cynkowanie

witam, czy cynkowanie może wpływać pozytywnie na własciwości stali. Coś jak obróbka cieplna, normalizacja?
Czy może dojść do sytuacji że element łukowy (wyginany z prostego) w cynkowaniu się rozprostuje (relaksacja)?
--
pozdrawiam
jureko

Masz na myli ogniowe czy galwaniczne? Jeli ogniowe to z odwirowaniem? Jaki materia? Obciony (w rodzaju ruba/kotwa)? W jakim celu chcesz cynkowa? Konrad

cynkowanie ogniowe, wikszy element konstrukcyjny (do 10m, ~IPE300). cynkowanie jako zabezpieczeni antykorozyjne.

Dowiedz si czy w materiale tego uku nie wywoasz kruchoci (take w spawach!)- dla niektrych materiaw rub nie dopuszcza si ogniowego cynkowania z tego powodu. No i postaraj si o dobr obrbk ciepln po formowaniu, eby wyeliminowa deformacj w czasie cynkowania. Oglnie cynkowanie ogniowe czego bardziej skomplikowanego od supkw na pot wcale nie jest bezbolesne, jak niejeden by sobie marzy... Konrad

obrĂłbka

To że się gnie, prostuje, skręca po cynkowaniu ogniowym to norma. Nawet nie trzeba cynkować. Wystarczy podgrzać. Temat znany i przerabiany odkąd zaczęto cokolwiek z metalu robić. Tak trzeba projektować detale żeby albo nie miało to wpływu. A jak się nie da to stanowisko do przywracania kształtu się robi. Cynkowanie ogniowe to chamska metoda do wiader, parkanów krat itp. Precyzyjnych elementów nie cynkuje się ogniowo tylko galwanicznie.

[...]

Zastanawiam si czy metoda giecia moe mie tutaj wpyw. Jeeli wyginaj taki profil razem z jego obrbka ciepln to moe te wywy od cynkowania nie bd ju takie due?

Galwaniczne cynkowanie mona stosowa do wikszych elementw (ca 10m)? -- pozdrawiam jureko

wĹ&#65533;asciwoĹ&#65533;ci stali. CoĹ&#65533; jak

(wyginany z prostego) w

Jak znajdziesz taką wannę to się da. Bo niby dlaczego miało by się nie dać. Coś mi pachnie ze to jakiś element rusztowania, masztu itp. Cynkowanie galwaniczne się nie nadaje. Za drogo.

Ostatnio cynkowałem przyczepkę - ramę i też się bałem, że się pognie, bo pościągało przy spawaniu i trochę prostowałem :-)
Ale nic nie pogięło i jestem happy :-)
W cynkowaniu ogniowym masz grubą warstwę cynku, także wewnątrz konstrukcji.

A tu masz cynkowanie tylko z zewnątrz - rury i profile od środka nie będą ocynkowane.
Cienka warstwa cynku ale równiejsza.
Znajomy pokazywał mi profil ocynkowany galwanicznie i niestety w środku nie był ocynkowany :-(
Pozdrawiam
Jacek

Brak mieszania.
zyga
--
A fe, A psik, A ha

Brak elektrody w środku a potem brak mieszania. Prąd ma to do siebie że chce najkrótsza drogą płynąc.

Właśnie tak :-)
Pozdrawiam
Jacek

Nawet jesli by sie tak stało to nie byla by to relaksacja. Relaksacja to spadek napreżeń przy stałych odkształceniach.