Filtr przepuszczający tylko podczerwień

Mam promiennik podczerwieni 850nm, który emituje słabe czerwone światło.
Chciałbym to światło wyciąć, a przepuścić tylko podczerwień. Wszystkie
szybki od pilotów jakie przeglądnąłem, mają za małe wymiary, bo ja
potrzebuję 23mm x 23mm.
Co wykorzystać, jak taki filtr zrobić?
zyga
Reply to
Zygmunt M. Zarzecki
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Udaj się do najbliższego punktu gdzie robią zdjęcia. Kup rolkę pozytywowego filmu (do slajdów) np. 6x9 i daj ją od razu do wywołania. Uzyskasz w ten sposób spory kawałek dobrego filtru podczerwonego.
Paweł
Reply to
Paweł
Na elektrodzie ktoś pisał, że ebonit. W wojsku były to szklane klosze zakładane do zwykłych lamp. Oświetlały tarcze na nocnym strzelaniu. Z tego co pamiętam to był polski wyrób.
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
Szybki od pilotow nie blokuja. Wez pilota, posiedz pare minut w ciemnosci, spojrz w szybke.
Ewentualnie

Albo szukac producentow filtrow interferencyjnych.
J.F.
W zeszłym roku kupiłem rolkę filmu właśnie w celu wykonania filtrów podczerwonych za około 30 zł. Jednak z rozmiarem 6x9 był jakiś problem. Nie pamiętam już czy nie chcieli tego rozmiaru wywołać czy nie można było go kupić. Jednak po odwiedzeniu kilku miejsc udało mi się wszystko załatwić. Choć trochę dziwnie się na mnie popatrzyli, gdy oddałem do wywołania zakupiony przed chwilą film.
Paweł
Reply to
Paweł