w stali. Etap sklejkowy w celu naniesienia poprawek i poeksperymentowania z przeróbkami, finalnie w stali. Widzę, że cięcie laserem...
3
3

Płukanie domowej instalacji CO
Czołem, problem następujący: 20+ letnia instalacja CO w mieszkaniu, rury Cu, grzejniki stalowe. Wiele wskazuje na to, że wypadałoby instalację wyczyścić. Jest wiele różnych preparatów...
24
24

gaz
w Inowrocławiu mała tragedia - uszkodziła sie magistrala gazowa, magistralę naprawili, ale teraz trzeba indwidualnych odbiorców włączać do gazu. A jest ich 12 tys. Ciekawe co by było we...
31
31

Smar
Mam taką szlifierkę. przodu jest metalowa rolka średnicy 5-6 mm. Obraca się na metalowym sworzniu. Grzeje się tak, że pasy się rozklejają na łączeniu. Czym to nasmarować? Robert
33
33

nieco inny Wankel
widzę uszczelnienia jakby podobne, tylko w odwrotnym układzie, a zdaje się w wanklach to był też problem? I Run The Liquid Piston Rotary Engine in Slow Motion with all the Inventors and Engineers...
8
8

h warunkach
Cześć. Chciałbym kawałek płyty aluminiowej pokryć czymś "gumowym", może jakimś silikonem, dobrze przewodzącym ciepło i wytrzymującym minimum 150C. Wygląd bez znaczenia, ma mieć jednak...
21
21

Winda
Wygląda jak typu paternoster, ale stopnie po obu kierunkach ruchu nie są obrócone o 180°. Stopnie odtwo... ok, w tym momencie załapałem jak to działa. Ona jest sztywna, a myślałem, że to w...
18
18

Prawdopodobieństwo zespolonego zdarzenia.
Witajcie. Dawno już w temacie nie siedziałem. Takie coś: jest 80 kulek i 120 pudełek. Gdzieś tam jest lista, która przyporządkowuje losową kulkę do losowego pudełka, pozostałe pudełka nie...
19
19

Stop niklu z tytanem (głupotki z jutuba)
efekt pamięci kształtu + różnica temperatury = ruch Coś jak peltier tyle że mechaniczny. Bill demonstrates the temperature-dependent shape memory of nitinol metal. He explains how "twinning" in...
1
1

Przekładnia koronowa
Spotkał ktoś taką przekładnię w praktyce? Czy jest lepsza od przekładni kątowej? Wieliczce był kierat typu polskiego, o podobnej zasadzie pracy. FCGear CrownGear - FreeCAD Documentation O...
26
26

TIG vs reszta
Dlaczego spawanie TIG jest ciche? Albo dlaczego inne hałasują. Wszędzie ten łuk się pali. Robert
15
15

Przekładnia zębata u owada.
Nie tylko ludzie tworzą koła zębate. Przyroda wymyśliła to znacznie wcześniej. Owad skaczący, ma przekładnię zębatą w stawach odnóży. The Verge is about technology and how it makes us...
14
14

Gwint 11G
Cześć. Jest gwint zewnętrzny. Znalazłem w rupieciach chiński przymiar do sprawdzania gwintów. Przymiar powiedział "11G". I teraz rozkminiam od godziny, co miał na myśli. Jesli znajduje...
18
18

Średnica
Jaka jest średnica okręgu, w który wpisano wielokąt nieforemny składający się z 6 boków o długości 113 i jednego 440? Ja się poddałem. Nie potrafię tego w CAD narysować. AI też nie...
32
32