Folia do pieczenia - z czego?

Z czego zrobiona jest taka przeźroczysta folia do pieczenia produktów w kuchennym piekarniku? Papier jakiś czy tworzywo sztuczne? Jaką
temperaturę wytrzymuje i co się dzieje po przekroczeniu tej krytycznej temperatury - topi się czy zapala?
--
Grzexs

Witam Jest folia i jest papier. Papieru do pieczenia, używam jako przekładki do klejenia, jest mocno natłuszczony i nic - nawet butapren:) się go nie czepia. PP

Dnia Sat, 25 Feb 2012 18:23:05 +0100, Grzexs napisał(a):

Z czego to nie wiem, ale malo jest tworzyw wytrzymyjacych ponad 200C.
wiec obstawiam dwa - silikony jakies ... i zwykly celofan
a celofan to tak do konca nie wiadomo - sztuczne tworzywo czy nie, papier czy nie :-)
W dniu 2012-02-25 18:23, Grzexs pisze:

Internet sugeruje, że celofan. Jak podacie jakiś sposób na prosty test, mogę sprawdzić;) Na opakowaniu brak składu i informacja 'Używać w temperaturze -60..225 deg C'.
Nad płomieniem topi się. Mięsko wychodzi dobre;)
pzdr bartekltg
Dnia Sun, 26 Feb 2012 16:49:55 +0100, bartekltg napisał(a):

celofan sie chyba nie topi ? internet sugeruje ze temperatura rozkladu 290 C, a zaplonu 300 C.
Witam kolegw Ja bym raczej sugerowa poliamid. Celofan zawiera duo plastyfikatorw i chyba pieczenia by nie wytrzyma Pozdrawiam i smacznego ycz - Mirek
W dniu 2012-02-26 17:39, J.F. pisze:

No właśnie nie jestem pewien. Przezroczyste opakowanie 'wewnętrzne' ciastek zachowuje się identycznie. 'Folia' owijająca cukierek tak samo.

Granica użytkowania do 225 może wiązać się z reakcją z jedzonkiem, osłabieniem materiału (kurczeniem!) i współczynnikiem bezpieczeństwa.
pzdr bartekltg

Jak u licha zadaliście pytanie, że udało się uzyskać odpowiedzi na temat? Ja po przedarciu się przez dziesiątki przepisów na potrawy pieczone zgłodniałem na tyle, że dałem sobie spokój z dalszym szukaniem.
--
Grzexs

W dniu 2012-02-27 18:43, Grzexs pisze:

Dorzucać do zapytania 'składa się' 'zrobiony' czy 'z czego'. Dodatkowo J.F. zasugerował, że to celofan, a łatwiej jest googlem znaleźć coś potwierdzającego inż odpowiedz na pytanie otwarte.
Szukać należało po obiedzie;)
Ale nadal nie mamy ostatecznego potwierdzenia...
pzdr bartekltg
Magiczne słowo to "produkcja". Zapytanie typu: papier folia do pieczenia + produkcja, eliminuje większość wątków kulinarnych a zwraca strony producentów z szansami na interesujące nas dane. PP