Folia aluminiowa jako ekran [RC]

Witam!
Wyczytałem gdzieś w sieci, że zawinięcie odbiornika w spożywczą folię
aluminiową zmniejsza zakłócający wpływ reglera, silnika, kabli... Nie jestem
pewien, czy to nie jest totalna bzdura. Czy rzeczywiście folia aluminiowa
ekranuje fale elektromagnetyczne? Jeśli tak, to warto by było w moich
elektryczkach okleić wręgę za silnikiem, oddzielić w ten sposób tylną część
kadłuba z serwami i wnękę na regler
PS Przepraszam, że przez Onet i to zapewne drugi raz, ale coz złego dzieje się
z moimi postami wysyłanymi, jak zawsze, przez Agent Forte? Coś się nabroiło,
moze czas przeinstalować windę.
Reply to
Piotrp
Loading thread data ...
Ekran to bêdzie ca³kiem niez³y, ale pod warunkiem ¿e podepniesz go do czego¶ :)) np do masy.
Reply to
Skazoo Bemowo ErCe
1). Przykro mi, ¿e na¶miewasz siê z mojego postu, w którym paln±³em g³upstwo. 2). Przykro mi, ¿e przy okazji obci±¿asz tym moim g³upstwem ca³kiem niewinn± osobê, jak± jest MikH.
Pozdrawiam, £ukasz
Reply to
invalid unparseable
tak, to warto by by³o w moich
W niektórych kablach koncentrycznych folia jest u¿ywana do ekranowania. Je¶li jest to faktycznie skuteczna metoda, to ekran mo¿esz spróbowaæ jeszcze pod³±czyæ do minusa (masy).
£ukasz
Reply to
invalid unparseable
NTP - nie ten post ????
Reply to
Skazoo Bemowo ErCe
Tu trzeba oddaæ sprawiedliwo¶æ: Post ca³kiem na miejscu, bior±c pod uwagê, ¿e jest ripost± do stopki w wiadomo¶ci Piotrap rozpoczynajacej ten w±tek. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Zawsze moze uziemic jak zacznie sie dziac cos zlego ;)
Reply to
Bresio
Użytkownik Piotrp napisał:
Nawet cienka folia przewodząca (metalowa) przyzwoicie ekranuje fale e-m o czestotliwościach radiowych. WIęc nie jest to bzdura i dodatkowo dobrze zauważyłeś, że lepiej jest ekranować w modelu źródła zakłóceń niż odbiornik. Owinięcie odbiornika folią może pogorszyć jego właściwości a zakłócenia i tak wchodzą przez antenę. Wszystkie te zabiegi trzeba robić umiejętnie, bo ekran wcale nie musi pomóc. Oczywićie połączenie z elektryczną masą układu jest obowiązkowe, ale sposó wykonania tego połączenia jest bardzo istotny i zależy od konkretnego przypadku.
Reply to
A.Grodecki
Spoko, kazdemu zdarza sie czasem palnac glupstwo, ludzka rzecz. Umieszczam takie zabawne kawalki, nie po to, by sprawic komus przykrosc, tylko dla ogolnej radosci, w tym autora. Traktuj moje synaturki z przymruzeniem oka. Na wszelki wypadek zmieniam podpis i przepraszam.
Reply to
PiotrP
Ukrecic raczej :)
Reply to
PiotrP
A próbowa³ kto¶ ekranowaæ odbiorniki za pomoc± stopu u¿ywanego jako ekran do transformatorów sieciowych?
Reply to
Michał
Latwiej chyba zrobic ekran z kawalka obudowy od komputera. Ta blacha jest specjalnie dobrana do ekranowania czulych na zaklocenia elementow. Jak by nie bylo troche wazy i chyba lepiej bedzie ekranowac folia aluminiowa :) Pozdrawiam
Reply to
Bresio
Użytkownik Michał napisał:
To służy do zamykania linii pola magnetycznego niskiej częstotliwości. Zupełnie inna para kaloszy.
Reply to
A.Grodecki
U¿ytkownik "Piotrp" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
TAK ALE TRZEBA T¡ FOLIÊ UZIEMIÆ, NP. 50 CM PRÊTA METALOWEGO W WILGOTN¡ ZIEMIÊ. ;))))))))))))))))))))))))
SORRY, ALE NIE MOG£EM SIÊ POWSTRZYMAÆ
Pzdr DMazur
Reply to
DMazur
Przesadzasz, wystarczy podlaczyc do masy ukladu. Lepiej byloby zapewnic pelne przewodzenie dookola, samo takie owiniecie moze byc slabe. Mozna tez dac metalowa obudowe (jesli taka nie jest), ale rozumiem, masa. Pewlnie lepsza bylaby folia miedziana, polutowana w cos na ksztalt torebki.
Krzysiek Rudnik
Reply to
Krzysztof Rudnik
Wiadomość od "DMazur" snipped-for-privacy@wdb.pl
No i się doigrałeś - patrz sig :)
Reply to
PiotrP

PolyTech Forum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.