Cienka folia z niklu

Witajcie, Poszukjuję cienkiej (kilka - kilkanaście - kilkadziesiąt um) folii wykonanej z niklu. Musi być idealnie gładka.
Czy coś takiego jest gdziekolwiek dostępne? Potrzebne jako membrana do mikrofonu. Nie mierzyłem jeszcze starej ale chciałem się zorientować w dostępności czy jest sens ją badać.
Łukasz
On 31.03.2012 00:47, Ukaniu wrote:

Czemu nikiel? Zgaduję - bo złoto jest za ciężkie?
Mirek.
Hello Mirek,
Saturday, March 31, 2012, 12:38:55 PM, you wrote:

Złoto jest zbyt kowalne - mambrana by wiotczała.
--
Best regards,
RoMan mailto: snipped-for-privacy@pik-net.pl

Dobre mikrofony maja membrane z takiej folii, tak przynajmniej pisza i zlotawo mi przeswieca przez siatke. Bycmoze jest to cos pozlacane. Chodzi o to, zeby chemicznie sie nie degradowala.
Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Mikrofony pomiarowe to raczej tylko nikiel i nierdzewka - bo muszą trzymać parametry w czasie. Im starsze (właściwie dbane) tym lepsze bo mniej płyną. Jeśli jest elektret to na nośniku z blachy. Mikrofony studyjne to już często cienko metalizowane folie i tu złoto jak najbardziej się stosuje.
Łukasz

To był by pomysł gdybym nie potrzebował minimalnie kawałka 3x3 cm. Z tej grupy któryś z kolegów już ratował mnie (lata temu) wysyłając nikiel w formie taśmy, wtedy się przydało - teraz jednak idę w stronę galwanicznego wytwarzania powłoki.
Łukasz

Dziekuję Ci jeszcze raz :-) To była taśma hamulcowa trąca o bęben oklejony bawełną w magnetofonie do hamowania szpul. Potem okazało się, że musi być polerowana bo inaczej zmieniają sie parametry, po latach znalazłem oryginał.

To była membrana z samej folii niklowej o grubości z zakresu 5-10 u. Mikrofon pomiarowy musi mieć taki rodzaj membrany aby trzymał parametry z wiekiem. W mikrofonach studyjnych stosuje sie folie syntetyczne napylane metalami. Dokładnie - tam występuje pojemność która to moduluje napięcie na swoich okładzinach. W wersjach studyjnych też może częstotliwość rezonansową obwodu LC.

Zastępuję, jak już dojdę do możliwości wykonania zmierzę grubość starej. Jeśli możesz zasubskrybuj sobie chwilowo: pl.misc.elektronika - tam ten wątek rozwinął się mocniej i trochę pisałem więcej o samym problemie. Nazwa wątku ta sama.
Łukasz
Tym się zainteresuj: http://www.techbriefs.com/component/content/article/13416 Konrad